שבוע האדריכלות הראשון בירושלים יוצא לדרך ביחד עם אירועי "בתים מבפנים" ו-"אדריכלים על הבר"



במסגרת הפסטיבל ייערכו השנה מאות סיורים לקהל הרחב
25-26-27-28 באוקטובר 2017. הכניסה חופשית

אל הפסטיבל האורבני "בתים מבפנים", שהספיק להפוך לאחד האירועים המרתקים שמתקיימים בירושלים, מצטרפים השנה אירועי "אדריכלים על הבר" של מרכז הבנייה הישראלי שישלימו את חוויית השיטוט וההיכרות עם ירושלים. יחד יחברו שני האירועים ויחנכו את "שבוע האדריכלות" הראשון של ירושלים שיכלול תכנית מלהיבה של ביקורים וסיורים נדירים בבתים ובמבנים הכי מסקרנים בעיר לצד סדרת הרצאות ערב עם מיטב האדריכלים והמעצבים הישראליים. בנוסף, השנה מלבד סיורים בדירות מגורים ומבנים ציבוריים מרתקים יתקיימו גם סיורי לילה מלהיבים וסיורים מתחת לאדמה.

בין עשרות המבנים והסיורים שיהיו פתוחים לקהל המבקרים אפשר למצוא בתים פרטיים, מבנים היסטוריים, מבנים עירוניים, והשנה גם סיורי לילה מיוחדים וסיורים אל מתחת לאדמה. החל מלשכת הבונים החופשיים שתציע הזדמנות להיחשף לחדר הטקסים המקושט והעתיר סמלים של הארגון החשאי, ועד סיור לילי לאור נרות בבית הנסן ששימש עד שנת 2000 כבית מחסה למצורעים, סגור למבקרים ואפוף מסתורין. בנוסף, יתקיימו מגוון פעילויות וסיורים: ערב פתוח בתערוכה "ירושלים של פרטים" המוצגת בימים אלו במוזיאון ישראל וחושפת את המגוון והעושר של פרטי הבניין והעיצוב שנמצאים סביבנו כל הזמן, סיורים מודרכים בפרויקט המיוחד "רחוב דינה" שנמצא בימים אלו בשלבי סיום, והזדמנות ראשונה להציץ לתוך מכון טיהור שפכים שורק, השלישי בגודלו בישראל.

 ירושלים נמצאת בתקופה בה מתקיימות המון התרחשויות תרבותיות ואדריכליות. "שבוע האדריכלות", שנחנך השנה לראשונה ושנוצר מהשילוב של פסטיבל "בתים מבפנים" יחד עם אירועי "אדריכלים על הבר" של מרכז הבנייה הישראלי, יאפשר לציבור הזדמנות להכיר ולהיחשף אל אותם התרחשויות ושינויים. כך למשל יוכלו המבקרים להיחשף אל פרויקט ההארה של רחוב יפו, שיוצא לדרך בתחילת אוקטובר, ולשמוע על הדרך שבה רתמו את בעלי המבנים לפרויקט ועל הטכניקות השונות ששמשו להארת המבנים. עוד יוכלו המבקרים להיחשף להשפעה של הבריטים על האדריכלות והתכנון האורבני של ירושלים בסיורים מיוחדים לרגל ציון 100 שנים למנדט הבריטי.

 לצד החשיפה בשטח דרך הסיורים בבניינים, הרחובות והפרויקטים השונים המתרחשים ברחבי ירושלים יוכלו השנה המבקרים לעשות גם הפסקה בין סיור לסיור או לבחור לסיים יום סיורים בברים השונים המשתתפים באירועי "אדריכלים על הבר" של מרכז הבנייה הישראלי. שם יזכו המבקרים לשמוע הרצאות ממיטב האדריכלים והמעצבים הישראליים בהם אמנון ריכטר, אירנה קרוננברג אלון ברנוביץ' דנה אוברזון, דניאל חסון, אילן פיבקו ועוד, לצד כוס בירה קרה או כוס יין ולזכות בחוויה שתשלים את חווית השיטוט בהעשרה נוספת ובמנוחה לרגליים. ובנוסף יגיעו שני אורחים מיוחדים מחו"ל, האדריכל ערן חן, משרד האדריכלים שלו שותף בפרויקטים בקנה מידה עולמי ושותף בתכנון פרויקטים בכל השכונות החדשות בניו יורק והאדריכל פרד קלארק, משרד "פלי קלארק" אחראי לשרטוט והגדרת קו הרקיע הייחודי של ערים רבות בעולם כולל ניו יורק והונג קונג.

במסגרת סוף השבוע של אירועי "שבוע האדריכלות", מגוון מלונות ברחבי העיר מציעים הנחות, מבצעים ופינוקים שונים למבקרים שבוחרים להתארח בהם. פרטים נוספים לגבי המלונות המציעים הטבות באותו הסופ"ש ניתן למצוא באתר www.itraveljerusalem.com.

"בתים מבפנים" –סופשבוע של בתים פתוחים הינו חלק מהארגון הבינלאומי של ה-Open House World Wide יחד עם ניו יורק, לונדון, שיקגו, רומא, ברצלונה, מלבורן, דבלין, הלסינקי, ועוד. חגיגה אורבנית שגולת  הכותרת שלה היא הבתים המיוחדים שפותחים דלת חד פ??מית ומאפשרים הצצה לצורות עיצוב, צורות חיים, היסטוריה, תרבות, טכנולוגיה, אקולוגיה ובתים בעלי ערך מוסף ההופך אותם למסקרנים ואטרקטיביים. 

שבוע האדריכלות מתקיים ביוזמת הרשות לפיתוח ירושלים, משרד ירושלים ומורשת, משרד התיירות ועיריית ירושלים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה