אילו טיפולים מציע מומחה חניכיים?



פריודונטיה הוא מונח מפתח במסגרת רפואת השיניים. המילה "פריו" ביוונית פירושה מסביב, ו"דונטו" היא שן, וביחד הכוונה היא לאזור שסביב השן ובפרט החניכיים. מומחה חניכיים מטפל במחלות השונות הקשורות לרקמות הרכות שתומכות בשיניים ומגנות עליהן ובפרט מבצע השתלות שיניים (כולל ביום אחד), השתלת עצם, השתלת חניכיים והקצעת שורשים.

 

הקצעת שורשים

הקצעת שורשים היא ניקוי עמוק במיוחד של שורשי השיניים ושל כיס החניכיים במקרים שבהם עומקו הוא יותר מ-3 מ"מ.

במסגרת טיפול זה ניתן בכל מפגש לנקות רק חלק מהפה ולכן התהליך כולל 2-5 מפגשים. במסגרת הניקוי מסולקים מהכיס של החניכיים חיידקים ואבנית שהם תוצרים של דלקת חניכיים וכך מוחזרת לפה הבריאות המיטבית ההכרחית.

השתלת חניכיים

טיפול חשוב נוסף שמציע מומחה חניכיים הוא כיסוי שורשים חשופים. הליך כירורגי זה שנקרא גם השתלת חניכיים מיועד למקרים שבהם ישנה נסיגה משמעותית שמייצרת גם פגיעה אסתטית ניכרת לעין וגם סכנה ליציבות השיניים עקב הפגיעה ברקמות שתומכות בהן.

השתלת חניכיים מבוססת על רקמות שנלקחו מהחך של המטופל/ת או על חומרים סינתטיים דומים להפליא מכל הבחינות לרקמות האנושיות הנ"ל. ניתוח זה ניתן לבצע רק לאחר שמרפאים את דלקת החניכיים.

השתלת עצם

השתלה נוספת שמבצע מומחה חניכיים היא השתלת עצם.

בכל אזור בפה שבו בוצעה עקירה מתרחש תהליך בלתי נמנע של ספיגת עצם. תוך כחצי שנה מצטמצם גובהה של העצם בעד 30% והרוחב שלה עשוי להתקצר בעד 50%. כתוצאה מכך אין מספיק רקמות כדי לקלוט שתל אם האדם מעוניין למלא את החלל שנוצר בפה – והפתרון לכך הוא השתלת עצם.

זוהי פעולה כירורגית שנקראת גם שימור רכס ובמסגרתה מנוקה האזור מהשאריות של הדלקת כך שהפריודונט יוכל להניח במכתשית השן חלקיקי עצם רלוונטית. זהו למעשה טיפול משלים לעקירה והכנה להשתלת שיניים, והתזמון האידיאלי עבורו הוא זמן קצר לאחר העקירה.

השתלת שיניים

כיום אין צורך להסתובב עם פה חסר שיניים או עם שיניים תותבות שאינן יציבות – השתלת שיניים היא פתרון אופטימלי לשיקום הפה ובזכות הניסיון והידע שהצטבר בתחום הפריודנטיה אחוזי ההצלחה של ההשתלות גבוהים מאוד.

השתלים הדנטליים מגיעים בצורה של בורג עם הברגה פנימית אל תוך עצם הלסת והברגה חיצונית שעליה מונח הכתר. ניתן להחליף שן בודדת, שיניים סמוכות וגם קו שיניים שלם. למעשה כיום ניתן גם להחליף את כל השיניים בפה במידת הצורך על בסיס 4 או 6 שתלים בלבד.

איך לבחור מומחה חניכיים?

הפרמטר העיקרי בבחירת מומחה חניכיים הוא הניסיון. כמובן שיש חשיבות גם לבקיאות המקצועית ולהכשרה שעבר כל רופא במסגרת ההתמחות בפריודונטיה, אבל מה שמבחין באמת בין טיפול טוב לטיפול מצוין הוא הניסיון.

רק רופאים דוגמת ד"ר גיא לוי שכבר ביצעו השתלות רבות מכל הסוגים יודעים לתכנן באופן מושלם כל הליך שכזה ולבצע אותו ללא רבב, כולל לספק מענה מידי לכל התפתחות בלתי צפויה במהלך הניתוח.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה