מגוון פעילויות לכל המשפחה בירושלים



מה לעשות עם הילדים בחופשת חנוכה? קרן קימת לישראל מציעה שורה מגוונת של פעילויות לילדים (והוריהם) בירושלים, שמתכתבות עם סמלי חג האורות ומחברות לטבע, לסביבה ולמורשת החג

חנוכה, חג האור, חג השמן, חג המכבים הוא לעיתים המושך ביותר את הילדים. השילוב של החג המסורתי עם ימי החופשה המרובים, מובילים לחיפוש אטרקציות ופעילויות למשפחות רבות ברחבי הארץ. קק״ל מציעה שורה מגוונת של פעילוית לילדים בכל הגילאים, שמקשרות את הילדים לסמלי החג, לטבע למדינת ישראל. הפעילויות שמציעה קק"ל הן ללא תשלום או בעלות סמלית!

מאירים את חנוכה עם קק"ל

ארכיון הצילומים של קק"ל מעלה תערוכה ייחודית "אורות קק"ל" ירושלים, שסובבת כולה סביב מוטיב האור - הדלקת נרות, הנפת לפידים ומשואות ועוד. התמונות בתערוכה מלוות רגעים נוסטלגיים קטנים וגדולים, יומיומיים וחגיגיים בארץ ישראל לאורך השנים, כפי שהשתקפו מבעד לעדשות המצלמות של צלמי קק"ל. בכל תמונה ייצבעו מספר אלמנטים, אשר יאירו אותה באור נוסף וישוו לה מראה עכשווי.

מתי? יום שני-חמישי, כ"ה-כ"ח בכסלו תשע"ט, 3-6.12.18

איפה? התערוכה תוצג בשלושה מקומות בישראל:

  • "אורות קק"ל" ירושלים, בניין המוסדות הלאומיים, רח' קק"ל 1 ירושלים. תמונות התערוכה יוצגו בתוך תיבות אור שיעצימו את החוויה. סיורים מודרכים בתערוכה בשעות 13:00 – 21:00. בנוסף, יתקיים סיור חנוכיות לכל המשפחה לנחלאות ושערי חסד בשעה 17:00.

הפעילות ללא תשלום.

 

שישי עם קק"ל – "בעקבות מנורות ושמן בירושלים"

טיול מודרך לרגל החנוכה. נבקר ברמת רחל בשרידי האתר הארכאולוגי, מוצב הפעמון, נצעד לאורך טיילת האז וטיילת שרובר מהן תצפיות מרהיבות על ירושלים. נקנח ביער השלום שניטע על ידי קק"ל בשטח ההפקר, גן ילדי ישראל, בו  מוצבת מנורת הקנים ונסיים באבו טור. הטיול יימשך כשעתיים וחצי, והוא משלב נסיעה במכוניות פרטיות והליכה קצרה בשבילי היער.

מתי? 7.12.18 בשעה 9:00

איפה? רמת רחל מרכז ספורט ובריכה


ההשתתפות בפעילות הנה ללא תשלום.


סיורי עששיות ביערות קק"ל

טיול חוויתי לאור עששיות למשפחות, שיתחיל בשעת בין הערביים, עם שקיעת השמש ועליית הירח. במסגרת הסיור נכיר את החיות הפועלות בלילה, נפעיל את החושים, נאזין לצלילים, נצפה בכוכבים, נשמע סיפורי גבורה, אגדות וצ'יזבטים מרתקים, נדליק נרות חנוכה ונקנח בתה צמחים טעים וחמים! תינתן עששית אחת למשפחה. משך הסיור כשעתיים וחצי, ציוד נדרש: פנס, נעלי הליכה סגורות, מכנסיים ארוכים, מים.

מתי? יום רביעי כ"ז בכסלו תשע"ט, 5.12.18, בשעה 17:00

איפה? במספר מוקדים בארץ:

מרכז (3 לוקיישנים): יער בן שמן (מצפה מודיעין), יער בן שמן (קברות המכבים), פארק קנדה ויער אילנות

צפון: עמק בית שאן

דרום: יער שחריה המלאכים.

מתי? יום חמישי כ"ח בכסלו תשע"ט, 6.12.18 בשעה 17:00.                                   

הפעילות הינה בתשלום סמלי של 20 ש״ח למשתתף.

 

סיורים לקברות המכבים לכבוד חג החנוכה

לכבוד חג החנוכה נצא לסיור רגלי מודרך ביער בן שמן ואזור העיר מודיעין, בו חיו ופעלו המכבים, נלחמו בגבורה ובנו את המיתוס המלווה אותנו עד היום. נבקר באזורי הקרבות, במערת קבורה חשמונאית, ונלמד על האתר המרתק "קברות המכבים". בסיום המסלול הרגלי, נעלה על הרכבים לנסיעה קצרה אל המקום בו לפי המסורת מצוין הקבר של מתתיהו החשמונאי, ונמשיך לתצפית נוף לכיוון הכפר מידיה.

טיול מתאים לכל המשפחה, אולם אינו נגיש לעגלות וכסאות גלגלים. משך הטיול כשעתיים. מתי? יום רביעי-חמישי כ"ז-כ”ח בכסלו תשע"ט, 5-6.12.18, בשעות 10:00 ו-13:00. יום שישי כ"ט בכסלו תשע"ט, 7.12.18 בשעות 10:00 ו-12:30 
איפה? יער בן שמן ואזור העיר מודיעין.

הפעילות ללא תשלום אך מותנית בהרשמה מראש ב"קו ליער", מוקד המידע לטיולים של קק"ל,

 

הצטרפות לסיורים, יש להירשם מראש במוקדם קו ליער: 

 1-800-350-550, או באתר האינטרנט www.salkkl.org.il


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה