הגדה מצוירת חדשה של אמן היודאיקה, יהושע (שוקי) פריימן.
פתיחה חגיגית : 1.4.2019 בשעה :19:00,ברח' שלומציון המלכה 17, ירושלים. אוצרת התערוכה: ד"ר זיוה גבע לוין

ההגדה של פסח היא הספר המצויר, המאויר והמעוטר ביותר בתולדות העם היהודי.

ההגדה המצוירת התפתחה בצמוד להתקדמות האמצעים הטכנולוגיים שהשתדרגו לאורך השנים.

תחיה גדולה של ההגדה המאוירת חלה במאה העשרים כאשר אמנים יצרו הגדות חדשות ברוח זרמים מודרניים ויוצאי דופן בצד הגדות שמרניות.

אמן היודאיקה הותיק יהושע (שוקי) פריימן מצטרף ליוצרים החדשניים והמקוריים תוך שילוב אמנות הספר המצויר עם אמנות הציור כשלכל עמוד חיים משלו כיצירה נפרדת וגם כחלק אינטגראלי ומשולב בסיפור ההגדה כולה. עיצוב האותיות בהגדה של פריימן דומה לעיצובן בספרי תורה, תפילין ומזוזות.

ההתבוננות בכל עמוד שהוא יצירה בפני עצמה, מדגישות את השילוב בין המופשט והמוחשי, הגות וסיפור המעשה ובין מילים ומחשבות לצורה ותוכן חזותי.

הצבעוניות העזה והאכספרסיביות מושכות את העין וכובשות את הלב. האלמנטים הפיגורטיביים ממוקמים בתוך ערב רב של צבעים ונדמה לצופה כאילו עומדות הדמויות לצאת מתוך המסגרת ולהשתלב בסיפורי ההגדה המופלאים המבטאים היטב את רוח הדברים.

שוקי פריימן הינו יליד הרובע היהודי בעיר העתיקה בירושלים, בשנת 1939, נצר למשפחה ירושלמית ותיקה בתולדות הישוב אשר היתה ממונה בעבר על החזקת המפתח לקבר רחל אמנו. שוקי למד באקדמיה לאמנות "בצלאל" בשנות החמישים ובסיום לימודיו בחר להתמחות בנושאי יצירה הקשורים להוויה היהודית.

שוקי מעיד על עצמו שהאמנות זורמת בכפות ידיו מיום היוולדו. היצירתיות שלו נובעת מהסביבה הקרובה, האויר הקסום של ירושלים ורגשותיהם של האנשים הסובבים אותו.

יצירתיותו הססגונית של שוקי הינה ביטוי לעולמו העשיר הניזון משמחת חיים, אהבת האדם, אמונה חזקה, מסורת  ומשיכתו לציור ולאמנות הצורפות.

רבות מיצירותיו מוצגות במוזיאונים ברחבי העולם ומצויות באוספים פרטיים רבים.                      

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה