עבודה בגובה מוגדרת כעבודה במקום שבו, ללא אמצעי זהירות מתאימים, אדם עלול ליפול מגובה רבה ולהיפצע בשל כך. אנשים שמוגדרים כעובדים בגובה הם פועלים על פיגומים או גגות, או כאלה שעלולים ליפול מקומה אחת לאחרת (או לקרקע) דרך משטחים שבריריים או פתחים אחרים.

 

הואיל והאדם לא נועד מבחינה פיזיולוגית לחיות בגובה רב, עבודה בגובה נחשבת למסוכנת מאוד – ולפיכך פותח מגוון רחב של ציוד עבודה בגובה, אמצעי זהירות וכללי בטיחות שרק שמירה קפדנית עליהם תבטיח שמי שעלה למעלה גם יחזור למטה בשלום:

  • להימנע ככל שניתן מעבודה בגובה; כלומר, לבצע עבודה בגובה אך ורק אם אין דרך אחרת לבצע את אותה עבודה מן הקרקע
  • להעריך היטב את הסיכונים באופן הגיוני, כולל שקילת פרמטרים כגון מהו הגובה המדובר, מהו טיב ומשך המשימה ואפילו מה יהיו תנאי מזג האוויר (שיכולים להיות שונים מאוד מאשר על פני הקרקע)
  • להבטיח את עלייתם וירידתם הבטוחה של עובדים אל ומהמקום הגבוה בו הם עובדים
  • לספק ציוד מגן מתאים, יציב וחזק לעבודה בגובה, כגון: רתמות, חצובות, קסדות, סולמות, ציוד חילוץ, בולמי נפילות וציוד חילוץ נוסף
  • לספק ציוד מגן מפני חפצים שעלולים ליפול מן הגובה ולפגוע באנשים שנמצאים למטה
  • לבחון מבעוד מועד את כל ההליכים לפינוי חירום ולהצלה.

כל פריט ציוד עבודה בגובה חייב להיות מורכב על פי ההוראות של היצרן ו/או בהתאם להנחיות המקובלות בענף. כמו כן עליו לעבור תחזוקה ובדיקות תקופתיות על מנת לוודא את כשירותו כדי שניתן יהיה לסמוך עליו בשעת הצורך. זאת במיוחד כאשר מדובר בציוד שנחשף לתנאי שטח, משום שהשפעה ממושכת של מזג אוויר או נזקים מקריים עשויה לדרדר את מצבו של הציוד ולהפוך אותו ללא ראוי לשימוש.

כל עוד הציוד לא הורכב, הותקן ו/או נבדק ונמצא תקין וכשיר לפעולה – אסור לעשות בו שימוש! בנוסף, חשוב לשמור את התיעוד של כל הבדיקות שהתבצעו בכל פריט בציוד, על מנת שאם חס וחלילה תקרה תאונה ניתן יהיה לשלול את ציוד העבודה כגורם לה.


חברת "מוזי בוטון - בטיחות ואיכות הסביבה בע"מ", שמה לה למטרה לספק שירותי בטיחות וגיהות ברמה מקצועית גבוהה ובאיכות שירות ללא פשרות. החברה מתמחה במגוון נושאים בתחום הבטיחות: מתן שירותי ממונה בטיחות בעבודה, הדרכות בטיחות, תוכנית לניהול הבטיחות, הערכות וסקרי סיכונים, עבודה מול רשויות, תיקי שטח ותיקי מפעל, תכניות בטיחות אש, מבדקים למוסדות חינוך ועוד. החברה מורכבת מצוות ותיק ומיומן בתחומים הנ"ל, אשר ישמחו לתת שירות מקצועי ואדיב.

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה