השייח ראאד סלאח הורשע בהסתה לאלימות



בית משפט השלום בירושלים, הרשיע את השייח ראאד סלאח ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית בעבירה של הסתה לאלימות. לצד ההרשעה, קבע בית המשפט כי לא הוכח מעבר לכל ספק, קיומו של קשר סיבתי בין ההתפרעות שהייתה במקום לבין נאומו של הנאשם. על כן זוכה מעבירה של הסתה לגזענות

על פי כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד זוהר גיאת מפרקליטות מחוז ירושלים, בפברואר 2007, הגיע הנאשם לירושלים ועימו מאות תומכי ם מאזור הצפון. עקב הוראת המשטרה אשר הגבילה את כניסת המתפללים, ועקב צו הרחקה שהוציא בית המשפט אשר אסר על הנאשם להימצא בתחומי העיר או במרחק 150 מטר ממנה. התרכזו הנאשם ותומכיו ברחוב בן הדייה בשכונת ואדי ג'וז בירושלים לשמיעת נאום מפיו של הנאשם ולתפילת יום השישי.
 

במהלך הנאום אמר הנאשם את הדברים הבאים: "עכשיו אנחנו בשטח הזה, המבורך, הצלול ובעל הברכה הטהורה, אילולא ההפרעות והשיבושים, שפקדו אותנו על ידי הכיבוש הישראלי, שיסולק בעזרת השם, כמו סולקו אחרים כמותו בעבר".
 
בית משפט השלום קבע היום (יום ה') שש שנים לאחר המקרה המדובר, כי יש להרשיע את ראאד סלאח מחאג'נה, ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית בישראל, בעבירה של הסתה לאלימות, לצד ההרשעה, קבע בית המשפט כי לא הוכח מעבר לכל ספק קיומו של קשר סיבתי בין ההתפרעות שהייתה במקום לבין נאומו של הנאשם. על כן זוכה מעבירה של הסתה לגזענות.
 
תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה