שנת מבחן לבית”ר ירושלים



לאחר התפוצצות עיסקת המכירה ולקראת העונה שבפתח, פרשן הספורט של ירושלים נט מישל דיין במספר עצות מתוך נסיונו המקצועי רב השנים - הן על המגרש והן על הקוים - להנהלת בית"ר, לאמסלם, לשחקנים ובין השורות גם לאוהדים

פתיחת העונה השלישית וכמעט כרגיל, הדבר העקבי והיציב ביותר בבית"ר הוא חוסר וודאות . כמו בשתי העונות הקודמות גם העונה בית"ר פותחת באיחור את ההכנות המקצועיות, מצבם של השחקנים אינו ברור לא מקצועית ולא כלכלית, שחקני רכש אינם מגיעים ומחנה האימונים שהוא הבסיס לכל העונה התבטל. אם חשבנו שאחרי עידן גאיידמק ואגייאר סוף סוף יגיעו רוכשים רציניים עם אופק וחזון לפחות לכמה שנים הרי שהאמת טפחה על פנינו. במצב שנוצר בית"ר ירושלים וראשיה צריכים "לעשות חושבים" איך מנצלים תקופה שכזו גם במחיר של פירוק, כדי להבריא את המועדון הן כלכלית והן ומקצועית. חשוב לא להגיע בכל תחילת עונה למצב של רדיפה אחרי משקיעים תאבי פרסום שעושים סיבוב על גבה של בית"ר שלא לדבר על הולכת שולל את המועדון.
 

בית"ר בתקופה כזאת  צריכה לאמץ את המודל של נתניה, קרית שמונה, מכבי פתח-תקווה ואשדוד המתנהלות בתקציב שפוי ופרופורציונאלי שגם מביא אותן להישגים .נאים בליגה וגם השתתפות במפעלים האירופים.
 
בית"ר חייבת במצב הזה להתבסס על השלד הקיים בצירוף שחקני הנוער המוכשרים כמו, נחמני ואלקבץ לצד שחקני דור הביניים כמו: מויאל, אייבנדר, ריקן, חדד, דסה, בראשי והרוש, בתוספת הוותיקים המובילים בן שושן ברוכיאן, ובן יוסף. עם תלכיד שחקנים זה בתוספת בלם מנוסה ומהיר וחלוץ מטרה יכולה בית"ר לעשות עונה טובה יותר מהעונה הקודמת וגם להתבסס בחלק העליון של הטבלה. במיוחד שבעונה הקרובה שחקני המפתח הבכירים בקבוצות המובילות נדדו לחו"ל והן נחלשו.
 
תפקידו של אמסלם בעונה זו הוא משמעותי ביותר. עליו לנצל את הגיבוי שיש לו מהקהל ומההנהלה וגם מהשחקנים שמחויבים לו ומחוברים אליו ולמנף את היתרונות האלה לקידומם המקצועי של הצעירים, שלדעתי המקצועית אינם נופלים ברמתם משחקני הקבוצות שהזכרתי. העומס והלחץ המקצועי והמנטאלי מוטל בעונה זו בעיקר על כתפי הותיקים ברוכיאן ובן שושן שביכולת שלהם למשוך ולנווט את הקבוצה.
 
העונה היא גם הזדמנות בלתי חוזרת לאותם צעירים להוכיח שאכן הם מסוגלים להוביל את בית"ר ירושלים בדרך הנכונה. בעונה שכזאת הלחץ של האוהדים פוחת והציפיות מהקבוצה נמוכות.לפיכך זה חלון ההזדמנויות  להתחיל בתהליך ההבראה שיבנה את הקבוצה על תשתית של שחקנים מקומיים מוכשרים בתוספת רכש איכותי כפי שציינתי.
 
מהלך שכזה מבטיח שקט בכל עונה והתבססות כלכלית עצמאית מבלי להזדקק לאחרים ובאחריות אני קובע שלא בטוח שבית"ר לא תסיים בחלק העליון של הטבלה.
 
ולסיום לכם האוהדים גם עבורכם זו שנת מבחן כמה גיבוי ותמיכה תעניקו למהלך שכזה, אהודים אמיתיים בשעה שכזו רוכשים מנויים ובאים לתמוך בקבוצה.
 
מישל דיין.
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה