אם עד היום חשבנו ששתי הערים הגדולות, תל אביב וירושלים מתחרות אחת מול השנייה על ההצלחה בעולם הלילה, בואו נחשוב שנית. שיתוף פעולה בין שתי הערים המובילות בתחום חיי הלילה בארץ בשנים האחרונות פורץ דרך חדשה לתרבות הלילה

ירושלמים יקרים ובמקרה זה גם תל- אביבים יקרים, כותרת הבלוג השבוע היא בעלת משמעות בעולם הלילה ואני גם אסביר מדוע. יש הטוענים שבירושלים צמחה הסצנה הלילית המודרנית- המוסיקה האלקטרונית לכל סוגיה ויש הטוענים כי הסצנה הלילית צמחה והתפתחה בעיר האורות תל- אביב. הויכוח בקרב הבליינים החל לתפוס תאוצה כאשר חיי הלילה החלו לפרוח וצעירים הצמאים לבילויים התלהבו מהרעיון הגדול 'דיסקוטק' שאליו הגיעו בתדירות גבוהה. עד לאותה הנקודה חיי הלילה לא עניינו בליינים, הם רצו לצאת וליהנות בין אם בתל- אביב ובין אם בירושלים.

הירושלמים נהגו לצאת לתל- אביב בשביל הגיוון, אך התל-אביבים החלו להגיע לירושלים ולבלות בה משום שחיי הלילה הירושלמים צברו הצלחות גדולות. השיא היה בימי מועדון 'התעשייה' המשגשג וכמובן השנים החלביות של המועדון האגדי 'האומן 17'. כשבני משפחתי מספרים לי על ימי מועדון 'התעשייה' ועל הצלחתו אני מתמלאת גאווה ובו זמנית גם נעצבת. ירושלים אומנם פורחת בימים אלו ומציעה לבליינים אפשרויות רבות לבילוי, אך אלו לא ימי 'התעשייה'. ישבו וחשבו המוחות הגדולים והגיעו למסקנה אחת: צריך שיתוף פעולה! כיום כל מועדון אפשרי בירושלים ותופתעו לגלות שגם ברים מסוימים עובדים יחד בשיתוף פעולה עם מיטב הדיג'יים התל- אביבים, בעלי המועדונים התל- אביבים והקהל התל- אביבי לאט, לאט מתחיל לחזור רק הפעם ללא פאות ארוכות ומכנסיים מתרחבים (סתם, קצת הומור).

אחרי עבודה קשה ושיתוף פעולה שללא ספק נוגע ללב הבליינים, אני שואלת שאלה פשוטה: למי כל המאמצים הללו טובים? והתשובה עוד יותר פשוטה. הקהל התל- אביבי שהיה נוסע לירושלים, עומד בפקקים, סובל מהקור הבלתי נסבל שלנו ומתעכב מחוץ למועדון בערך כ40 דקות חוזר ובגדול. יחד עם הקהל התל- אביבי שחוזר אלינו בימים אלו ירושלים שספגה משבר בשנים האחרונות בעולם הלילה, חוזרת לימים הטובים בהן עולם הלילה שגשג. לתל- אביבים שיתוף הפעולה תורם המון, הבליינים הירושלמים ממשיכים להגיע אל מקומות הבילוי התל- אביבים, בהם דיג'יי הבית של המקום התארח בירושלים והצליח לפרוץ את השגרה במוסיקה שהיא לא מיינסטרים או ים תיכונית. כולם יוצאים מרוצים וחיי הלילה משגשגים, אך הפרט המשעשע ביותר בכל הסיפור הוא שרוב הנפשות הפועלות שמוגדרים 'תל- אביבים' הם למעשה ירושלמים בדימוס, ירושלמים גם כיום שעובדים בתל- אביב או תל- אביבים מקוריים שאוהבים את ירושלים ואת חיי הלילה שלה ומבלים בעיר הקודש באינטנסיביות. למעשה כמעט כל נקודת מבט אפשרית על התחרותיות בעולם הלילה, מתחילה ומסתיימת בעיר ירושלים או בירושלמים (כבוד גדול!).

אם נחזור לכותרת Jerusalem  vs Tel- aviv נוכל להבחין שהפעם אף עיר אינה מתחרה בשנייה וניתן לשנות את הכותרת לאופטימית, שמחה ונכונה הרבה יותר: Jerusalem & Tel- aviv ... אהבתם? בהחלט יש מה לאהוב, אנו חוזרים לימים הטובים בשיתוף פעולה משמעותי- חיי הלילה הירושלמים והתל- אביבים יחד. אני חושבת שהשנה הזו תשנה ובגדול את פניה של תרבות הלילה הארצית והירושלמית בפרט.

עד לסופ"ש הבא צאו ותיהנו

שלכם, יפית. 

 
צילום: אורן חסידים. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה