שר ירושלים ומורשת, רפי פרץ בפנייה: "העבירו את משרדכם לירושלים"



בניגוד לחוק יסוד ירושלים בירת ישראל ולהחלטת ממשלה להעברת משרדי הממשלה, מרבית משרדי הממשלה טרם העתיקו את משרדיהם לבירה על אף הצהרות חוזרות ונשנות. השר רפי פרץ פנה לשר התקשורת הנדל ולשרה לענייני אסטרטגיים פרקש-הכהן, להעביר את משרדיהם לירושלים

במכתבים ששיגר היום (ג') שר ירושלים ומורשת, רפי פרץ, לשר יועז הנדל ולשרה אורית פרקש-הכהן מבקש השר להעביר את משרדיהם לירושלים בהתאם להחלטות ממשלה בנושא. 

לשר התקשורת כתב, "בשנים האחרונות נעשו נסיונות להעברת יחידות של משרד התקשורת מתל אביב לירושלים, אולם אלה טרם צלחו. סבורני, כי *החודשים האחרונים, בהם מתמודד העולם כולו עם משבר גלובלי המחייב ריחוק חברתי, הוכיחו לכולנו כי ניתן לנהל, לפעול ולקדם, גם ללא סמיכות פיזית והתקופה בה אנו חיים מאפשרת פלאים טכנולוגיים המקלים עלינו ליצור קשר, גם ממרחק. אודה לך אם תפעל למקם את כל יחידות משרדך בירושלים, לצד מוסדות השלטון המרכזיים של ישראל".

השר רפי פרץ. צילום: פלאש 90


לשרה לנושאים אסטרטגיים והסברה כתב, "במהלך כהונת הממשלה הקודמת פעל המשרד מתל אביב, לאור בקשת הנהלת המשרד הקודמת להתחשב בצורך בשיתופי פעולה עם גופים השוכנים בה, וממנה הוא ממשיך לפעול גם כיום. אני מאמין, כי ישנה חשיבות רבה לכך שהמשרד ימשיך לפעול, לארח מובילי דעה מהעולם ולהוביל תהליכים גלובליים מעיר הבירה, שכן מיקום משרדי הממשלה בבירה הוא מסר חשוב לעולם, לכשעצמו. אודה לך אם תבחני מחדש את מקום מושבו של המשרד בירושלים, לצד מוסדות השלטון המרכזיים של ישראל".


כאמור בתחילת השבוע, החליט ראש העיר ירושלים, משה ליאון, על הקמת מינהלת חדשה שתיועד לטיפול בהחזרת משרדי ממשלה לבירה. ע"פ החלטת ראש העיר בראש המינהלת יעמוד חבר מועצת העיר, עו"ד יוסי חביליו והיא תהא חלק מאגף אסטרטגיה של עיריית ירושלים.
עיריית ירושלים (צילום: הדס פרוש/פלאש90)

בניגוד לחוק יסוד ירושלים בירת ישראל ולהחלטת ממשלה להעברת משרדי הממשלה (1661), מרבית משרדי הממשלה טרם העתיקו את משרדיהם לבירה על אף הצהרות חוזרות ונשנות.
בשנים האחרונות משקיעה עיריית ירושלים הון רב בהקמת מגדלי משרדים ושטחי מסחר שבשנים הקרובות עתידים להתמלא בעובדים רבים מכל התחומים וגם עובדי משרדי הממשלה השונים.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "אחת המשימות האסטרטגיות שלנו עבור העיר היא העתקת משרדי הממשלה והיחידות הארציות לתוך ירושלים. זוהי תוספת של משרות איכותיות שימשכו כח אדם איכותי ויתרמו לכל רבדי העיר תרומה משמעותית. אני מברך את עו"ד יוסי חביליו, וסבור כי הוא יעשה את עבודתו נאמנה עבור הציבור.



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה