האם שר המשפטים יידרש להעיד לטובת ההגנה במשפט אולמרט?



עם חידוש משפטו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בבית המשפט המחוזי בירושלים, סיפקה ההגנה "הפתעה ראשונה", כאשר הציגה חוות דעת של שר המשפטים יעקב נאמן משנת 1999, לפיה הכספים מטלנסקי הם בבחינת "תרומות כשרות". בפרקליטות ינסו למנוע הבאת השר למתן עדות במשפט

האם שר המשפטים יעקב נאמן, האחראי בין השאר על הפרקליטות, יעיד לטובת ההגנה במשפט אולמרט? אם לשפוט לפי הצהרת צוות ההגנה של ראש הממשלה לשעבר עם חידוש משפטו הבוקר (יום שני), נראה כי זאת אפשרות סבירה בהחלט.

שלב העדויות מטעם ההגנה אשר החל הבוקר עם עדותו המרכזית של רענן דינור, מי שהיה מנכ"ל עיריית ירושלים, מנכ"ל משרד התמ"ת ומנכ"ל משרד ראש הממשלה, נפתח עם הצגתה של "חוות דעת" של יעקב נאמן משנת 1999, אותה חיבר כעורך דין פרטי, "המכשירה קבלת תרומות" אשר נתקבלו בתקופות שבין מערכות בחירות. לפי חוות הדעת, לא חבה חובת הדיווח על קבלת הכספים, מצד הגורם המקבל אותם.
בכוונת צוות ההגנה להוכיח באמצעות חוות דעת זאת, כי כל הכספים אשר אולמרט קיבל מאיש העסקים מוריס טלנסקי נכללים בהגדרה זאת ולכן נחשבים כ"תרומות לגיטימיות", אשר אינן היו חייבות בדיווח מצד אולמרט על קבלתן.
יש לציין, כי אולמרט אינו מואשם בקבלת הכספים מטלנסקי בשנת 1999 בשל "התיישנות", אלא מדובר בקבלת כספים בשנים שלאחר מכן.

בפרקליטות חוששים ממבוכה 
 
בפרקליטות מתגבר החשש ממבוכה עתידית, במידה ועל מנת "לבסס" את טיעוניו המסתמכים על חוות הדעת של נאמן מלפני 12 שנה, יבקש צוות ההגנה של אולמרט לזמן לעדות בפני בית המשפט את יעקב נאמן עצמו, שר המשפטים כיום.
לטענת גורמים משפטיים, אולמרט לא יוכל להסתמך בסופו של דבר על חוות הדעת של נאמן, מאחר והיא לא נכתבה במיוחד עבורו, וכי עליו להוכיח כי הוא "יזם, ביקש וקיבל" את חוות הדעת הרלבנטית תוך הצגת כל הנתונים - וכי פעל לפי ההנחיות בה במדויק.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה