פרשת אולמרט: הוגשה רשימת העדים מטעם ההגנה



לקראת חידוש משפטו בשבוע הבא, הגיש ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט את רשימת עדי ההגנה מטעמו. ובהם: שולה זקן, מנכ"ל העירייה לשעבר רענן דינור, בנו שאול אולמרט ועורך הדין רם כספי. לבקשת אולמרט, שני עדים יישארו "חסויים" ויעידו בדלתיים סגורות,

שלב ההגנה במשפטו של אולמרט, אשר החל בחודש מאי השנה עם עדותו של אולמרט עצמו, מתחדש בשבוע הבא, עת יעלו להעיד שורת עדי ההגנה מטעמו של אולמרט.
אולמרט התייעץ עמו בפרשת טלנסקי. רם כספי

בין השמות הבולטים ברשימה שהוגשה אמש (יום ד') לבית המשפט המחוזי בירושלים, ניתן למנות את מנהלת לשכתו לשעבר, הגב' שולה זקן (המואשמת אף היא בפרשות אולמרט השונות וכן בהאזנות סתר לאולמרט עצמו), עו"ד רם כספי - איתו התייעץ אולמרט רבות בפרשת טלנסקי ובנו של אולמרט - שאולי.
מי שאמור להיות אחד מן העדים הראשונים והמרכזיים ביותר, הוא רענן דינור - מי שהיה מנכ"ל עיריית ירושלים, מנכ"ל משרד התמ"ת ומנכ"ל משרד ראש הממשלה, אשר יעיד ב-5 וב-6 לספטמבר, ועדותו אמורה להיות מן העדויות החשובות במשפט אולמרט.
 

עדים נוספים ברשימה הם ליאור חורב (יועצו האסטרטגי של אולמרט),יועץ התקשורת רוני רימון, אלדד רוטמן (עוזרו לשעבר של אולמרט במשרד התמ"ת), מזכיר הממשלה לשעבר ישראל מימון, והאלוף (במיל') דורון אלמוג (ככל הנראה בפרשת ראשונטורס).

עניין מיוחד נוצר סביב זהותם של שני עדים אשר אולמרט וצוותו מתעקשים לשמור את זהותם בסוד. על פי הבקשה שהוגשה לשופטים על ידי עורכי דינו של אולמרט, מדובר בשני תורמים מרכזיים, שהעבירו סכומי כסף גדולים לאולמרט במרוצת השנים. שני התורמים הללו הסכימו להגיע ולהעיד לטובתו של אולמרט - אך ורק אם יובטח להם כי זהותם תישמר חסויה. אחד מן העדים אף הבהיר כי יהיה מוכן להעיד באמצעות שיחת וידיאו בלבד, שכן אין בכוונתו להגיע לארץ כלל. בית המשפט קיבל את הבקשה של צוותו של אולמרט, ודחה את בקשת נציגי העיתונות לחשוף את זהותם של העדים החסויים.
 

תזכורת: פרשות אולמרט

 
משפט אולמרט הוא למעשה איחודן של 3 פרשיות שונות בהן ראש הממשלה לשעבר מואשם בעבירות של מרמה והפרת אמונים, וקבלת דבר במרמה.

 המדובר בפרשת "טלנסקי" - בה אולמרט מואשם בקבלת סכום הנאמד במאות אלפי דולרים מידי תושב ארה"ב מוריס טלנסקי, כספים עליהם לא דיווח; פרשת "ראשונטורס" - בה אולמרט מואשם כי לצורך נסיעותיו השונות לחו"ל כשר התמ"ת, קיבל מימון כפול (ולעתים אף משולש) מהמדינה ומגופים ציבוריים לצורך הנסיעות, סכום הנאמד בעשרות אלפי שקלים;ופרשת "מרכז ההשקעות", בה על פי כתב האישום, במסגרת תפקידו כאחראי על מנהל מקרקעי ישראל, פעל אולמרט בניגוד עניינים על מנת לקדם פרוייקטים שונים של חברות אשר שכרו את שירותיו של עו"ד אורי מסר, חברו ושותפו לשעבר של אולמרט במשרד עורכי הדין.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה