נתפס החשוד בדקירה של החיילת ברכבת הקלה



לפני זמן קצר נדקרה חיילת בת 19 ברכבת הקלה ברחוב יקותיאל אדם שבפסגת זאב. החיילת פונתה במצב קשה לשערי צדק. החשוד במעשה נעצר במעבר קלנדיה ומועבר להמשך חקירה

צילום: ישראל פרץ
חיילת נדקרה לפני זמן קצר ברכבת הקלה בעיר. צעיר ערבי שישב בסמוך אליה חיכה שדלתות הרכבת יפתחו ברחוב יקותיאל אדם שבפסגת זאב, ובעת העצירה דקר את החיילת. דובר מד"א זכי אלר, מסר כי  החיילת נדקרה בפלג גופה העליון וכי היא פונתה במצב קשה לבית החולים "שערי צדק".
 

דביר עדני חובש "איחוד הצלה" שהגיע מהראשונים לזירת האירוע סיפר: "הבחנתי בצעירה כבת 19 ששוכבת לאחר שנדקרה, הענקתי לה סיוע ראשוני והיא פונתה בזריזות מהזירה להמשך קבלת טיפול בבית החולים, נוסעי הרכבת סיפרו לנו כי צעיר ככל הנראה בעל חזות ערבית עלה לרכבת דקר את הצעירה ונמלט, ככל הנראה הרקע לאומני, וחשש שמדובר בפיגוע"
 
מחקירה ראשונית של המשטרה, עולה כי הצעיר הנמלט, הוא ככל הנראה ערבי תושב שועפט. החשוד בדקירה נעצר במעבר קלנדיה על ידי שוטר ומאבטח שזיהו אותו. החשוד הועבר להמשך חקירה.
 
ח"כ ליה שמטוב (ישראל ביתנו) אמרה בתגובה לפיגוע הדקירה ברכבת הקלה: "מדובר בניסיון שני לרצוח נוסעי רכבת יהודים בקרבת ישובים ערביים. הזהרתי רק לפני חודשיים מניסיונות כאלה ואף דרשתי לבטל את תוואי הרכבת באותם ישובים ערבים ולהסיר את הכיתוב בערבית מקרונות הרכבת. כנראה שעד שלא יהיו אבדות בנפש הנהלת הרכבת לא תתעורר".
 
ראש העיר ירושלים ניר ברקת בתגובה לפיגוע הדקירה: "אני רואה את הניסיון לשבש את החיים בירושלים בחומרה רבה. שגרת האירועים בירושלים תמשיך להתקיים כמתוכנן והרכבת הקלה תמשיך לפעול ולשרת את כל תושבי העיר, יהודים וערבים. אני קורא לתושבים להמשיך בשיגרת יומם ולגלות עירנות לכל אירוע.  אבטחת הרכבת הקלה מבוצעת בשיתוף עם המשטרה וכוחות הביטחון ובהתאם להנחיותיהם. מאבטחי הרכבת פרוסים בקרונות ובתחנות השונות ומבצעים סיורים ופעילות לאורך מסלול הרכבת לשמירה על בטיחות ובטחון הנוסעים".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה