מהפכה בכשרות המזון במרכז הרפואי הדסה



שינויים יסודיים שנערכו בשנה האחרונה במטבחי המרכזים הרפואיים של הדסה בעין כרם ובהר הצופים מעמידים את כשרות המזון ברמת מהדרין, מהפכת הכשרות נעשתה בניצוחו של רב המרכזים הרפואיים הדסה, הרב משה קליין

כחלק מצעדים משמעותיים בהם נוקטת הדסה למען הטבת השירות למטופל, גם השינוי בהכשר נועד לשפר את התחושה כי המרכז הרפואי קשוב לצרכיו של כל אדם, מטופל ומבקר.

כיום כל מוצרי המזון המרכיבים את הארוחות השונות בבתי החולים, הינם בהכשרים של בדצי"ם מהודרים, כאשר קיימת אפשרות לקבלת ארוחות המוכנות ממוצרים בהכשר בד"צ העדה החרדית. כל הפירות והירקות הם לפי כל חומרות המהדרין כך גם הירקות הקפואים למיניהם, ירקות העלים נקיים מחרקים בהכשר מהודר. הבשרים המוגשים, חלק בית יוסף ושאר מוצרי הבשר בהכשר מהדרין, כאשר יש אפשרות לקבלת מוצרי בשר בהכשר בד"ץ העדה החרדית. גם המנות הצמחוניות הינן ממוצרים בהכשר בעלזא או בד"צ העדה החרדית. מוצרי החלב המוגשים בבתי החולים הינם תוצרת תנובה בהכשר העדה החרדית וועדת המהדרין. הלחם הינו בהכשר בד"ץ העדה החרדית. במחלקות היולדות כל מוצרי העוף המוגשים הינם בהכשר בד"צ העדה החרדית.

למטבחים הוכנסו מתקנים המאפשרים שמירת שבת כהילכתה לפי כל החומרות כולן, כולל שימוש בדודי קיטור ולא רק בחמום החשמלי.

מערכות אלקטרוניות של מכשירי הכנת האוכל ושטיפת הכלים במטבחים עברו בדיקה הלכתית מדוקדקת על מנת להתאימן לתפקוד בשבתות וימים טובים, כך גם המערכות שנבנו במגדל האשפוז ע"ש דויסון שהינן מערכות מתקדמות ומשכוללות שתוכננו עפ"י כללי ההלכה בצורה מדוקדקת. ברחבי בתי החולים  קיימים מתקני מים חמים מותאמים לשבת הנבדקים מדי שבוע לרווחת המטופלים ובני משפחותיהם.

"מטרתו של מהלך זה היא לתת אפשרות לכל הבאים בשערי המרכז הרפואי הדסה לקבל את הסביבה הכשרותית לה הם רגילים מביתם שלהם", מסביר רב המרכזים הרפואיים הדסה, הרב משה קליין את השינוי. "על מנת שהמשפחות לא יצטרכו לטרוח והמטופלים יוכלו להפנות את עיקר כוחותיהם לטיפול עצמו ולהבראה". "אפשר ליצור כשרות מהודרת בדרכים נאותות שאינן מקפדות את טעם האוכל, המגוון שלו והיכולת של השפים לעשות במלאכה כרצונם".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה