ותיקים ברשת



תלמידי קמפוס אנקורי ירושלים מארחים במעבדת המחשבים את חברי מועדון אגודת חרשי ישראל ומלמדים אותם מיומנויות מחשב בסיסיות ו'על הדרך' עוברים שיעור בהיסטוריה של העם היהודי

מה לא אמרו על בני הנוער של ימינו? שהם מרוכזים בעצמם, אגוצנטריים, שקועים במסכים ולא מבחינים בסביבה שלהם – תלמידי קמפוס אנקורי ירושלים דווקא מוכיחים אחרת.

תלמידי קמפוס אנקורי ירושלים וצוות ההוראה החליטו לאמץ את המועדון של אגודת חרשי ישראל שממוקם לא רחוק מהקמפוס בכיכר ציון. חברי המועדון הם חרשים וכבדי שמיעה, רובם קשישים, שלא מכירים את מיומנויות המחשב בשל מגבלתם וגילם. בקמפוס החליטו להרים את הכפפה ולהזמין את חברי המועדון למפגשים שבועיים במעבדת המחשבים בקמפוס וללמד אותם כלים וידע בסיסי בהפעלת המחשב והאינטרנט בעזרת המתורגמנים לשפת הסימנים שבמועדון. מטרת המפגשים הם מצד אחד ללמד את החרשים את מיומנות המחשב אך גם כדי ליצור שיח ומפגש בין צעירים לבין אזרחים ותיקים. התלמידים עובדים בימים אלו הכשרה לכתיבת סיפורי מורשת עבור מוזיאון בית התפוצות, אותם יוכלו לכתוב על חייהם של חברי מועדון החרשים באמצעות יצירת דיאלוג בין -דורי וחשיפה לסיפורו של העם היהודי.

בר ירון חריר, מנהל קמפוס אנקורי ירושלים: "הפעילות עם מועדון אגודת חרשי ישראל היא פעילות משמעותית וחשובה הנובעת מתוך עולם הערכים של רשת החינוך אנקורי - מעורבות בקהילה וקבלת האחר. בזכות ההתנדבות התלמידים פוקחים את עיניהם ולומדים על החשיבות של סיוע לקהילה ולזולת ועל הדרך מקבלים שיעור בהיסטוריה של עמנו. בעזרת פעילויות כמו אלו, המשלבות בין הידע אותו התלמידים רוכשים בכתה ובין למידה משמעותית שלא דרך ספרי הלימוד, התלמידים יוצאים מבית הספר אזרחים טובים ומעורבים יותר". 

תמונה: באדיבות יח"צ  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה