לרגל יום ירושלים, ב"תיאטרון אספקלריא" בונים את אחת מחורבות העיר



ירושלים הבנויה, העיר שחוברה לה יחדיו

יום ירושלים ה-51 פוגש את "תיאטרון אספקלריא" כאשר הוא בונה אחת מחורבות ירושלים, יש במקורות ביהדות חשיבות גדולה לבנות את ירושלים, "ירושלים הבנויה", ותיאטרון אספקלריא השנה נמצא בסופו של תהליך בניית האולם שלו המכונה "בית הרופא" הממוקם ברחוב הנביאים במרכז העיר. תיאטרון אספקלריא שכר את המקום כחורבה ממש וכרגע הוא מתקרב בצעדי ענק להיות בנוי לתלפיות כך שהחיבור השנה בין הפעילות של התיאטרון ובין העיר ש"חוברה  לה יחדיו" ו"ירושלים הבנויה" הוא חיבור הדוק מאוד ונעשים מאמצים על מנת שסיום השיפוצים ופתיחת האולם החדש של התיאטרון יפתח בזמן לא רב אחרי יום ירושלים.

"תיאטרון אספקלריא" רואה את עצמו מאז ומעולם כתיאטרון ירושלמי למרות שבמהלך קיומו קיבל לא אחת הצעות להיות תיאטרון העירוני של ערים אחרות אבל התיאטרון שמר אמונים לירושלים כמעט כמו בשבועה "אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני" ותיאטרון אספקלריא הרואה את עצמו כיצירה ירושלמית מקורית אוטנטית שספוגה ביהדות, רואה לכבוד לעצמו להיות תיאטרון ירושלמי, להישאר בעיר ולהביא אל העיר את הנופח המיוחד של יצירה ירושלמית אמתית וגאה.

השנה בחר התיאטרון להתמקד בהצגות שלו שחלקם ירושלים וחלקם יוצאים להביא את דבר ירושלים למקומות אחרים, התיאטרון בחר להתמקד בדמויות ירושלמיות כדוגמת הסיפור על הרב מאיר יהודה גץ שהיה רב הכותל והיה איש ירושלים לאחר מלחמת ששת הימים בכל רמח אבריו ושסה גידיו, אהבה לירושלים אחת מהדמויות הפליות שהסתובבו בחוצות ירושלים והתיאטרון בוחר במשך השנה כולה בכלל ובאזור יום ירושלים בפרט להביא את הדמות הזאת אל הקהל הרחב. מלבד זאת התאטרון מביא לידי ביטוי שתי דמויות  דמיוניות שיש להם קשר הדוק לירושלים. ההצגה "שברי לוחות" מדברת על אדם שגר וחי בירושלים, לאט לאט הזיכרון שלו מטשטש וירושלים מתערבבת לו עם זיכרונות אחרים. בנוסף בהצגה "איזו מדינה?" הצגה מיוחדת לרגל 70 שנה למדינת ישראל, מסופר על אדם הנקרע בין ברלין וירושלים ושתי הערים מושכות אותו בניגודיהם חומר המעורר מחשבה על ירושלים בשנת 2018.


תמונת משכן "בית הרופא" . צילום: יוסי צבקר. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה