כך ייראו הרכבות החשמליות החדשות בקו המהיר ירושלים- ת"א



לקראת פתיחת קו הרכבת המהיר ירושלים-ת"א: רכבת ישראל הודיעה הבוקר, שלישי, כי היא הדמינה 330 קרונועים חשמליים חדשים של חברת סימנס הראשונים שבהם יגיעו לישראל בשנת 2020.

רכבת ישראל נערכת לעתיד שבו תסיע יותר נוסעים, ליותר תחנות, ביותר קווים ובטכנולוגיה מתקדמת. כולל הקו החדש לירושלים שיפתח בחול המועד סוכות על פי דבריו של שר התחבורה ישראל כץ.

ברכבות החדשות משולבות מערכות טכנולוגיות מתקדמות, אשר יאפשרו שירות משודרג לנוסעים, לצד בטיחות מתקדמת. בין היתר, יגיעו הקרונועים עם מערכת אוטומטית לספירת נוסעים באמצעות מצלמה, המאפשרת תמונה בזמן אמת של מספר הנוסעים ברכבת, בדיוק של 95 אחוזים; מערכת מידע חכמה לנוסע, המחוברת לפיקוד הרכבות הארצי ול-GPS,  ומציגה את מסלול התקדמות הרכבת והתחנות בדרך; מערכת מצלמות במעגל סגור; ומערכת דיאגנוסטיקה חכמה המנטרת און ליין את מצב התחזוקה של הרכבת ומאפשרת גילוי ותיקון תקלות בזמן אמת.
 
על פי תכניות רכבת ישראל, הקרונות הראשונים מתוכננים להגיע ארצה במהלך שנת 2020 ויפעלו, בין היתר, בקו המהיר לירושלים. 
 
לצד רכש הקרונועים החשמליים, הצטיידה רכבת ישראל בצי נייד חשמלי הכולל 62 קטרים חשמליים מדגם TRAXX של בומברדייר, הראשונים שבהם כבר הגיעו ארצה ומבצעים נסיעות ניסוי בקו המהיר לירושלים.
 
פרויקט הסבת רשת הרכבות לחשמל והפעלת רכבות חשמליות, בעלות של כ-13 מיליארד ₪, הינו מגה פרויקט של רכבת ישראל, בעל משמעות תחבורתית ולאומית עצומה. הפרויקט, בקנה מידה שלא היה כמוהו ברכבת ישראל, כולל הנחת תשתית חשמל לאורך מאות ק"מ של מסילת הרכבת. רכבת ישראל החלה בתהליך אסטרטגי של הסבת הרשת הרכבתית לחשמלית, במקום רכבות הדיזל הפועלות כיום, כאשר יתרונות הרכבות בחשמל, על פני דיזל, באים לידי ביטוי בהפעלת רכבות שקטות וידידותיות לסביבה, הגדלת מהירות הרכבות וקיצור בזמני הנסיעה, הגדלת מספר המושבים בכל רכבת  שדרוג יכולת ההאצה והבלימה וחיסכון משמעותי בתחזוקה ואנרגיה.
 
מרכבת ישראל נמסר: "רכבת ישראל נערכת לאחד השינויים המשמעותיים ביותר שביצעה מיום הקמתה – הסבת רשת הרכבות לחשמל והפעלת רכבות נוסעים חשמליות. הפרויקט יביא לשינוי מוחלט בהפעלת הרכבות בישראל,  והוא כולל שיפור משמעותי בחוויית הנסיעה ברכבת. הקרונועים החשמליים החדשים, מהירים, שקטים וידידותיים לסביבה, יספקו שירות מצוין ליותר נוסעים, בקווים חדשים וקיימים, ויאפשרו לרכבת ישראל להמשיך ולהגדיל את מספר לקוחותיה, להעניק שרות מצוין ולהצעיד את התחבורה הציבורית לעידן חדש".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה