פותחים שנה גם בחינוך המשלב



הבוקר פתחו את שנת הלימודים עשרות אלפי תלמידי רשת 'מיתרים' -חינוך משלב בישראל. בתי ספר בהם לומדים יחדיו תלמידים מבתים חילוניים דתיים ומסורתיים

לבית הספר המשלב היסודי 'אריאל' בירושלים הגיע חבר הכנסת ויושב ראש וועדת החינוך של הכנסת יעקב מרגי (ש"ס).

את פניו בבית הספר קיבלו השר לשעבר הרב מיכאל מלכיאור נשיא רשת מיתרים ומייסד הרשת ומנכלית הרשת ד"ר רנית בודאי היימן.

במהלך הסיור קיבל חבר הכנסת מרגי סקירה על בתי הספר המשלבים בישראל, על תוכניות הלימוד הייחודיות ועל האתגרים של החינוך המשלב. לאחר מכן ערך חבר הכנסת סיור בבית הספר ונפגש עם הצוות החינוכי והתלמידים. "אין צורך לחשוש מהלימוד המשותף, מהחיים המשותפים, ולא צריך להשתנות בזהות האישית כשלומדים ביחד. להיפך, היא רק מתחדדת. זה צו השעה של החברה הישראלית" יושב ראש וועדה החינוך הדגיש כי ההענקת תמיכה לחינוך המשלב זה אינטרס של משרד החינוך וכי תלמידי החינוך המשלב גדלים להכיר את החברה הישראלית על כל גווניה.

חבר הכנסת מרגי סיים ואמר כי "אנחנו חיים בחברה שכולה תגיות ותווים, "מקטלגים אדם על פי המראה. אני רואה בבתי הספר של מיתרים אי של שפיות. יוזמות כאלו מצילות את החברה הישראלית. שומרות על הבית"

הרב מיכאל מלכיאור נשיא הרשת ומייסדה אמר כי "שנה זה מלשון לשנות - לחזור על מה שהיה - ומלשון שינוי. השינוי צריך להיות שאנחנו פותחים את השינוי הגדול של האפשרות להפסיק את הדיכוטומיה של החברה הישראלית וללמוד ביחד. שינוי פשוט ונתבקש. דתיים, מסורתיים וחילונים"

ד"ר רנית בודאי היימן מנכלית רשת מיתרים:"החינוך המשלב הוא חוד החנית של אחת המשימות הלאומיות החשובות בישראל. החדרת והעמקת ערכי החינוך המשלב היא טיפול מהותי בשורש, ולא בסימפטום, של השסע הדתי-חילוני.

גם השנה מצטרפות מסגרות רבות חדשות, גנים ובתי ספר לחינוך המשלב. משפחות שמוכיחות שכשמוותרים על הפחד יוצרים יחד נרטיב יהודי ישראלי וציוני ומפילים את חומות הבדלנות"


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה