הבית היהודי נגד הבית היהודי



קמפיין בחירות מקומי של הבית היהודי נגד החרדים בירושלים מצליח להדליק את מערכת הבחירות הרדומה. מפלגת הבית היהודי הארצית יש לומר מגנה בחריפות את הקמפיין ועיריית ירושלים אסרה לפרסם אותו על לוחות המודעות העירוניות.

פרסום הקמפיין של הבית היהודי הבוקר (ב׳) לבחירות המוניציפאליות בירושלים, בו נראים שלושת המתמודדים לראשות העיר ירושלים: משה ליאון, זאב אלקין ועופר ברקוביץ' חבושים במגבעות ומצוידים בפאות מצליח להדליק את מערכת הבחירות הרדומה. 

מטעם מפלגת הבית היהודי:מפלגת הבית היהודי מגנה בתוקף את הקמפיין שפורסם הבוקר ע״י סניף המפלגה בבחירות המוניציפאליות בירושלים. הקמפיין לא נעשה על דעת ההנהגה הארצית של המפלגה, ולא מייצג את עמדתה כלפי הציבור החרדי. לא זו דרכנו. אנו מאמינים בחיבור והידברות בין החלקים השונים בחברה הישראלית, ולא בהגדלת הקיטוב. טוב היה כי דבר זה לא היה בא לעולם. נפעל למנוע טעויות מעין אלו בעתיד.

יועמ"ש עיריית ירושלים עו"ד אלי מלכא אסר לפרסם את קמפיין הבחירות של הבית היהודי בלוחות המודעות העירוניים. לדבריו "מדובר בפגיעה בכבוד ובדימוי של האישים ובעיוות לא הולם שלהם". היועמ"ש מתנה את הפרסום בהורדת תמונות המועמדים בדימוי חרדי.

סגן ראש העיר ירושלים, יוסי דייטש: ״הלב נחמץ וכואב לראות הבוקר את הקמפיין המסית והמפלג של מפלגת הבית היהודי כלפי הציבור החרדי. אני מברך את שר החינוך ויו״ר הבית היהודי, נפתלי בנט, על הגינוי המהיר של הקמפיין המכוער".

ח"כ רחל עזריה, יו"ר ירושלמים: "בבית היהודי שלי לא מציירים אנשים כחרדים כאקט של השפלה או פגיעה. מי שחי פה ואוהב את ירושלים רואה לנגד עיניו איך מחברים בין המתונים בכל הקבוצות ולא איך מקצינים מחלוקות. קמפיין כזה הוא חסר אחריות, ובחירה בנציגים שזאת תפיסת עולמם זה חוסר אחריות". אני חוזרת לירושלים כדי למגר כל ניסיון של הסתה ופילוג".

אריה קינג לבנט:בעקבות התנערות הנהגת הבית היהודי מהקמפיין האנטישמי של הבית היהודי בירושלים קורא יו"ר סיעת מאוחדים אריה קינג לנפתלי בנט לפטר את חגית משה לאלתר."

מתנועת התעוררות נמסר: "קמפיין סיעת ׳הבית היהודי׳ מעורר שאט נפש ותחושה קשה, על גבול האנטישמיות. גם בדיון הציבורי יש לשמור על התנהלות אחראית ולהימנע מביזוי אוכלוסיות שלמות. אירוני שסיעת הבית-היהודי שחתומה על העברת מוסדות חינוך ממ״ד לחינוך החרדי תחת הסכם השכונות הכושל שפגע בירושלים היא שיוצאת בקמפיין נגד התחרדות. "

משה ליאון מסר בתגובה לקמפיין: הסתייגותו של בנט כיו"ר הבית היהודי אומרת הכל ואני מברך אותו על כך. כאיש דתי אני יודע שהציבור הציוני דתי אינו משקף את הקמפיין המשסע והמפלג הזה שראינו הבוקר. יצירת קריקטורות בדמויות יהודים מחזירה אותנו לימים אפלים - זה דבר שלא יכול לקרות בשום מקום/קמפיין במדינת ישראל כולה ועל אחת כמה וכמה בירושלים. כראש עיריית ירושלים הבא, אני חורט על דגלי בדיוק ההפך - איחוד."

 
 
 
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה