יצירות אומנות המדברות ישר אל הלב



בתערוכת האומנות "יוצרים קשר - דיאלוג באמצעות האומנות" שנפתה השבוע בגלריה ברבור משתפים פעולה אומנים מעמותת שק"ל, בצלאל וביה"ס לתיאטרון חזותי במגוון עבודות אומנות המעבירות מסר מיוחד ומרגש

שותפות מרגשת בין אומני שק''ל, סטודנטים לאומנות מבצלאל וביה''ס לתיאטרון חזותי, הובילה ל-13 יצירות אומנות מקוריות ומגוונות, ביניהן עבודות ציור, פיסול, אומנות חזותית ועוד. האומנים אשר עבדו בזוגות במשך שנה שלמה, דיברו על הקשר האומנותי והאישי שנוצר ביניהם. 

מינה ריינגולד וסהר פיק בחרו ליצור אומנות סביב חוויה אישית קשה שחיברה ביניהם. "שנינו שכלנו אבא" סיפר סהר פיק, אומן שק''ל ותיק, "אבא שלי נפטר לפני שנתיים ואבא של מינה נפטר כשהיא הייתה ילדה". הציור של סהר, המורכב מצבעים אקריליים, צבעי טוש ועוד, מפגין צבעים נועזים, כשבלב התמונה שטח שחור עם דמויות צבעוניות. 

אסף אלקלעי, אוצר ורכז הפרויקט מטעם בצלאל, שעבד יחד עם מיכל רפפורט, מטעם שק''ל, סיכם את הפרויקט והתערוכה: "פרויקט מדהים, כי הוא מייצר דיאלוג באמצעות שפה שלישית (אומנות). מדובר בדיאלוגים מגוונים מבחינת מדיומים, חיפוש והתבוננות. מייצרים קשרים, מצד אחד מחויבות לחומר ומצד שני מחויבות לרוח". 

התכנית "יוצרים קשר - דיאלוג באמצעות האומנות" היא חלק מתכנית רחבה של "שיאים - ערוצים לקהילה" של עמותת שק''ל, בניהולו של ד"ר עמנואל שן. "פה אנו יוצרים מרחב המאפשר הכלה אוטנטית, מדובר בשילוב אנשים עם מוגבלויות בחיים תרבותיים בקהילה" הסביר שן. הוא הודה מקרב לב לגלריה ברבור על תרומת הגלריה לתערוכה ולקרן ירושלים על תמיכתם בפרויקט וכן לסטודנטים של האקדמיה בצלאלובית הספר לתיאטרון חזותי על תרומתם הנפלאה.  

התערוכה פתוחה לציבור עד 18.8.17, כתובת: גלריה ברבור, רח' שיריזלי 6, נחלאות, י-ם. נשמח לראותכם!.

תמונה: יח"צ שקל  

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה