המשבר בהדסה נמשך



מאות רופאים ורופאות מפגינים הפגינו הבוקר (יום א') סמוך למשרד ראש הממשלה, למעשה מדובר בהפגנת מחאה במקביל לזמן בו מתכנסת ישיבת הממשלה, לטענתם הם מפגינים כדי להביא לפתרון המשבר ולהפסיק את האדישות

רופאים ורופאות הגיעו הבוקר (א') סמוך למשרד ראש המששלה במטרה להפגין על מצבו של בית החולים, כזכור השביתה החלה ביום שלישי שבוע שעבר אז עבר המרכז הרפואי הדסה למתכונת שבת. 

בשעה זו (10:00) רופאים ורופאות בבתי חולים ברחבי בארץ משביתים את בתי החולים למשך שעתיים כאות הזדהות עם עמיתיהם בהדסה, העבודה גם בבתי החולים ברחבי הארץ תתנהל במתכונת חירום למשך שעתיים. 

ד"ר לאוניד אידלמן, יו"ר ההסתדרות הרפואית בישראל: "מנסים להפיל על הרופאים את כל החובות של הדסה, הדסה זה נכס לאומי בגלל שהרופאים יום יום מטפלים באופן מסור ומקצועי בחולים".  

להאזנה לדבריו:

פרופסור בני דרנגר, רופא מרדים ומנהל יחידה בבית החולים הדסה "הדסה תרמה למדינה כבר 100 שנה, 160 קליניקות נתנה הדסה למדינה עם קום המדינה ו-8 בתי חולים ולא ביקשה על זה פרוטה. ועכשיו כשהדסה צריכה עזרה כי נשות הדסה כבר לא יכולות יותר לעזור, אז זה הזמן שהמדינה תתגייס לעזור ולא על חשבון העובדים והרפואים והאחיות. הפתרון צריך לבוא מהמדינה, המדינה סוגרת את הגרעוונות. בסוף שנה המדינה סוגרת את הגרעון לכל בתי החולים ואז בתי החולים נשארים באותו סטאטוס, בית החולים היחיד שלא מקבל דבר הוא הדסה והגיע הזמן שגם זה ייפתר". 

ד"ר יעל חורי חדד, יו"ר ועד רופאי השניים בהדסה עין כרם אמרה לנו במהלך ההפגנה "ההפגנה היום מנסה לעוררר את הממשלה שתעשה מעשה גם אם בדקה ה-99, שתעשה מעשה ותציל את הדסה, כי אי אפשר לבוא היום ולהביא הסכמים ולהכריח את הרופאים לעבוד בתנאים לא תנאים, דבר שיגרום להרס של כל האקדמיה, שנבנתה במשך שנים בהדסה, ופשוט היום רוצים להרוס הכל ולגרום לנו לחזור עשרים שנה אחורה".

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת קרא לכל הצדדים הנוגעים למשבר בבית החולים הדסה לשתף פעולה למען יציאה מהמשבר ואמר כי "בית החולים הדסה הוא חלק בלתי נפרד מירושלים וממדינת ישראל ואסור לנו לתת לו לקרוס", ברקת הוסיף כי "מאז החל המשבר אני פועל רבות מאחורי הקלעים ונמצא בקשר עם הנהלת הדסה, ארגוני הרופאים והעובדים ובכירי משרדי האוצר והבריאות, בכדי לסייע לצדדים במו"מ להצלת בית החולים ואמשיך לסייע לצדדים ככל שיידרש".  

עוד ציין ברקת כי "בית החולים הדסה הוא מבתי החולים המובילים בארץ ובעולם, הוא מוביל במחקרים קליניים ובמציאת דרכים חדשות להבנת תהליכים רפואיים, באבחון ובטיפול. הדסה מנהל בשיתוף האוניברסיטה העברית חמישה מוסדות אקדמיים במקצועות הרפואה, ומהווה גורם מאחד בין כל הדתות וכל המגזרים בירושלים". 

יו"ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין, נפגש היום (א') עם ראשי הנהגת הרופאים המוחים בלשכתו בירושלים. אדלשטיין הביע באזניהם את דאגתו מכך שמוסד כמו הדסה נמצא בסכנת סגירה. "אסור שהדסה תיסגר", אמר אדלשטיין, "אני, כיו"ר כנסת, אעניק לכם את כל הכלים הפרלמנטריים הדרושים כדי שתשמיעו את קולכם ואני מאמין שחייב להתקיים שיח בנושא בכנסת". אדלשטיין הוסיף כי: "השטן נמצא בפרטים הקטנים ואין צורך לחפש עכשיו מי אשם ולמה. מה שחשוב הוא למצוא פתרון טוב ומהיר במטרה לתמוך ברופאים, ברפואה ובביה"ח הדסה". הרופאים שהשתתפו בפגישה הודו לאדלשטיין וביקשו לציין כי מידע רב שמפורסם אודות המוסד והרופאים אינו נכון ואף נגוע בפופוליזם. "אנחנו מדברים מדם ליבנו", אמרה אחת הנוכחות. "אנחנו שמחים על נכונותך לתת במה לשיח ומבקשים ממך לפעול למען שמירה עלינו ועל כבודנו שנרמס בימים אלו", הוסיפה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה