לה-לה-לֵד: חנוכה במוזיאון המדע בירושלים



במהלך חופשת חנוכה מוזמן הקהל הרחב, ילדים קטנים וגדולים וגם ההורים למוזיאון המדע ע"ש בלומפילד בירושלים ליהנות בכל יום במהלך החופשה מחוויית חושך ואור ייחודית הכוללת מגוון פעילויות ואירועים ייחודיים לכל המשפחה

תצוגת Pop-UpMake Light ברוח תנועת MAKE העולמית

'כשהאור מתעורר לחיים', מחווה לתערוכת 'שדות המחר' המוצגת במוזיאון ובה יוצגו עבודות נבחרות שנושאןחושך, אורוחיים, פרי יצירתם ובהשתתפותם של מייקרים ישראליים, אמנים, מעצבים, מדענים, אנשי תוכנה וטכנולוגיה. העבודות משלבות אמנות עכשווית, מדע וטכנולוגיה ומזמינות את המבקרים להיות שותפים לתהליך היצירה והעשייה ובכך באים לידי ביטוי ערכים של שיתוף פעולה ועקרונות מדעיים וטכנולוגיים.

'אפקט הצל'- אירה רזניק וטליא ינובר

מיצב צבעוני אינטראקטיבי של אורות וצללים המורכב מגריד של קוביות נייר לבנות המואר מצידו האחד על ידי שלוש אלומות אור בצבעי יסוד: אדום, ירוק וכחול (RGB) ובצידו השני צל המוטל על ידי אדם החוצה את מרחב העבודה ומשנה את צבע האור המשתקף בחלקי המבנה.

העבודה היא חלק ממחקר המנסה לגלות כיצד ניתן לשנות, לתרגם או לעוות נוכחות פיזית של אדם במרחב.

"העץ המואר" מאת קבוצת URB

מיצב אור אינטראקטיבי ענק שנבנה על ידי קבוצת URB עבור פסטיבל מידברן. המיצב בנוי כעץ, שגובהו כ-4 מטרים וקוטרו כ-10 מ', עליו תלויים עשרות " פרחים מוארים".

העץ מהווה מיקרו עולם בו חיים הפרחים. צבע חדש המסמל יצירת פרח חדש נוצר מתוך הפרח הקודם וכך מסמל את ההתחדשות שבאה מתוך העבר. כמות הפרחים לא משתנה ולכן לא יכול לצמוח פרח חדש בלי שיכבה הפרח הישן ואולם הפרח החדש נוצר מערבוב הצבע של הפרח הישן ובכך מסמל את ההמשכיות בין העבר לעתיד.

"20 יונים"– אלון בירגר.

יונים מאז ומתמיד סימלו חופש, שלום ופתיחות. להקת הציפורים המוארות של האמן מבקשות להביא מעט מתחושה זו ולהעצים באמצעות האור.

"המואר"-משחק אורות אף הוא פרי יצירתו של האמן אלון בירגרהמתרחש בפסל ענק שאורכו כ-5 מטרים, דמוי אדם ענק, החולם חלומות הבנויים מאור. המיצב הוא סוג של מסע התבוננות בגופו ובמחשבותיו של האדם המואר ומייצג את שאיפת האדם להגיע להארה ולמודעות גבוהה יותר. במיצב באה לידי ביטוי הניגודיות בין התנוחה השלווה והסטטית בה נמצא הפסל (הגוף), לבין הזרימה של התאורה (המחשבות), מצב המתרחש בזמן מדיטציה.

"הביצה" - מאת מאי לייטר מסטודיו אלון בירגר.

ביצה ענקית פועמת פעימות לב מוארות היוצרת אווירה מסתורית ורגועה ובוחנת את השפעת האור והקצב על האווירה.

"גדילה" - מיצג מרהיב ומשובב עין של ניר עמיר, ענבל ינאיוג׳ון מקטגרט.

צמחי ענק מאוריגמי המדגימים את משיכתם של הצמחים והפרחים לכיוון האור. בעת שמוקרן אור על הצמחים הם נמשכים ועולים לכיוונו. המיצגים 'צומחים' לנגד עיני המבקרים, עולים ויורדים בריקוד מרהיב ומשובב את העין.

סיורים בתערוכות המוזיאון

מה עושים הצמחים בלילות? סיור בתערוכת 'שדות המחר' סביב נושא האור.מדוע זקוקים הצמחים לאור? מה קורה לצמחים כשאין מספיק אור? במהלך הסיור יכירו המבקרים את חשיבות אור השמש לקיום הצמחים, ואת המשמעות לצמיחה ולגידול.

באנו חושך לגרש! סיור חווייתי מודרך למשפחות בתערוכה "לאור החשמל", במהלכו יכירו המבקרים את הנורות החשמליות השונות המאירות את חיינו, יפעילו מוצגים בתערוכה ויצפו בניסויים קטנים ומדליקים.

סדנאות בנייה, הדגמות מדעיות וסדנת התנסות

על חרקים מדליקים, דבורים ועוד – סדנאות בנייה

חרקים מדליקים מיהם החרקים המועילים החשובים כל כך לחקלאות בעיקר כמאביקים וכמדבירים טבעיים?. הילדים מוזמנים לעצב ולבנות חרקים שונים בהם ישולבו נורות לד וייצרו דגמים של חרקים המגיבים להולכה חשמלית. מתנה לכל משתתף! (הסדנה לגילאי 6 ומעלה).בכל יום מהשעה 11:00.

כנפי האורהדבורים רואות בתחום העל-סגול, ופרחים רבים התלויים בחרקים להאבקה, צבועים בצבעי על-סגול, המושכים את הדבורה אל אבקני הפרח. הילדים יבנו בובת דבורה ויעזרו בכנפיה על מנת לגלות צבעי אור חדשים. מתנה לכל משתתף! (הסדנה לגילאי 4 ומעלה) בכל יום מהשעה 11:00.

שלטי אור ילדים והורים מוזמנים לעצב, ליצור, לחתוך במכונת הלייזר וליצור מעגלי אור לד בהכנה של שלטי אור ייחודיים ומאירים (סדנה מודרכת, פעםביום ,ההשתתפות בליווי הורה ולגילאי 10 ומעלה. בתשלום נוסף לשלט – 20 ₪).

בתיאום והרשמה מראש בלבד.

'על האש' - הדגמה מדעית בשיתוף המבקרים

כיצד ניתן ליצור 'סלט אש'? איך יוצרים את 'להבת הדרקון' ? כיצד קוסמים שורפים נייר שנעלם כהרף עין? הדלקת זיקוקי אשבתוך מים,חנוכיית אש מרקדת ומוסיקלית ולקינוח ניצור טורנדו אש אימתי וענק.

מוזיאון ב'אור אחר' 

האם ביקרתם פעם במוזיאון המדע בחשיכה? לרגל חנוכה יוחשכו סביבות פעילות שונות ומוצגים נבחרים במוזיאון ויקבלו תאורה ייחודית המשנה את חוויית הביקור בו.

סדנת התנסות

כל אחד הוא אור קטן– מוזמנים להדליק את האור הקטן שלכם וביחד לתרום ליצירת מיצג מְצֽרפי הנבנה ונדלק כל העת על ידי המבקרים. ציור קיר ענק המואר באלפי נורות לד צבעוניות מאירות ומנצנצות.

סרט טבע בתלת ממד 'מעוף החיים' מבית היוצר של דיסני NATURE.חגיגה צבעונית המזמינה את הצופים לעוף עם פרפרים, דבורים, עטלפים וציפורים מפרח לפרח, במטרה להאביק ביחד איתם פרחים מרהיבים שצומחים באזורים שונים ובתנאים מגוונים ברחבי העולם.  מלווה בקריינות בעברית. (בתוספת 10 ₪( . 

חנוכה - 14-20.12.2017

שעות וימי פעילות בחופשת החגא ' – ה' 10:00 – 18:00 (יום א' 17.12 המוזיאון יהיה פתוח!) ו' 14:00-10:00שבת 10:00 – 16:00

מחירים: ילדים עד גיל 5 – חינם. מעל גיל 5 /מבוגר  60 ₪

כרטיס משפחתי (הורים וכל ילדיהם או סבים וכל נכדיהם) במחיר של - 220 ₪

הנחות: מחזיקי כרטיס תושב 'ירושלמי', חיילים, כוחות הביטחון, נכים, גמלאים, מועדוני לקוחות

לפרטים נוספים 02-6544888: www.mada.org.il


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה