החלפת פיקוד במג״ב ירושלים



בתום ארבע שנים בהם פיקד על מג"ב ירושלים, סיים את תפקידו תת ניצב יזהר פלד כמפקד המרחב, וממונה לתפקיד מפקד מרחב איו"ש. את הפיקוד על מרחב ירושלים יקבל לידיו תת ניצב איציק סבן, לאחר 3 שנים בהם פיקד על מרחב מג״ב מרכז

מג"ב ירושלים הינו אחד ההמרחבים המורכבים והרגישים ביותר במשמר הגבול. לוחמי משמר הגבול בירושלים נמצאים בחזית העשייה הביטחונית והם אמונים על משימות רבות בינהם סיכול פעולות טרור, לוחמה בפשיעה החמורה, טיפול בהפרות סדר ושמירת הסדר הציבורי, כל זאת תוך שמירה מירבית על שגרת החיים של תושבי העיר ועל תחושת הביטחון שלהם.

הטקס, שהתקיים בבסיס מג"ב ירושלים (יהודאי),  נערך בנוכחות מפקד משמר הגבול ניצב יעקב (קובי) שבתאי, מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, מפקד מחוז חוף, ניצב עמוס יעקב, ראש עיריית ירושלים, מר ניר ברקת, סגלי הפיקוד של מחוז ירושלים ומשמר הגבול, מפקדים, לוחמים ובני משפחה של מפקד מג"ב ירושלים היוצא והנכנס.

מפקד מג״ב ירושלים היוצא, תת ניצב יזהר פלד, אמר בטקס: ״ירושלים היא עיר מלאת מורכבויות ואחד האתגרים הקשים ביותר בתפקיד הוא למצוא את האיזון הנכון ביותר לשימור על מרקם החיים העדין בין מגוון התרבויות. בשנים האחרונות ביצענו מבצעים רבים, ידענו הצלחות מבצעיות רבות ואף אירועים קשים שגבו מאיתנו מחיר יקר בגוף ובנפש. שליחות, מסירות, נתינה ותרומה למען הקהילה היו לערך עליון לצד פעילות המבצעית במרחב. בסיום תפקידי כמפקד משמר הגבול בירושלים אני רוצה להודות לכל אחד ואחד מהלוחמים והלוחמות במרחב, על עמידתכם האיתנה בתקופות קשות ומורכבות, על היותכם שומרי החומות במובן הרחב של המילה, היו לי הזכות והכבוד להיות מפקדיכם״. 

מפקד מג״ב ירושלים הנכנס, תת ניצב איציק סבן, אמר: ״היום עומד אני כאן לפניכם בבירת הנצח שלנו, ירושלים, ומקבל את תפקיד מפקד מג״ב ירושלים בהוקרה על האמון שניתן בי. נפלה בחלקי הזכות לקבל את הפיקוד על מרחב הגדול והמורכב הזה. כל אזרח באשר הוא זכאי לקבל את שירותינו, ולכן אנו נמשיך להביא לידי ביטוי את היכולות שלנו בכדי להתמודד עם האתגרים המבצעים השונים העומדים לפיתחנו על מנת להעניק לכל אזרח שירותי משטרה מיטביים.  המקצועיות והאחריות האישית שנדרשת מלוחמי משמר הגבול הם הבסיס לעמידתנו האיתנה אל מול המציאות הביטחונית המורכבת בעיר".

מפקד משמר הגבול  ניצב יעקב (קובי) שבתאי, אמר בנאומו: "הדרישות ממרחב ירושלים, המרחב הגדול והמורכב ביותר, הינן גבוהות במיוחד. בשנה האחרונה ידענו מספר רב של פיגועים כנגד לוחמינו ואירועי טרור שכוונו כנגד אזרחים ואף איבדנו לוחם ולוחמת תוך כדי הלחימה העיקשת בטרור ובמשלחיו. לוחמות ולוחמי משמר הגבול ימשיכו לעשות לילות כימים בכדי לשמור על ביטחונם של האזרחים בבירתנו ירושלים". מפקד משמר הגבול בירך את מפקד מג"ב ירושלים הנכנס ואמר לו: "הנך נכנס היום לתפקיד מורכב ומאתגר עד מאוד. זוהי זכות גדולה לפקד על מג״ב ירושלים. דורות חלמו להגיע לירושלים ולנו יש את הזכות להגן עליה״.


קרדיט צילום: דוברות המשטרה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה