הפסטיבל הבינלאומי למוסיקה קאמרית ירושלים 2018



הפסטיבל הבינלאומי למוסיקה קאמרית, ירושלים, בניהולה האמנותי של אלנה בשקירובה, יתקיים השנה בפעם ה-21 בתאריכים 4-8 בספטמבר. בחמשת ימי הפסטיבל יתקיימו שבעה קונצרטים בהשתתפות הרכבים, נגנים וזמרים מהטובים בעולם ובישראל

הפסטיבל הבינלאומי למוסיקה קאמרית, ירושלים בניהולה האמנותי של אלנה בשקירובה יתקיים השנה בפעם ה-21 בתאריכים 4-8 בספטמבר, באולם ימק"א בעיר. בחמשת ימי הפסטיבל יתקיימו שבעה קונצרטים בהשתתפות הרכבים קאמריים, נגנים וזמרים מהטובים בעולם ובארץ.

"בישראל יש הצלחה הולכת וגדלה למוסיקה קאמרית", אומרת המנהלת האמנותית והפסנתרנית, אלנה בשקירובה ומוסיפה, "כתמיד, קהל זה עומד לנגד עיניי בבחירת התוכנית האמנותית והזמנת המבצעים. כל אחת מתוכניות הקונצרטים מבטאת רעיון ייחודי, תוך איזון בין יצירות מוכרות ופופולריות, ליצירות מופת המבוצעות לעתים נדירות".

באי הפסטיבל יזכו השנה להאזין בין היתר לשניים מענקי עולם המוסיקה הקלאסית בימינו: הכנר גדעון קרמר והפסנתרן יפים ברונפמן. בקונצרט פתיחת הפסטיבל הם ינגנו ביחד את השלישייה מס' 2 של שוסטקוביץ'. אלנה בשקירובה תנגן בקונצרט זה ביחד עם ברונפמן יצירות לפסנתר ב-4 ידיים. באותו קונצרט יבצע גדעון קרמר בבכורה ישראלית יצירות מאת מצ'יסלב ויינברג בליווי מיצג וידאו.

בכורה ישראלית נוספת תבוצע ביום הפסטיבל השני, עם יצירה מאת המלחין דסיאטניקוב, "יידיש, חמישה שירים לקול ולרביעיית מיתרים" עם הסופרן הישראלית הילה בג'יו והרביעייה הירושלמית.

במיטב המסורת, הפסטיבל מארח מוסיקאים רבים מחו"ל שנחשבים למובילים בתחומם. יש כאלה שלהם זה הביקור הראשון בישראל, כמו הרכבה הנוכחי של רביעיית מודיליאני (צרפת) וזמר הבריטון, גיולה אורנדט, כוכב עלה בשמי הזמרה באירופה. הקהל יזכה לשמוע שוב בין היתר גם את הכנר קוליה בלאכר, הפסנתרנית פלמנה מנגובה, הצ'לן טים פארק, זמרות הסופרן אנה סמואיל ודורותיה רושמן ועוד רבים, אשר חוזרים לפסטיבל אחרי השתתפות מוצלחת בעבר.

"בכל שנה אני נרגשת לקראת תחילת הפסטיבל. השנה, עם פתיחת העשור השלישי לפעילותו, ההתרגשות מהולה בתחושת גאווה עצומה" אומרת בשקירובה.

הפסטיבל הבינלאומי ה-21 למוסיקה קאמרית ירושלים
4-8 בספטמבר, אולם ימק"א, ירושלים
מנהלת אמנותית: אלנה בשקירובה

בהפקת המרכז למוסיקה ירושלים
כרטיסים: 60-170 ₪. חיילים חינם על בסיס מקום פנוי ביום הקונצרט ובהצגת תעודה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה