מתחזקת ההערכה כי רשלנות גרמה למותם של בני הזוג



גבר ואישה בשנות ה-30 לחייהם אותרו בדירה ברחוב פנים מאירות מתים, לוחמי האש שהגיעו למקום מצאו דליפת גז בדירה, דייר הבניין פונו. נסיבות האירוע נבדקות

שלושה צוותי כיבוי וניטור הגיעו לדירה ברחוב פנים מאירות בשעה 07:58 בעקבות דיווח על חשש לחיי אדם, פרצו לדירה דרך דירה סמוכה, בסריקה שבוצעה בדירה ע"י לוחמי האש, נמצאו 2 בני אדם  מחוסרי הכרה שהועברו לטיפול צוותי מד"א בדירה נמצאה גם דליפת גז. 

הותר לפרסום כי מדובר ביניב יהודה ורחל פרץ ז״ל בשנות ה-30 בפטירתם. יניב יהודה צרפתי ורחל אמריקאית. הזוג נשוי שנתיים וללא ילדים. הלוויתם תצא מחר בשעה 09:00 מבית ההלוויות שמגר בירושלים לעבר בית קברות בטבריה.

תחיה, חברתה של רחל פרץ, אמרה כי "כל מי שהכיר אותה בהלם. היא היתה אשה מדהימה ולא שגרתית, שעשתה טוב להמון אנשים". לדבריה, פרץ, שגדלה בארה"ב, התגוררה במשך מספר שנים בגרמניה, ושם הכירה את בעלה, אזרח צרפת. בישראל היא התפרנסה מעבודה בשיווק, ובשעות הפנאי עסקה בשידוכים בין צעירים וצעירות מהמגזר הדתי והחרדי. היא ערכה בחודשים האחרונים מספר כנסי שידוכים לגברים ונשים ואף ייעצה לשדכניות אחרות בתחום. "היא צעירה ממני בהרבה שנים, אבל היה לה המון ניסיון חיים שיכולתי ללמוד ממנו", אמרה תחיה. "היא היתה דמות נערצת על האנשים שזכו להכיר אותה בישראל, בענייני שידוכים היא עבדה בצורה מאוד שיטתית ומסודרת ולכן גם הצליחה בתחום הזה. רק ביום חמישי האחרון, כל כך סמוך לאסון, חזרנו ביחד מחתונה של זוג שהיא הכירה ביניהם. שאלתי אותה איך היא הגיעה לשידוכים, והיא אמרה שהיא עובדת קשה במשך כל היום בתל אביב, ולכן חיפשה איך לעשות מצווה בשעות הפנאי. חיפשה לעשות טוב, והיא הקדישה לזה המון זמן. היא ובעלה, שהיה אדם טוב ומלא חוש הומור, היו תקופה לא ארוכה בישראל, אבל בזמן הקצר שהיא היתה פה, בדירה הקטנה שלהם, היא עשתה המון טוב".


 

מחשש לריכוז מסוכן שיכול לגרום לפיצוץ נפחי, לוחמי האש פינו את כל דיירי הבניין וביצעו פעולות לאיורור הדירה והבניין. פארמדיקים של מד"א שהגיעו למקום קבעו את מותם של גבר ואישה כבני 30. במשטרה פתחו בחקירה.

0. 


מחקירה ראשונית עולה כי כיריים שהושארו פתוחים הם שגרמו לדליפה. רס"ל אודי גל מפקד צוות הכיבוי שהגיע ראשון למקום, "הגענו לדירה ברחוב פנים מאירות בעקבות דיווח על בני זוג שלא עונים בביתם ולטלפונים שלהם. נכנסנו לדירה דרך החלון מדירה סמוכה, בסריקה מהירה בדירה מצאנו אדם מחוסר הכרה על הרצפה במטבח  ובחדר הסמוך נמצאה אישה שגם היא מחוסרת הכרה. כמו כן, הרחנו ריח חריף של גז בדירה ואיתרנו את המקור הדליפה בכיריים כאשר הברז פתוח. התחלנו מיד באוורור הדירה ובמקביל הכנסנו למקום את הפארמדיקים של מד"א עם מערכות נשימה שיש ברשותנו. לצערנו לאחר זמן קצר הצוות הרפואי של מד"א קבע את מותם של בני הזוג. בעקבות החשש להמצאות רכוזי גז גבוהים, כבר בתחילת האירוע הוריתי על פינוי הבניין מחשש לשלום הדיירים והזעקתי למקום צוות ניטור חומ"ס. צוות הניטור קבע כי לאחר האוורור לא נותר גז ברמת סיכון בדירה ו/או בבניין. בסיום הפעולות העברנו את הזירה לחקירת משטרת ירושלים".
 
יהודה גולדברג סגן מנהל המוקד הארצי של איחוד הצלה סיפר: "כשהגעתי יחד עם מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה נמסר לנו על ככה"נ חשד להרעלה בעקבות ריח של גז ולכן התבקשנו להמתין בכניסה לבניין, צוותי כיבוי ומשטרה פעלו בזירה עד לקביעת מותם של גבר ואשה שהיו בבית. צוותי כיבוי ומשטרה ייבדקו את נסיבות המקרה".
 
תמונות: באדיבות דוברות כבאות והצלה ירושלים
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה