5 מיתוסים שהגיע הזמן לנפץ- בנושא תזונה נכונה וחיטוב הגוף



תחום הכושר והתזונה רווי במיתוסים שעוברים מפה לאוזן, המגיעים אלינו ממקורות מידע שונים שאנו נחשפים אליהם ומשאירים אותנו מבולבלים באשר לדרך בה אנו אמורים לנהוג

מאחורי המשפט: "תזונה נכונה לחיטוב", מסתתרות לא מעט אמונות שגויות ומיתוסים מסוכנים.

לפניכם מספר מיתוסים נפוצים ביותר שלרוב גורמים להרבה יותר נזק מתועלת. סוזן באוורמן, דיאטנית קלינית בחברת הרבלייף מפריחה את השמועות ומייעצת כיצד לפעול נכון: 


מיתוס מס' 1: הפרמטר החשוב היחיד, הוא אחוז השומן במוצר

מן הסתם, אם נבסס את כל התזונה שלנו על מוצרים עתירי שומן, רוב הסיכויים שבנוסף להרגשה הרעה ותחושת הכובד, לא נצליח לרדת במשקל. יצרני המזון מודעים לכך שבקרב הציבור הרחב ישנו פחד גדול מפני מוצרים עתירי שומן ולכן מקפידים להבהיר לצרכן שהמוצרים שלהם מכילים מעט מאוד שומן או אפילו לא מכילים שומן כלל. הבעיה היא שצרכנים רבים מסתפקים באחוזי השומן הנמוכים ולא נותנים דעתם לכמות הקלוריות במוצר.

צריכה עודפת של אנרגיה, תגרום לגוף לנצל את הקלוריות העודפות לטובת מאגרי השומן, גם אם צורכים תזונה דלת שומן. זאת כיוון שהגוף האנושי הוא למעשה מעבדה ביוכימית מורכבת, המסוגלת להפוך עודף פחמימה לשומן.

מיתוס מס' 2: אסור לאכול פחמימות בלילה, שכן הן הופכות אוטומטית לשומן

 

מיתוס זה נשמע הגיוני בבסיסו, אך סוגיה זו נבחנה במספר מחקרים שמצאו כי מדובר בתפישה שגויה לחלוטין. אין משמעות הדברים שמומלץ לצרוך את רוב הפחמימות במהלך הלילה, אבל לא צריך לחוש רגשות אשם, אם במקרה אוכלים לחמנייה בלילה.

 מיתוס מס' 3: כמה שיותר חלבונים, יותר טוב

 

זהו אחד המיתוסים הנפוצים ביותר שישנם, הקשורים לתזונה וחיטוב הגוף. אבקות החלבון, חטיפי החלבון ושאר תוספי המזון, שיעילותם לא מוטלת בספק, אינם מוצרים קסומים. יתרה מכך, הצריכה שלהם לא פועלת בהתאם לכלל המוכר: "כל המרבה הרי זה משובח. תזונה נכונה לחיטוב היא כזו המתאימה לצורכי הגוף ולנפח האימונים ובמילים פשוטות, צריכה של חלבונים מעבר לנדרש, עלולה להוביל להשמנה.

 

מיתוס מס' 4: תזונה דלת קלוריות בהכרח תורמת לחיטוב הגוף

הגדרת החיטוב הינה היחס בין מסת השריר למסת השומן, כלומר גוף חטוב מתאפיין במסת שריר גדולה יחסית, המשולבת באחוזי שומן נמוכים, שכן שילוב זה מאפשר להבחין בשרירי הגוף בצורה ברורה. אז נכון, הפחתה של כמות הקלוריות ויצירה של מאזן קלורי שלילי, בהחלט תתרום להפחתת מסת הגוף. יחד עם זאת, כל עוד לא נגבה את הדיאטה באימונים וניתן לשריר גירוי לבנייה, לא נוכל להבטיח שהוא לא ישתמש ברקמת השריר להפקת אנרגיה. זוהי למשל הסיבה בגינה אנשים המקפידים על תזונה דלת קלוריות, אך פחות מקפידים על משטר אימונים רציף ואפקטיבי, לא נהנים ממראה חטוב, אלא ממראה רופס ולא אטרקטיבי במיוחד.

 

מיתוס מס' 5: כדי לזרז את תהליך החיטוב, כל מה שצריך לעשות זה לדלג פה ושם על ארוחה.

בחרנו לסיים את הרשימה דווקא עם המיתוס הזה, לא רק כיוון שמדובר במיתוס נפוץ מאוד, אלא בגלל שמדובר במיתוס שגוי מאוד. אנשים החיים לפי האמונה שבאמצעות דילוג על ארוחה באפשרותם לזרז את תהליך החיטוב, נמצאים בסיכון מוגבר להשמנה. שימו לב – כאשר מדלגים על ארוחה, הגוף נכנס למצב של סטרס. בשלב הזה הוא יעשה כל שביכולתו כדי לשמור על מאגרי האנרגיה שלו ולפיכך המטבוליזם מואט. בנוסף, בארוחה הבאה, הרעב פשוט מוגבר ולא מאפשר לאכול את הכמות הרגילה, אלא כמות גדולה יותר של מזון. תהליך חיטוב יעיל המתבצע בצורה נכונה, מחייב הקפדה על ארוחות מסודרות.

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה