האם למעלה מ-500 תלמידות ימצאו את עצמן ללא בית ספר?



בשל עמדת משרד החינוך ובעקבות פסיקת בית המשפט למעלה מ 500 תלמידות בית הספר היסודי לבנות בית יעקב נווה בת שבע בשכונת נווה יעקב יימצאו את עצמן ברחוב ללא בית ספר...

בית המשפט המחוזי בירושלים הורה על ביטול הקצאת מבנה ביה"ס ברחוב בלבן בנווה יעקב לבנות בי"ס קליין של החינוך העצמאי. המשמעות הקשה היא שכ- 500 תלמידות יאלצו לפנות את המבנה עד ל 22.7.18 ואין כל חלופה. 

בפסק הדין נקבע כי החלטת עיריית ירושלים להקצות את המבנה לבנות בי"ס בית יעקב נווה יעקב (קליין) היתה נכונה מהותית אך  רק בשל התעקשותו של משרד החינוך להתערב בתהליך ע"ס נוהל ישן שמעולם משרד החינוך לא דרש להפעילו קודם לכן ביטל בה"מ את ההליך כולו ומשמעות הדבר ש-500 תלמידות ימצאו עצמן ללא מקום לימודים בשנת הלימודים תשע"ט. 
 
בעירייה מפנים אצבע מאשימה למשרד החינוך ורואים בו כאחראי הבלעדי לתוצאה העגומה והקשה.
בעירייה לא מבינים מדוע לראשונה בתולדותיה דורש משרד החינוך לפתע לקבל אישור להקצות מבנה בי"ס דווקא לבנות חרדיות אשר למדו עד כה בתנאי צפיפות קשים ובמבנים ניידים במתחם בי"ס בית יעקב בנווה יעקב. (קליין).

בית המשפט קיבל רק טענה הנוגעת לנושא טכני הקשור לנוהל שמשרד החינוך לא הפעיל מעולם, נוהל שלדעת העירייה קיימים בו פגמים מהותיים ומשמעותיים. 

בכוונת העירייה לערער על ההחלטה שמשמעותה פגישה עה משמעותית בתלמידות שימצאו את עצמן ברחוב ללא מבנה שלושה חודשים לפני פתיחת שנת הלימודים.

במכתב חריף שהוציא הערב בא כח העירייה עוה"ד אורי קידר למנכ"ל משרד החינוך מטילה העירייה על  משרד החינוך את האחריות לפתרון המשבר שהתעקשות משרד החינוך גרמה לו.


(צילום אילוסטרציה: פלאש 90).


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה