הרמת כוסית של ארגון בוני ירושלים



בועז ישראל יו"ר ארגון בוני ירושלים והסביבה קרא לראש העיר ניר ברקת להפשיר קרקעות לבנייה במקומות שלא אושרו בעבר. הפתרון שברקת מעודד, "פינוי בינוי" הוא פתרון טוב, אך היישום שלו לוקח שנים רבות

בועז ישראל יו"ר ארגון בוני ירושלים והסביבה קרא בהרמת הכוסית לכבוד שנת תשע"ז, של ארגון בוני ירושלים והסביבה, לראש העיר ניר ברקת להפשיר קרקעות לבנייה במקומות שלא אושרו בעבר.

הפתרון שברקת מעודד, "פינוי בינוי" הוא פתרון טוב, אך 
היישום שלו לוקח שנים רבות. לדעת בועז ישראל הפתרון  לעצירת ההגירה השלילית מירושלים היא בבניית יחידות דיור. בועז ביקש מראש העיר  שלקבלני התשתיות בירושלים תינתן עדיפות על פני קבלנים
ארציים במכרזים של העירייה ושל חברת מוריה.

בהרמת כוסית בכנס של ארגון בוני ירושלים והסביבה לכבוד השנה החדשה  תשע"ז שנערכה ביום רביעי האחרון במלון רמדה בירושלים השתתפו כ-200 קבלני בניין ותשתיות מאזור ירושלים והסביבה.

בכנס נטלו חלק שר התיירות יריב לוין, ראש העיר ירושלים ניר ברקת, נשיא התאחדות 
בוני הארץ רוני בריק, יו"ר ארגון בוני ירושלים בועז ישראל, המשנה לראש העיר דב קלמנוביץ, סגן ראש העיר ירושלים עופר ברקוביץ, סגנית ראש העיר יעל ענתבי, חברי הנהלת העיר ירושלים משה ליאון, מנכ"ל התאחדות בוני הארץ אליאב בן שמעון, מנכ"ל ארגון בוני ירושלים יוסי שכטר,  חברי הנהלת ארגון בוני ירושלים ועוד מכובדים רבים.

הכנס נפתח בשתי הרצאות מקצועיות בנושאים של שיטות שיווק דירות ובטיחות באתרי הבנייה בישראל. זאב דיבסק, ראש תחום בכיר בטיחות הציבור במשרד העבודה והרווחה, אמר בהרצאתו שמשרד העבודה והרווחה החליט לערוך בדיקות קפדניות בכל אתרי הבנייה והתשתיות בישראל  ולאכוף את נושא הבטיחות ביתר שאת. הוא ציין שבשנת 2015  נהרגו 34 איש באתרי הבנייה. דיבסק הדגיש שהאחראי על הבטיחות באתר הוא הקבלן עצמו.  על הקבלן למנות בכל אחר גם מנהל עבודה וגם ממונה על הבטיחות, שתפקידם לוודא נקיטת אמצעי בטיחות ומיגון.

מנכ"ל התאחדות בוני הארץ עו"ד אליאב בן שמעון ציין שהתאחדות בוני הארץ מייחס חשיבות עליונה לנושא, בטיחות באתרי הבנייה. לפיכך, ההתאחדות מנחה את הקבלנים לבדוק בפרטי פרטים את  הבטיחות באתר כדי להבטיח את שלום העובדים. כמו כן, הוא דורש מהקבלנים לשלוח להשתלמויות מנהלי עבודה ועובדים הפועלים בשטח. בן שמעון הדגיש בנאומו שהתאחדות בוני הארץ מפעילה מזה שנתיים ניידת בטיחות המגיעה לאתרים ומדריכה את העובדים

נשיא התאחדות בוני הארץ רוני בריק אמר בכנס, שמעולם לא היה למדינה כישלון כלכלי מהדהד יותר, מתמשך יותר ככישל, הקיים כיום, בשוק הדיור. בריק אמר, שהוא שומע לאחרונה את הקולות הציניים המתגברים מכיוונה של קריית הממשלה בירושלים שטוענים שאנו הקבלנים "ספסרי קרקע".  לדעתו, על הממשלה להבין שלקבלן צריך להיות משתלם לבצע פרויקט. אחרת הפרויקט לא ייצא לפועל.

בועז ישראל יו"ר ארגון בוני ירושלים והסביבה, קרא  לראש העיר ניר ברקת להפשיר קרקעות לבנייה במקומות שלא אושרו בעבר כגון, ברכס לבן ומקומות נוספים בעיר. הפתרון שברקת מעודד, "פינוי בינוי"  הוא פתרון טוב, אך היישום שלו לוקח שנים רבות. לדעת בועז ישראל, עצירת ההגירה השלילית מירושלים תהיי רק אם ייבנו  יחידות דיור רבים. בועז ביקש מראש העיר שלקבלני התשתיות בירושלים תינתן עדיפות על פני קבלנים ארציים במכרזים של העירייה ושל חברת מוריה. שהרי, "עניי עירך קודמים...".

בועז פנה לראש העיר בבקשה לקבוע קטגוריה של בוני ומפתחי ירושלים,  לשם הענקת עיטור "יקיר ירושלים". בל נשכח שהעיר ירושלים נבנית על ידי הקבלנים.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת התפאר, שקיימת בנייה מואצת בירושלים בתשתיות לתחבורה ציבורית , קווי רכבת קלה, רכבת ירושלים תל אביב ועוד. ראש העיר אמר שהוא צופה שהקמתו של פרויקט הכניסה לעיר יגדיל את מספר מקומות תעסוקה בתחום המלונאות, הייטק, עסקים ועוד. הוא מאמין שהגדלת מספר מקומות תעסוקה בעיר ימשוך תושבים נוספים לבוא להתגורר בירושלים, סטודנטים הלומדים במוסדות ההשכלה בירושלים יישארו בה וכך תיעצר ההגירה השלילית.


צילום: שמואל אלדר.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה