חוגגים חול המועד פסח ברובע היהודי עם מגוון חידושים



חדרי בריחה וירטואליים * חוויה רב חושית דרך משקפי מציאות מדומה * בית פלוגות הכותל החדש * משחקי מציאות מדומה * יציאה חדשה לקרדו דרך הקשת הביזנטית * מנורת הזהב ברבת החורבה * סיורים מודרכים * פרוייקט הפסיפסים בקרדו * כרטיס כניסה משפחתי במחיר מיוחד

לרגל חג הפסח, החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי בירושלים מזמינה את הקהל הרחב להגיע לירושלים, להכיר את כל אתרי הרובע החדשים והמחודשים, וליהנות מכרטיס כניסה משפחתי ל-7 אתרי הרובע המחברים בין העבר והווה, כולל סיורים והדרכות במחיר מיוחד של 125 ₪ בלבד למשפחה!!!

גיבורים בדרך אליך - חוויה רב חושית דרך משקפי מציאות מדומה

מיזם טכנולוגי חדש וחווייתי ברובע היהודי מביא את התנ"ך אל עבר שנת 2018, עם טכנולוגיה שמאפשרת למבקרים לחוות את סיפורי התנ"ך - להיות בתוך הבור עם יוסף ולהילחם בגוליית יחד עם דוד. חוויה ייחודית המשלבת

פעילות אתגר משפחתית יחד עם מפגש מרתק עם גיבורי התנ"ך דרך טכנולוגיה חדשנית. באמצעות מציאות מדומה אקטיבית (vive-vr ) פוגש המשתתף גיבורים מהתנ"ך. הסיפורים התנ"כיים קמים לתחיה ומאתגרים את המשתתפים בחוויה רב חושית, מאתגרת ומהנה. מי שלא מרכיב את המשקפיים יוכל לראות על מסך גדול את מה שהמשתתף רואה דרך המשקפיים ויסייעו לו במשימות השונות במשחק. במתחם יפעלו מגוון משחקי מציאות מדומה, מונופול טאבלט אינטרקטיבי, משחק טריוויה ואפילו משחקי תנך לקטנטנים.

בחול המועד הפסח המיזם יפעל במתכונתו המלאה ברחבת הקארדו.

פרויקט הפסיפסים ברחבת הקרדו הסתיים ופתוח לקהל הרחב, הכניסה חופשית

 לאחר שנה וחצי של עבודות אינטנסיביות, הסתיים פרויקט 'ירושלים של פסיפסים', המשחזר ומדמה את החנויות והשווקים שהיו בתקופה הביזנטית ברחבת הקרדו. האמן דודו הראל צייר תשע ציורי פסיפס של חנות בדים, חנות כלי זכוכית, חנות כלי חרס, חנות כלי מתכת, חנות כלי נגינה, חנות תכשיטים, חנות תבלינים, חנות פירות וירקות, חנות ממכר בעלי חיים, האופייניים לתקופה, שעוצבו בהשראת ממצאים ארכיאולוגיים. הקרדו הסגור יפה מתמיד.

בית הכנסת ורחבת החורבה 

סיור עוצר נשימה בין כתלי בית כנסת החורבה המשופץ שמחביא מאחוריו היסטוריה שלמה, עם תצפית מרהיבה של 360 מעלות על כל ירושלים ממרומי כיפת בית הכנסת, וביקור בקומת הארכיאולוגיה של בית הכנסת. בנוסף יוכלו המבקרים להתרשם מהיציאה התת קרקעית החדשה אל רחבת הקרדו, דרך הקשת הביזנטית שנחשפת לקהל הרחב בימים אלה. בנוסף לבית הכנסת, ייהנו המבקרים ברחבת הרובע היהודי ממנורת הזהב הענקית שהועברה מהרחבה שמעל הכותל המערבי לרחבת החורבה בעקבות העבודות על מעלית הכותל.

למבקרים בתצפית בית כנסת החורבה הותקן 'מסבירן' קולי המתאר את האזור ואת סיפור החורבה לקהל הרחב - חינם בשפות עברית, אנגלית, ורוסית וגם נוסח לילדים. בנוסף, כל שעה עגולה בין השעות 10:00-16:00 תועבר הדרכה על ידי מדריך של החברה לשיקום ופיתוח הרובע.

הבית השרוף:
הבית השרוף ביתם של משפחת קתרוס שהיתה אחת מ-24 משפחות כהונה, בתקופת בית שני. מיצג אור קולי מרהיב יחזיר את המבקרים אחורה בזמן, יעביר למבקרים סיור בבית הכוהנים המפואר שמתחת לפני השטח, ויכניס אותם לתוך חיי המשפחה ולימים האחרונים שלפני נפילת בית המקדש השני.

הרובע ההרודיאני

סיור מרגש בין בתי הפאר של אצולת ירושלים, בעיר העליונה של ימי הבית השני. בין כתלי הרובע יחשפו המבקרים לממצא מרתק ומיוחד במינו, ציור של מנורת הקודש שנמצא מצויר על אחד מקירות הרובע. כל שעה עגולה בין השעות 10:00-16:00 תועבר הדרכה חוויתית על ידי מדריך שחקן של תיירות הרובע היהודי.

מוזיאון חצר היישוב הישן

המבקרים במוזיאון ייחשפו בצורה נדירה וייחודית להווי החיים וסיפורם האישי של אנשי הישוב הישן במוזיאון שנמצא בבית עתיק בן 500 שנים. החפצים והרכוש המוצגים במוזיאון יספרו למבקרים את סיפורי הנישואין ולידה, השמחות והעצב, ההתמודדות היום-יומית עם קשיי החיים, ההסתפקות במועט והאמונה באלוהים.

בית פלוגות הכותל

80 שנה אחרי שנסגר על ידי הבריטים, בחול המועד פסח ייפתח לקהל הרחב בית פלוגת הכותל, מוזיאון חדש בלב הרובע היהודי, אשר מביא לראשונה את סיפורה של פלוגת הכותל, סיפור שכמעט ונשכח מהיסטוריית הישוב היהודי בארץ ישראל. בית פלוגת הכותל מביא את סיפורם של צעירים חברי תנועת בית"ר שהגנו על העיר העתיקה כתגובת נגד להגבלות שהטיל השלטון הבריטי על קיום יהודי בכותל. המוזיאון ממוקם בתוך הבית המקורי ששימש אותם למגורים. מיצג אור קולי, שאורכו כ-35 דקות, מביא את הסיפור באופן חווייתי תוך הבלטת מעשי הגבורה, הבחירה בחיים תחת סכנה מתמשכת, המאסרים, הברחת השופרות והעימותים היום יומיים עם האוכלוסייה הערבית והשלטון הבריטי.
המטיילים בירושלים בחופשת פסח, יוכלו מעבר לאטרקציות המוכרות של ירושלים, לגלות השנה חתיכה מההיסטוריה של ירושלים ולבקר במוזיאון החדש. 

הגן הארכיאולוגי- מרכז דוידסון:

צמוד לכותל המערבי שוכן לו הגן הארכיאולוגי-מרכז דוידסון האוצר בתוכו ממצאים מתקופת בית המקדש הראשון והשני: חומת העיר, המדרגות העולות לבית המקדש, הרחוב המקורי, חנויות, מקוואות ועוד. המבקרים במקום יוכלו ליהנות מסרטון על עולי הרגל והדרכות מידי שעה עגולה על ידי מדריך של תיירות הרובע היהודי. בנוסף, תערוכת לגעת, המספרת את סיפורו של רגע שחרור הכותל המערבי, שהפך להיות הרגע של כולנו, פתוחה לקהל הרחב.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה