אוכלים בירושלים



מוזיאון מגדל דוד משיק את מסה – מפגשים, סיורים, הרצאות על נושאים שונים שנמצאים בלב ליבה של העיר ירושלים

ירושלים. עיר אחת - עולם ומלואו. עיר של אמונות ומסורות שבין סמטאותיה היפות מסתתר עולם מורכב, מסעיר ומסקרן של אנשים, סיפורים ותרבויות. מוזיאון מגדל דוד מביא בפניכם בדרכו המיוחדת את הסיפורים, הטעמים, הקולות והרעיונות ומזמין אתכם למסה - סדרה חדשה של מפגשים, סיורים והרצאות. בהם תפגשו את העיר ותכירו אותה מחדש, בכל פעם קצת אחרת. הסדרות הן:

אוכלים בירושלים (ינואר-פברואר 2016) בלשים בירושלים (מרץ-אפריל 2016) ו פוטו ירושלמי (מאי-יוני 2016).

אוכלים בירושלים

סדרה טעימה במיוחד על אוכל וירושלים: על צומת הדרכים של ההיסטוריה - מה נשאר על השולחן משליטי העיר ומעולי הרגל לאורך השנים? מה היה בתפריט הירושלמי בימי הביניים? איך משפיעה הפוליטיקה על הצלחת? והאם בכלל יש דבר כזה 'אוכל ירושלמי'? סדרת "אוכלים בירושלים" תעסוק במה שמקרב לבבות ומאחד משפחות - באוכל.

שישי, 8 ינואר בשעה 09:30 - פותחים שולחן בירושלים 2 הרצאות על קולינריה בירושלים לאורך הדורות והשפעות קולינריות בעקבות הגירה לירושלים במאה ה- 19  עם השף שמיל הולנד וחוקרת הקולינריה עדנה עסיס.

ההיסטוריה הלא לעוסה של ירושלים מרצה: עדנה עסיס - מורת דרך וחוקרת קולינריה

קולינריה בירושלים מהתקופה הקדומה ועד העת החדשה: על סעודות מימי בית שני והחידושים שהביאו הערבים למטבח המקומי. מה הוא שוק הבישול הרע? כיצד השפיע השלטון הטורקי על האוכל בירושלים? מה הביאו לעיר המעצמות והבריטים? מה אכלו במצור בתקופת הצנע?

בורגול, בורקס ובורשט מרצה: שמיל הולנד – שף – מחבר הספר "שמאלץ", חוקר ומדריך סיורי אוכל

קולינריה, תרבות השולחן והמטבח של המהגרים לירושלים במאה ה-19. כיצד חדירת המעצמות השפיעה על הקולינריה הירושלמית? איזו השפעה הייתה לצליינים ולעולים היהודים על השולחן המקומי? ההרצאה תעסוק בטעמים החדשים שהביאו איתם המהגרים ואת ההשפעה שלהם על האוכל המקומי – הערבי. *המפגש כולל טעימות

שישי, 22 ינואר בשעה 09:30 סיור 'נפגשנו כך' - מפגשים של אוכל, תרבויות ועדות, בשכונת גאולה ובשכונת הבוכרים עם מורה הדרך יואב רותם.

המפגש בין עדות, דתות ולאומים במטבח בירושלים במאה ה-19. כיצד השפיעה הגעת הצליינים והעולים היהודים מרחבי העולם, על התבשילים והטעמים המקומיים? האם כתוצאה מהמפגש נולד תפריט חדש? סיור בשכונות גאולה והבוכרים. *הסיור כולל טעימות

שישי, 5 פברואר בשעה 09:30  בלאדי – המטבח המקומי. הפוליטיזציה של האוכל בישראל ותרבות האוכל הפלסטיני בירושלים ובסביבתה עם עתונאית האוכל רונית ורד וגב' נורה קורט

המטבח הערבי והפוליטיזציה של האוכל בישראל 

מרצה: רונית ורד - עיתונאית אוכל (מוסף הארץ) ומחברת ספרי אוכל ומסעות

מפגש על אוכל ופוליטיקה בישראל. כיצד הגדרות פשוטות לכאורה כמו 'מסעדה מזרחית', 'אוכל יהודי', 'מטבח פלסטיני' ו'מטבח ישראלי חדש' הופכות במזרח התיכון לטעונות ולשנויות במחלוקת? באיזה אופן מטבח מגדיר זהות? ומה תפקידו של מטבח מקומי בעולם גלובלי?

מפגש ב"ווג'וד" על תרבות האוכל הפלסטיני בירושלים ובסביבתה

מארחת: נורה קורט - נשיאת ווג'ווד 

שיחה על כוס קפה במרכז התרבות של ווג'וד - מוזיאון למורשת והיסטוריה ברובע הנוצרי. מה הם המאכלים המסורתיים בחברה הערבית? מה תפקידו של האוכל בתרבות הערבית? ומה תפקידן של הנשים במטבח הערבי לאורך הדורות? ההרצאה באנגלית.

שישי, 19 פברואר בשעה 09:30 - סיור בתי אוכל בירושלים - בעקבות מוסדות קולינריים בעיר בהדרכת אסתר סעד

בעקבות מוסדות אוכל בירושלים: היכן התחילו המסעדות שהפכו למוסדות של ממש? לאן נעלמו בתי האוכל המיתולוגיים שהיו ואינם? מפגשים עם דמויות קולינריות, מסעדות ובתי קפה ירושלמיים שהפכו לסמל. סיור ב'משולש הירושלמי' המפורסם שיוצרים הרחובות יפו, המלך ג'ורג' ובן יהודה. *הסיור כולל טעימות

משך המפגשים 3 שעות, סדרה מלאה: 280 ₪ לאדם | 240 ₪ לסטודנט / אזרח ותיק , מפגש בודד: 80 ₪ למבוגר | 70 ₪ סטודנט / אזרח ותיק , לנרשמים לסדרה מלאה: שעתיים חניה חינם בחניון ממילא למפגשים במוזיאון , לנרשמים ליותר מסדרה אחת: 25% הנחה על הסדרה הנוספת , הרשמה לסדרות במרכז ההזמנות 2884* או באתר האינטרנט.

תמונות: עודד אנטמן, באדיבות מוזיאון מגדל דוד 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה