טיפים לרכישת קמין



שמתם לב שבכל ציורי הבתים של הילדים יש ארובה? זו כנראה מזכרת מימים עברו שבהם הדרך הנפוצה לחימום הבית הייתה באמצעות קמין עצים (אח) – אופציה שנפוצה בעיקר במקומות קרים כמו אירופה וצפון אמריקה. כיום יש מגוון אפשרויות נוספות בתחום ההסקה הביתית שנחשבות לא פחות טובות, למשל קמינים שפועלים על גז כמו ביו אתנול טבעי או נפט.

 

כל הקמינים מאפשרים ליהנות מבית חם תרתי משמע וכן מאווירה חורפית אמיתית ורומנטית במיוחד – מה שהופך אותם לאלמנט שהוא בגדר חובה בכל בית בעיקר באזורים קרים כמו ירושלים, הגליל והנגב. בנוסף, הקמינים השונים מפזרים את החום בבית באופן אחיד ואינם מייבשים את האוויר כמו מזגן.

עם זאת, הבחירה ביניהם נחשבת קשה הודות למגוון הרחב מבחינת עיצוב, גודל, צורה וסגנון שמאפשרת התאמה לכל אחד מבחינות שונות, למשל מקום המגורים (בית פרטי או דירה), מבנה הארובה, רמת הבטיחות הנדרשת וכמובן שיקולים אסתטיים שונים. כמו כן, נדרשת התאמת הקמין לחלל הספציפי. למשל, קמינים מגז חייבים להיות צמודים לקיר חיצוני כלשהו. לפניכם אפשרויות שונות ונפוצות בתחום הקמינים הביתיים:

 

קמין עץ

זהו כאמור הקמין המסורתי שפועל על עצים. כיום קמינים אלו מגיעים בצורות שונות עם מעטפת צבעונית או שקופה לפי בחירת הלקוח. בנוסף, לקמינים אלו יש כיום פתרונות אוורור מתקדמים שמבטיחים פליטת עשן איכותית מחוץ לבית. היתרון העיקרי של קמינים אלו הוא מחירם הנוח, אך מצד שני הם אינם נחשבים לידידותיים לסביבה. למשל, הם מייצרים פיח ולכלוך ומצריכים אספקה שוטפת של עצים. כמו כן, פיזור החום שלהם נחשב לבעייתי, במיוחד לאורך זמן.

 

קמין גז

קמין זה נחשב חסכוני מבחינה אנרגטית וניתן להזין באמצעות מערכת הגז הביתית. קמינים אלו  מופעלים באמצעות מתג הפעלה פשוט וכוללים אפשרות לוויסות של רמת הבעירה – מה שמבטיח שימוש קל ונוח. בנוסף, קמינים אלו מתאימים לבתים משותפים, אך נדרש חיבור לקירות חיצוניים ובארובה לפליטת הגזים.

 

קמין נפט/סולר

קמינים אלו מתאימים לחימום יעיל של חללים גדולים ונחשבים לקמינים הנקיים ביותר, אך יש להם הוצאות אחזקה גבוהות בשל המחירים הגבוהים של חומרים הגלם (נפט/סולר). קמינים אלו מצריכים מלבד ארובה גם צנרת שמובילה למיכל הזנה חיצוני – מה שהופך את ההפעלה פשוטה אבל את ההדלקה ואת התחזוקה לקשה, בעיקר באזורים קרים. באזורים אלו נדרש חימום רצוף ושימוש בקמינים אלו מצריך שני דברים - תדלוק שוטף והחלפת מיכל התדלוק בתדירות גבוהה.

 

קמין אתנול

קמין זה מופעל באמצעות גז ביו אתנול טבעי – חומר שמופק מצמחים ונחשב לידידותי לסביבה למרות שייצורו כרוך בזיהום אוויר מינורי. קמין זה אינו מצריך ארובה ולכן אפשר למקם אותו במקומות שונים בבית ולנייד אותו. עם זאת, ביו אתנול טבעי נחשב לחומר גלם נדיר ולכן הפעלת קמין מסוג זה נחשבת ליקרה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה