פרס יוקרתי לפרופ' עוזי בלר, מנהל אגף נשים ויולדות בשערי צדק



ועד החברה לגינקולוגיה אונקולוגית של אוסטריה AGO- Austriaהחליט בישיבתו האחרונה להעניק לפרופ' עוזי בלר, מנהל אגף נשים ויולדות במרכז הרפואי שערי צדק, את אות ההוקרה ע"ש הגינקולוג האוסטרי הנודע פרופ' ארנסט וורטהיים, על פעילותו רבת ההיקף והשנים בארץ ובחו"ל

פרופ' וורטהיים זכה לשם עולמי על תרומתו הגדולה לרפואה כאשר תאר, תכנן וביצע את הניתוח הרדיקלי לכריתת רחם, הנקרא על שמו ומתבצע עד היום בשינויים קלים, לנשים שחלו בסרטן צוואר הרחם. הוא פעל בסוף המאה ה 19 תחילת המאה העשרים וביצע מאות ניתוחים עוד לפני עידן ההרדמה המודרנית, טיפול אנטיביוטי ועירוי דם.

הוא היה מחלוצי הכירורגיה באירופה שהייתה אז ערש הרפואה המודרנית אות ההוקרה ניתן לגינקולוגים העוסקים בסרטן, שתרמו תרומה משמעותית וייחודית לתחום רפואי זה.

הפרס היוקרתי מוענק זו הפעם הראשונה לרופא ישראלי. בין מקבלי הפרס בעבר היו רופאים וחוקרים בעלי שם עולמי, לרבות פרופ' זור האוזר, חתן פרס נובל לרפואה.

"עבורי קבלת אות ההוקרה הינה בעלת משמעות כפולה", אמר פרופ' בלר. "זו הבעת הערכה לעבודתי רבת השנים, וגם סוג של סגירת מעגל. אבי, פרופ' אהרון בלר ז"ל, שהיה נוירוכירורג בעל שם ודיקאן הפקולטה לרפואה בירושלים למד את לימודי הרפואה באוניברסיטת וינה. לאחר האנשלוס בשנת 1938 הוא נאלץ להימלט לפלשתינה, ורגלו לא דרכה שוב באוסטריה. בחודש אפריל אגיע לזלצבורג בראש מורם, ואקבל מהאוסטרים אות הוקרה".

תמונה: באדיבות דוברות שערי צדק  

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה