הניתוח האונקולוגי –אורתופדי הייחודי הציל את רגלו של הסטודנט לרפואה



אמיר אבאסי ורופאיו היו בטוחים שהכאבים שמהם סבל ברגלו הם תוצאה של משחקי הכדורגל שהוא משחק בשעות הפנאי- כאשר הגיע למרפאה של ד"ר אביעד זיק, רופא מומחה לאונקולוגיה בהדסה, היה ברור כי מצבו הרפואי מורכב יותר

אמיר אבאסי היה בן 18 בלבד ובעל עתיד מבטיח, כאשר החלה רגלו השמאלית לכאוב. הצעיר התקבל כבר למגמת רפואה ברומניה, יחד עם רמי, אחיו התאום, והיה עסוק יותר מתמיד בהגשמת חלומו השני – משחק הכדורגל, ספורט בו עסק כשחקן בנבחרת אזורית.

הרופאים בקופת חולים אליהם פנה פסקו שהוא מתח ככל הנראה גידים ברגלו והורו לו לחדול מלשחק כדורגל למשך שלושה חודשים. אך חודש מאוחר יותר הצעיר הנמרץ לא היה יכול כבר לדרוך על הרגל.

כאשר הגיע למרפאה של ד"ר אביעד זיק, רופא מומחה לאונקולוגיה בהדסה, היה ברור כי מצבו הרפואי מורכב יותר. ד"ר זיק מספר: "הבחור הגיע עם גידול סרטני בעצם הרגל התחתונה, ועם אבחנה שגויה מבדיקה קודמת שלא נערכה בהדסה, וליוותה אותו זמן מה. אך הצוות של הפתולוגיה המולקולרית המצוין בהנהלת פרופ' אלי פיקרסקי, ביצע בדיקה ואבחנה מדויקת של סוג הגידול, מה שאפשר טיפול כימותרפי מדויק ובעקבותיו טיפול כירורגי מדויק לא פחות של ד"ר עומר אור, אשר למעשה הציל את רגלו באמצעות ביצוע ניתוח מאתגר וקשה הנחשב לניתוח הנמצא בחזית הטכנולוגית בתחום".

 

ד"ר עומר אור ואמיר עבאסי של שתי רגליו

"הגידול ברגלו של אמיר היה ממאיר וקרוב מאד לקרסול" מספר ד"ר אור, אורתופד אונקולוג מומחה לגידולים ברקמות רכות ועצם במרכז הרפואי הדסה עין כרם. "בדרך כלל מקובל לכרות את קטע הרגל הנגוע בגידול, על כל המשתמע מכך. אבל אמיר לא היה מעוניין לותר על רגלו ואף הצהיר על כוונתו לחזור למגרש הכדורגל, מה שהפך את המקרה לאתגר של ממש. בחדר הניתוח עשינו שימוש ברובוט הזיגו ZEEGO המאפשר פעולות הדמיה תלת ממדית ממש תוך כדי הניתוח, פעולה די חדשנית בחדרי ניתוח כאשר בטכנולוגיה זאת מבצעים צילומים והדמיות אונליין. בניתוח כרתנו את הגידול עם פיסת עצם, אותה החלפנו עם שתל מבנק העצם שהותאם במדויק לרגל בליווי הדמיה, והוא הותקן במקום פיסת העצם שנאלצנו לכרות. בזאת הצלחנו לשמר את הרגל של אמיר וגם תנועתיות מלאה של הקרסול".

אמיר עצמו, מחויך מאוזן לאוזן, עומד ביציבות על רגליו לכל אורך המטר תשעים של גובהו, ומספר: "ד"ר אור, האונקולוג ד"ר זיק והצוות כאן מאפשרים לי למעשה חיים כמעט כמו לפני כל הסיפור של הגידול הזה. התחלתי כבר את לימודי הרפואה ברומניה, והבעיה עם הרגל גרמה לזה שאחי התאום מקדים אותי בשנת לימודים מלאה שם, אבל לא נורא, זה ממש בקטנה".... אמיר עוד לא החליט מה תהיה ההתמחות שלו כרופא אבל נוטה בלבו לתחום האונקולוגי ואילו אחיו, רמי, לא מהסס ומצהיר: "הסיפור של אחי בהחלט גורם לי לחשוב ברצינות על התמחות באורתופדיה, ואני גאה להגיד שד"ר אור הוא המודל שלי".

ומה עם הבקעות השערים? נכון לעכשיו הרגל של אמיר בריאה תודות להתערבות הרב תחומית מהאונקולוגים, רדיולוגים, פתולוגיים, צוותי ההקרנות והכירורגיה. הוא הולך על רגליו וד"ר אור אישר לו כבר לחזור לאימונים מתונים על מגרש הכדורגל עוד חמישה שבועות.

תמונה: דוברות הדסה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה