המשבר בהדסה: "זה לא ייתכן שאנחנו נכנסים למלחמה כזו"



בעקבות התפטרותם של חמישה רופאים ומנהל המחלקה האונקולוגית בבית החולים הדסה עין כרם אומרים ההורים שילדיהם מטופלים וטופלו במחלקה " "זה לא ייתכן שכרגע אנחנו נכנסים למלחמה כזו, אנחנו עייפנו ממלחמות, לאחד מבוגרים וילדים זה לא לעניין"

המחלקה האונקולוגיה-המטולוגיה בהדסה, נחשבת לאחת המחלקות הטובות בישראל, בה מטופלים ילדים חולי סרטן וכאלו הסובלים ממחלות דם קשות. 

אתמול (א') כזכור הודיעו רופאי המחלקה ההמטו-אונקולוגית בהדסה עין כרם שלחו מכתב התפטרות והודיעו כי הם עוזבים את בית החולים בעקבות מחלוקת קשה עם מנכ"ל הדסה החדש פרופסור זאב רוטשטיין. 

יו"ר הוועד המשותף של רופאי הדסה, פרופ' רפאל יודסין, אמר הבוקר (א') בתכנית 'רצון חופשי' בהגשת אבי רצון "יש מחלקה שהיא הכי טובה בארץ, ההחלטה לטפל בילדים בסביבה שאיננה סביבת ילדים היא לא טובה. הילדים הועברו לבניין שבו מטפלים בהשתלות מח עצם של מבוגרים וזה לא טוב, הילדים צריכים להיות בסביבה של ילדים. הרופאים תחת עומס ומבקשים פוזיציות שיתנו להם את האופציה לטפל בילדים, עושים החלטות קרדנליות וזה לא בא בחשבון שהרופאים לא יהיו שותפים להחלטות. זו דרך ניהול שאדם אחד (פרופסור זאב רוטשטיין) עושה את ההחלטות עם הצוות שלו. הרופאים לא מבקשים כסף הם פשוט רוצים שיתנו לבם את הדרך הטובה לטיפול בילדים".

משה בניטה ממובילי המאבק להצלת המחלקה, ושבנו היה מטופל במחלקה ונפטר לפני שנתיים "יש פה משבר שנמשך למעל חצי שנה, לפני שלושה חודשים המשא ומתן בין הצדדים הופסק. אנחנו מדברים על טובת הילדים, פרופסור מיקי וינטרוב (מנהל המחלקה) נלחם כי העבירו חלק מהילדים למחלקה של המבוגרים. בשום מקום בעולם לא שמים מבוגרים וילדים באותה מחלקה. נוצר מצב שהילדים מטופלים בשלט רחוק, הצוות אצל המבוגרים מבחינת ההכשרה שלו אינו מיומן לטיפול בילדים. מה גם שהאווירה שונה בין המחלקות אצל המבוגרים האווירה קודרת ואצל הילדים הכל שמח". 

אסתי אגסי שבתה בת ה-6 במעקב במחלקה הוסיפה "זה לא ייתכן שכרגע אנחנו נכנסים למלחמה כזו, אנחנו עייפנו ממלחמות, לאחד מבוגרים וילדים זה לא לעניין. אין טעם לחבר בין 2 מחלקות". 

הרופאים המתפטרים הודיעו שלא יעזבו מיידית והם ישארו עד חודש יוני. אתמול (א') אמר מנהל בית החולים פרופסור "מכתבי התפטרות קולקטיבים הונחו על שולחן ההנהלה, אין ספק שמדובר במשבר אמנם מכתבי הפיטורים ממכוונים ליוני 2017, אך ההנהלה נמצאת מול אתגר אמיתי כיצד להבטיח להורים ולילדים המשך טיפול. זה התפקיד של ההנהלה למצוא פיתרון והיא תתכנס ותמצא פיתרון ותוכל להסתכל לאמהות בעיניים ולומר להן שהטיפול בילדים שלהם לא ייפגע נעשה הכל שהטיפול יימשך בצורה טובה". 

תמונה: אבי חיון, דוברות הדסה  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה