פסטיבל ירושלים לאמנויות יתארח ב-3 לאפריל במוזיאון ארצות המקרא באירוע חגיגי: זיכרון וחלום - ערב מחול סוחף על ידי ארבע יוצרות שיהפכו את מוזאון לבמה אומנותית, עכשווית ומקורית

בשבוע הבא (3.4), יחברו מוזיאון ארצות המקרא ופסטיבל ירושלים לאומנויות הבמה לאירוע תרבותי במופע "4Her – זיכרון וחלום", ערב אינטימי, קסום ומיוחד שצולל אל תודעת העבר והתת מודע של ארבע יוצרות מחול ופרפורמנס עצמאיות.

ארבע היוצרות יעבירו את מוזיאון ארצות המקרא - שטומן בחובו ידע על ההיסטוריה של אזורנו, טרנספורמציה לבמה מרכזית של יצירות אוונגרדיות: מציאות וחלום, הווה ועבר, זיכרון אישי וזיכרון קולקטיבי. היוצרות ישלבו אינסטרומנטים מקוריים, ומוזיקה עכשווית ואתנית בתקלוט לייב. הקהל ינוע מיצירה אחת לשנייה, כמו במסע – מהכמיהה, אל הזיכרון ולבסוף, לתודעת החלום המתקיימים בחלל ובזמן שאינו מוגדר. בתום המופע ייהנו המשתתפים במסיבת חלום.

בתכנית:

 

בכורה ו השתקפויות מאת סיגל ארמוזה 

יצירה על חלום כחוויה אישית וכלל-אנושית, המשקפת מצבים רגשיים מהתת-מודע המודחק ועד הנשגב והנאצל. סיגל ארמוזה, יוצרת כוריאוגרפית ורקדנית. רקדה שנתיים בלהקת "קומבינע". ייסדה את קבוצת המחול סיגל ארמוזה, ויצרה את העבודות השתקפויות (2018) סטריאוטיפית (2017) אישה (2016) ו Her Moza  (2015)  שהוצגו בפסטיבל המחול הבינלאומי בירושלים.

'ילד יער' מאת נטלי דביר

אגדה למבוגרים בהשראת האחים גרים, שעוסקת בצורך האנושי להחזיק בפחד, מסופרת בטקסט-מחול אתני-עכשווי, בשילוב תאטרון בובות. נטלי דביר רקדנית וכוריאוגרפית בוגרת התאטרון החזותי והמרכז למוזיקה מן המזרח  יוצרת מחול אתני אישי- עכשווי משלבת תאטרון בובות חזותי- טקסט מקורי  ומוזיקה חיה .

בכורה ו הפנים שמאחורי הפנים מאת מיה יוגל

האישה נעה, משייטת במחוז קיומי שונה, מקום בו נפרמת רקמת הסדר החברתי ועולה קריאת תיגר על הסדר הקיים כשמתקיים בה שיח אמנותי פמיניסטי-ביקורתי ומתקיימים בה, זה לצד זה, עונג וכאב, יופי ומחנק. מיה יוגל היא אמנית פרפורמנס, כוריאוגרפית אמנית מחול בוטו, מלווה אמנותית ומורה.

Slice מאת סופיה קרנץ

עבודת סולו לאישה בקצביה, המשחקת בזיכרון ובדמיון בין עכשיו לבין העבר שלה, ילדה אישה, אסוציאציות זיכרונות וסימבולים אישיים וחברתיים.

פסטיבל ירושלים לאמנויות הוא אחד הפסטיבלים המרכזיים והייחודיים בירושלים. הפסטיבל מציג, למשך שבוע אחד בלבד, הפקות של יוצרים מקצועיים מירושלים ומחוצה לה, תוך דגש על מגוון עשיר ורחב של הפקות מתחומי האמנויות השונים לצד הפקות מקור שנוצרו במיוחד עבור הפסטיבל. הפסטיבל שנערך פעם בשנה יהפוך את המוזיאון ארצות המקרא לבית של אומנות עכשווית ויצירה ישראלית של אומנים ירושלים שיצבעו לערב אחד את כותלי המוזיאון בתרבות המודרנית.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה