פסטיבל רחוב בחנוכה ברחבי העיר העתיקה בירושלים



העיר העתיקה בירושלים חוגגת חנוכה בפסטיבל רחוב לכל המשפחה
מיצגי אור אינטראקטיביים, מיצג וידאו על חומות העיר העתיקה, מופע אש, תאטרון רחוב באווירת החג, הצגת ילדים, הקרנה בשידור חי על החומה של טקסי הדלקת חנוכיות ממרכזי ערים בעולם, מוסיקה חיה ושלל פעילויות לכל המשפחה

פסטיבל חנוכלים לכל המשפחה מתקיים ביוזמת משרד ירושלים ומורשת, עיריית ירושלים והרשות לפיתוח ירושלים בין ה-4-6 בדצמבר. המבקרים מוזמנים לעלות לעיר העתיקה בירושלים, וליהנות מחוויה של מיצגים מוארים ואינטראקטיביים, מופע אש, הצגת ילדים, תיאטרון רחוב באווירת חג החנוכה, מוסיקה חיה, הקרנות וידאו על חומות העיר העתיקה ועוד ועוד.

חנוכלים יתפרש על פני מסלול רצוף פעילויות ואטרקציות, החל מרחבת שער יפו ופנימה אל עבר סמטאות העיר העתיקה הקסומות, ודרך בתי הרובע היהודי, אשר תושביו מוציאים את החנוכיות המוארות והמיוחדות מחוץ לבתיהם, מה שמעניק אווירה חגיגית וייחודית של חנוכה שיש רק בעיר העתיקה בירושלים. נמשיך אל רחבת בית הכנסת החורבה, כיכר בתי מחסה ועד לסיום המסלול, בסמוך לרחבת הכותל.  

ברחבת שער יפו תתקיים הדלקת נרות המונית מידי יום בשעה 17:30. באי הפסטיבל ייהנו ברחבת שער יפו ממופע מוסיקלי של תזמורת הרחוב הירושלמית, ומופע אש חוויתי. בעמדות המידע במקום ימתינו למבקרים מפות הפסטיבל אשר ילוו אותם לאורך המסלול. על חומת העיר העתיקה תוקרן מידי ערב בשידור חי הדלקת נרות מערים שונות בעולם: וושינגטון, רומא, מוסקבה ועוד.

בהמשך הדרך, לאורך סמטאות העיר העתיקה, יהנו הילדים והמבוגרים מהפעלת סביבוני ענקמיצגים של חנוכיות בשלל גדלים עשויות מחומרים שונים ומיצגי וידאו ארט חגיגיים. עוד במסלול יפגשו המבקרים דמויות מסיפורי החג כמו מתתיהו, יהודה המכבי וחנה, ונגנים שינגנו מוסיקה חיה ומקפיצה.

בכיכר החורבה ניתן לעצור לאתנחתא קלה. סביב שולחנות עגולים ימתינו מספרי סיפורים עם סיפורים שעוד לא שמעתם. את החוויה ישלימו פסלים חיים ומיצג וידאו מנגןבכיכר בתי מחסה תעלה הצגת ילדים קצרה – "החנוכייה של סבא"-המספרת את סיפורם של שלושה ילדים חמודים היוצאים לחפש שמן לחנוכיה של סבא בערב חג החנוכה בירושלים הנצורה. בסיומה ניתן להצטלם לתמונה משפחתית של בני המשפחה כנרות בחנוכייה גדולה  שתוצב בכיכר.

את המסלול נסיים ברחוב משגב לדך (המוביל אל רחבת הכותל), בו מוזמנים המבקרים ליהנות מיופיו עוצר הנשימה של הרובע היהודי המואר, שבמהלך ימי החנוכה מוציאים תושביו אל מפתן דלתם עשרות חנוכיות מוארות ויפות, כאשר ברקע ילוו מוסיקאים את העוברים ושבים בנעימותושירי חג.

את הדרך חזרה ניתן לעשות ברגל או להצטרף לשאטלים חינמיים שיצאו משער האשפות אל רחוב ממילא.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה