משפטה של שולה זקן: קובי בן גור הוכרז "עד עוין"



רואה החשבון הירושלמי קובי בן גור, הוכרז אתמול (ראשון) כ"עד עוין" במשפטה של שולה זקן בפרשת רשות המיסים, לאחר שהתחמק משאלות התביעה פעם אחר פעם. בית המשפט הורה כי עדותו בחקירותיו במשטרה תיחשב כעדותו הראשית

רואה החשבון קובי בן גור הוכרז אתמול בבית המשפט השלום בעיר כ"עד עוין", וזאת לאחר שפקעה סבלנותם של התביעה ושל השופט חיים לי-רן מהתחמקויותיו החוזרות ונשנות של בן גור מלענות על שאלות התביעה וההגנה. בעקבות הכרזתו של בן גור כ"עד עוין", נקבע כי עדותו בחקירות המשטרה עד כה - תיחשב כעדותו הראשית במשפט.

"פרשת רשות המיסים" 

כזכור, הפרשה עוסקת בקידום מינויו של ג'קי מצא לתפקיד מנהל הרשות על ידי קובי בן גור ויורם קארשי (אחיה של שולה זקן, מי שהייתה ראש לשכתו של שר האוצר דאז אהוד אולמרט), על מנת "לזכות במחויבותו" של מצא כלפי אלה אשר קידמו אותו לתפקיד. על מצא נגזר עונש של שנת מאסר בפועל ועל בן גור נגזרו עבודות שירות (עקב התחשבות בית המשפט במצבו הבריאותי הרעוע), בעוד על קארשי נגזרו לאחרונה שבעה חודשי מאסר בפועל.

על פי כתב האישום המתוקן במשפטו של יורם קארשי, קארשי סייע לבן גור לתת שוחד לראש רשות המיסים ג'קי מצא, מתוך ציפייה כי הדבר יקנה לו "דריסת רגל" ברשות ואפשרות לקדם בה את אנשי שלומו.

"אינו זוכר דבר"

בן גור, אשר ניסה להתחמק מלהגיע למתן עדותו בטענה כי מצב בריאותו אינו מאפשר לו זאת, הובא אל בית המשפט על ידי שוטרים בעקבות צו הבאה שהוצא כנגדו. בחקירת התביעה אתמול, ענה בן גור על השאלות שנשאל בתשובות "איני זוכר" ו"ייתכן", עד שלנציגי הפרקליטות נמאס, והוגשה בקשה לשופט לי-רן להכריז עליו כעל "עד עוין", בקשה שהתקבלה.
בן גור, אגב, השיב בצורה זהה גם לשאלות סניגורו במשפט, עו"ד מיכה פטמן.

על אף שבן גור הורשע בבית המשפט המחוזי בפתח תקווה במסגרת עסקת טיעון ולאחר שהודה בעבירות המיוחסות לו, בן גור המשיך וטען אתמול כי "כולם שקרנים" וכי העלילו עליו דברים לא נכונים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה