יורם קארשי נידון ל-7 חודשי מאסר בפועל



יורם קארשי, אחיה של שולה זקן, הורשע במסגרת עסקת טיעון בפרשת "רשות המיסים" במתן שוחד, סיוע לשוחד ושידול להפרת אמונים. נידון ל-7 חודשי מאסר בפועל ושנת מאסר אחת על תנאי

בית המשפט המחוזי בפתח תקווה גזר עונש של שבעה חודשי מאסר בפועל ושנת מאסר על תנאי על יורם קארשי בפרשת "רשות המיסים".
 
קארשי, איש עסקים ויבואן שכיהן כחבר במועצת עיריית ירושלים וגם אחיה של שולה זקן (העומדת לדין בנפרד בפרשה זו בבית המשפט המחוזי בירושלים), הורשע כבר בחודש מרץ השנה, ועתה במסגרת הסדר טיעון וכתב אישום מתוקן, הורשע בעבירות של מתן שוחד, סיוע למתן שוחד ובשידול להפרת אמונים.
 
פרשת "רשות המיסים" עוסקת בקידום מינויו של ג'קי מצא לתפקיד מנהל הרשות (על ידי רואה החשבון קובי בן גור ויורם קארשי), על מנת "לזכות במחויבותו" של מצא כלפי אלה אשר קידמו אותו לתפקיד. על מצא נגזר עונש של שנת מאסר בפועל ועל בן גור נגזרו עבודות שירות.


על פי כתב האישום המתוקן (שבו הודה קארשי), קארשי סייע לבן גור לתת שוחד לראש רשות המיסים ג'קי מצא, מתוך ציפייה כי הדבר יקנה לו "דריסת רגל" ברשות ואפשרות לקדם בה את אנשי שלומו, דוגמת יגאל סער (לשעבר נציג הרשות בארה"ב), יוסי כהן (לשעבר גובה ראשי במע"מ רמלה), יוסי שטיינמץ (לשעבר מנהל תחום ייבוא אישי ברשות) ואחרים. קארשי הודה בביצוע עבירה של הפרת אמונים ביחד עם שטיינמץ, ובשידולו של גידי בר זכאי (לשעבר סמנכ"ל לעניינים מקצועיים ברשות) לבצע עבירה של הפרת אמונים במסגרת תפקידו. 
 
קארשי הודה בנוסף כי תיאם עם אחותו שולה זקן, מי שכיהנה כיועצת בכירה לשר האוצר אהוד אולמרט באותה תקופה, על מנת שתעזור לו להפעיל לחץ על מצא בענייני המינויים השונים.
 
 
שופט בית המשפט המחוזי בפתח תקווה, השופט זכריה כספי,  ציין בגזר הדין כי בחר לגזור על קארשי מאסר בפועל על מנת "להרתיע בעלי אינטרסים מלפעול בדרכים פסולות ובלתי חוקיות הפוגעות בשירות הציבורי בכלל ומשחיתות עובדי ציבור".

עורך דינו של קארשי, איתן מעוז, מסר בתגובה לעסקת הטיעון כי "הפרשה רחוקה מלהיות חמורה בהיבט הפלילי", וכי עסקת הטיעון וכתב האישום המתוקן הם בבחינת "תוצאה הולמת ודרך המאפשרת ליורם לקחת אחריות על מעשיו".
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה