בימים אלה קרובה לשיאה פריחת הכלניות בנגב המערבי ובשבת ייפתח באופן רשמי פסטיבל "דרום אדום" שההופעה המרכזית בו היא של הכלניות. ויש גם דברים אחרים

 פריחת הכלניות עונתה קצרה והיא מסתיימת בתחילת חודש מרס. בעונה זו כמעט כל הנגב המערבי פורח אך בעיקר אמליץ  על  המוקדים העיקריים : אזור קיבוץ רוחמה, אזור בארי/רעים , שמורת תל פורה בין צומת פלוגות לבית קמה, קיבוץ סעד.
מירושלים כדאי לנסוע לכיוון בית קמה , לעצור   בתל פורה( כמה ק"מ לפני צומת בית קמה)ריכוז של פרחים עד סוף האביב וגם ארכאולוגיה . משם להמשיך לאזור קיבוץ רוחמה (פונים  בבית קמה ימינה לכיוון מערב ואחרי נסיעה קצרה שוב ימינה) הכלניות מתרכזות בבתרונות רוחמה וביערות ממול לקיבוץ. בהמשך אפשר לבקר בגבעת הכלניות מול חוות השיקמים .במקום יש תצפית יפה לכל רוחות השמיים וגם אחוזת הקבר של לילי שרון.

אם לא שבעתם תמשיכו לשדרות ומשם לפי השילוט לקיבוצים סעד,בארי ורעים שם נמצאים מרבצי פריחה עצומים באזור קיבוץ רעים כדאי להיכנס לאפיק נחל גרר שחוצה את מרבצי הכלניות ואם לא התעייפתם אפשר לסייר גם בתל גרר הסמוך.(ראה תמונות)
המועצות האזוריות באזור מנצלות את הפריחה לפסטיבל " דרום אדום" בכל הצמתים,בכל האתרים ובכל הישובים. גם הופעות,גם דוכנים,גם אוכל וגם אטרקציות.( נא להתעדכן באתרים הרלוונטים)
הכלנית היא הראשונה מבין הפרחים האדומים, אחריה יגיעו הנוריות ולבסוף הפרגים

 היופי הנדיר של דרום גשום, ירוק ופורח שמשאיר  את טוסקנה ופרובאנס הרבה מאחור וזה רק במרחק שעה נסיעה מהבית.

 

. ואם אתם ממש מתעצלים תוכלו כבר להנות מהאדום האדום הזה באזור ירושלים בחורשות ליד נס הרים ומושב מטע...צריך לרדת לשבילים בתוך החורש.בהרי יהודה יש כבר שפע של רקפות עיריות וצהובים למינהם. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה