נראה שהשקט שאוהדי הפועל ירושלים בכדורגל ציפו לו שנים רבות, הגיע לקריית יובל. יש הנהלה מסודרת, יש שקט לשחקנים ומעל הכל יש את לופא קדוש. מישל דיין פרשן הספורט של ירושלים נט בטור אישי מנתח את הפועל ירושלים מודל 2011

בשקט ובצנעה הופכת הפועל ירושלים לקבוצה המובילה בעיר מבחינה ניהולית. אין בעיות כספיות, לא מריבות וסכסוכים בין בעלים  ואין שחקנים שרוצים למצוא את הדרך החוצה .מדובר  במועדון שכבר שנה שנייה ברציפות יש לו דרך וחזון לעתיד גם בבוגרים וגם במחלקת הנוער .
 

התהליך החיובי החל מיד עם ירידת הקבוצה לליגה הארצית, התעשתות מהירה של עמוס סאסי וגיל רז, העמדת תקציב ראוי  בליגה הארצית,החזרת הבנים האבודים הביתה, מינוי מאמן ותיק ומנוסה שנוסך המון שקט ובטחון.

התוצאה-חזרה מיידית של הקבוצה לליגה הלאומית.גם בקיץ הזה ההכנות היו שקטות וממוקדות הקבוצה השאירה בסגל את רוב שחקני הסגל של העונה הקודמת, צירפה שחקנים בעמדות שטעונות שיפור, וגולת הכותרת של הקיץ הייתה החתמתו המפתיעה  של עידן טל, שבדרך הטבע יוצרת ציפיות גבוהות אצל האוהדים וגם בתקשורת.מרכז השדה הוא לטעמי המפתח להצלחת הקבוצה בליגה זו
 
מבחינה מקצועית הפועל ירושלים היא קבוצה מאוד מאוזנת: בשער רפי כהן עם המון שקט וניסיון. בחלק האחורי שלושה בלמים: עזו, פסו וביטון, בלמים ברמה מאוד גבוהה לליגה הזו. מגן ימני מזרחי, יציב מאוד . הבאתו של חיים איצרין לתפקיד  מגן שמאלי קצת מטרידה. למרות  שהשחקן מוכשר , הוא סובל מחוסר יציבות.
 
מרכז השדה הוא לטעמי המפתח להצלחת הקבוצה בליגה זו.
 
 סטי, עזו, אוחנה, מוסא, ועידן טל יוצרים מרכז שדה מגוון מאוד שמשלב בתוכו פיזיות, חוכמת משחק, ניסיון, והמון מנהיגות שמוטלת  בעיקר על כתפיהם של רם סטי ועידן טל.
 
נקודת התורפה בסגל הקבוצה היא ההתקפה . כדי להתמודד באופן רציני בצמרת הפועל הייתה חייבת  להתחזק בחלוץ איכותי (מבקיע שעריםׁ –סקורר כדוגמת אורן ניסים) לצד אדם מזרחי המשתפר שהופך  אט אט להיות המוציא לפועל העיקרי ביחד עם סטי ואופיר עזו.
 
באופן כללי הפועל מתבססת על חמישה עשר שחקני הרכב להבדיל מהעונה הקודמת מה  שיוצר יתרון משמעותי.
 
 בנוסף, מרבית שחקני הסגל הם שחקני בית שגדלו במועדון ומזוהים איתו מאוד, מה שיוצר מרקם חברתי בריא ומחויבות למועדון. 
 
בעניין הצוות  המקצועי הפועל מתבססת על לופא הוותיק והמנוסה שמקרין המון שקט על המועדון ועל השחקנים. לצידו כמובן עוזר המאמן סלמן עמר שלאט ובהתמדה צובר ניסיון ונכון לו עתיד וורוד כמאמן.
 
 שאפו גדול לעמוס סאסי נציג הבעלים וגיל רז שיחדיו מנהלים את הפועל ביד רמה, בשקט מופתי ומקצועי וגורמים לתחושה ברחוב הירושלמי שהפועל חוזרת סוף סוף לימיה היפים.
 
 יריבותיה העיקריות בהתמודדות על העלייה לליגת העל, הן ללא ספק הפועל רמת גן עם התקציב הגדול, הפועל כפר סבא ואולי אום אל פאחם.

אך לדעתי הניסיון וההתבססות על שחקני הבית הרבים יעניקו להפועל יתרון.
 
משחקי הבית שיערכו בתחילת העונה בבת ים (טדי מושבת עד נובמבר) יהיו מבחן חשוב בצבירת מירב הנקודות כדי  להישאר בתמונה. הקיזוז ששריר וקיים בליגה הזו ישחק לטעמי לטובת הקבוצה במשחקי הפלייאוף.

בעייני הדבר היחיד שעומד לרועץ הוא הקהל שהמשמעות שלו בעונה הזו  חשובה ביותר. כולי תקווה כי הצלחת המועדון המקצועית והניהולית תגרום לאוהדים לשוב הביתה ולתמוך בקבוצה. עם יד על הלב מי לא רוצה להחזיר לעיר את התשוקה הריגוש והמתח של משחקי הדרבי..

אז יאללה הפועל ! 

שלכם מישל דיין.  

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה