שבועות ללא חלב



מגמה ירוקה יצאה לרחובות ירושלים, לקראת חג השבועות – כדי לפקוח את עיני הירושלמים לניגוד האינטרסים המובהק של מועצת החלב

במהלך השנים האחרונות מועצת החלב מפרסמת את טיב מוצריה והתועלת הבריאותית שבהם. האם אנחנו עדיין סומכים בעיניים עצומות על קבוצת מדענים שעובדת בזמנה הפרטי בחברות החלב הגדולות? אנשים שהמדע עומד על כתף אחד והאינטרס הכלכלי על הכתף השני? מגמה ירוקה יצאה לרחובות ירושלים ביום שישי האחרון, דווקא בשעת רכישות החלב האחרונות לקראת חג השבועות – כדי לפקוח את עיני הירושלמים לניגוד האינטרסים המובהק של מועצת החלב. הגיע הזמן שנפסיק לממן את האינטרסים של מועצת החלב ונתחיל לתמוך באינטרס שלנו – הבריאות והסביבה שבה אנו חיים.

יפעת צור, תושבת ירושלים וממובילות הקמפיין לקידום צריכת מזון מן הצומח בארגון "מגמה ירוקה": "צריכת חלב פרה לא משרתת את ערכי החג, ואפילו להיפך! מועצת החלב ניכסה לה את החג על חשבוננו ומנסה לטשטש עובדה בסיסית: חלב פרה הוא חלב אם לכל דבר. ככזה, הוא מתאים לצרכיו הגופניים של עגל ואינו נכון לאדם, והסכנות הבריאותיות שבצריכת חלב מקבלות חשיפה והכרה הולכות וגוברות; הוא כרוך בסבל ובצער אדירים לבעלי החיים המעורבים - הפרה האם, הפר המרביע, העגל המופרד מיד מאמו; וכמובן שלייצור מוגבר לכדי שיתאים לצריכה אנושית מאסיבית מחיר סביבתי אדיר. ייצור מזונות מן החי, ובעיקר אלה שמקורם בבקר, הוא פוגע ראשי בסביבה. תעשיית החלב היא בזבזנית מים אדירה (מאות עד כדי אלף ליטרים של מים בעבור ליטר 1 של חלב פרה!), ותהליכי הרקע של התעשייה, כמו גידול תבואה להאבסה, מרעה, שינוע וכן הלאה הם מקור עיקרי לפליטת גזי חממה, לכריתת יערות ולהתדלדלות קרקע.

חג שבועות, חג הקציר, הוא הזדמנות לאמץ דרך חיים תזונתית מתחשבת בבריאותנו, בבעלי החיים ובסביבה. בואו נשאיר את חלב הפרה לעגלים ונחגוג במאכלים שנכונים וטעימים לנו ולסביבה, בשבועות ובכל יום. חג שמח!".

תמונות: מגמה ירוקה 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה