מבצע כפפות משי



בימים אלו מעלה "אנסמבל כאן" הצגה חדשה, "מבצע כפפות משי", שנכתבה במיוחד עבור מוזיאון ישראל ומתרחשת בתוך תערוכות הקבע המוצגות בו. הצגת הבכורה של המופע הועלתה בפסטיבל ישראל, יוני 2017

"מבצע כפפות משי" הופך את חלל המוזיאון לזירת פעולה דרמטית ומזמין אותנו לחלום מחדש את מוסד התרבות הגדול במדינה. במהלך המופע נחזור אל טקס הפתיחה החגיגי, נפגוש דמויות שקופות, כאלה שקולן אינו נשמע: מאבטחת קשוחה העומדת בכוננות תמידית ושומרת על אוצרות המדינה, רשם המעביר את ימיו במחסני הענק התת קרקעיים, משק"ית חו"יה מורעלת ועוד. הדמויותמובילות את הצופים לעומק המוזיאון, מסע שבמהלכו פורץ סיפורן האישי מבעד לשיח הרשמי. המסע האלטרנטיבי מייצר סיפור מעורר מחשבה, מכעיס, מרגש ומשעשע על יחסי הכוח בין אמנות למימסד והאופן בו הם מעצבים את הזהות שלנו.

"מבצע כפפות משי" משתמש באמצעי בו המוזיאון מדבר עם הקהל, שיח גלריה, כדי לייצר חוויה אינטימית עם קהל ההצגה. דרך אוזניות הליווי המודרך מעבירים השחקנים את הדרמה, כשמוזיקה שנכתבה במיוחד למופע, מעצימה את המהלך המצטבר. כל זה קורה במקביל להתנהלות היומיומית של המוזיאון. קהל ההצגה מוזמן למופע תאטרוני הנסתר מעיני מבקרי המוזיאון ה"רגילים" והופך למשתתף סמוי בהצגה. 

"מבצע כפפות משי" עוסק בביקור במוזיאון, בחוויית הצפייה באמנות ובמנגנונים הסמויים מהעין המייצרים אותה. הפניית המבט אל אחורי הקלעים של המוסד המוזיאלי מאפשרת לבחון את המרכיבים הכלכליים והחברתיים בהם הוא פועל ואיך הוא מתווך או מסתיר את המציאות הפוליטית בה הוא מתקיים. כך נבחנים היחסים בין היחיד לקולקטיב, בין האמנות למימסד ונפרמים אט אט הכוחות הנסתרים, הפנטזיות, החרדות והתשוקות שהמקום מגלם.

אנסמבל כאן הוקם בשנת 2009, לאחר עשור של יצירה משותפת, ע"י הבמאי שלמה פלסנר והדרמטורג והמחזאי עידו בורנשטיין, במטרה לחקור פורמטים תיאטרלים ופרפורמטיבים. הקבוצה העלתה למעלה מעשר עבודות מקור, ביניהן: "רעב" (זוכת פרס התאטרון כהצגת הפרינג הטובה ביותר לשנת 2004), "זריחה","כלבים" ועוד, לצד קלאסיקות כ-"נשי טרויה" ו- "גן ריקי". ההפקות זכו לשבחי הביקורת והקהל והוצגו בארץ ובפסטיבלים בעולם. מ-2013 העלתה הקבוצה שלוש הפקות הבונות טרילוגיה, "פרויקט סקס". הפרויקט בחן את הגוף הישראלי דרך פריזמות שונות, למשל הקשר בין מיניות ואינטימיות לצבא, מיגדר ודיכוי ועוד. בשנת 2016 עלתה "אני, אנג'לינה ג'ולי", בבימויה של מיקי יונס, הבוחנת את בעיית הפליטים העולמית דרך משקפי אזרחי המדינות המארחות. ההפקה הבאה של האנסמבל, "מדיאה" תעלה בשנה הקרובה.

מועדי ההצגות הבאות:

יולי

שלישי 18.7       19:00   מוזיאון ישראל, ירושלים

שישי 21.7         12:00   מוזיאון ישראל, ירושלים

אוגוסט

רביעי 23.8        19:00   מוזיאון ישראל, ירושלים

שישי 25.8         12:00   מוזיאון ישראל, ירושלים

ספטמבר

שלישי 12.9       19:00   מוזיאון ישראל

שישי 15.9         12:00   מוזיאון ישראל

אוקטובר

שישי 20.10       12:00   מוזיאון ישראל

מחיר : 70 ₪

 נקודת התכנסות ותחילת המופע- אולם הכניסה של מוזיאון ישראל

יש להצטייד בנעליים נוחות

קרדיטים:

כתיבה ובימוי: עידו בורנשטיין

במאית שותפה: מיקי יונס

דרמטורגיה: טל יחס

ניהול אמנותי: שלמה פלסנר

ע.במאי: רוני טוביאס

שחקנים: אסתי זקהיים, טליה מנשה, ארנון רוזנטל

מוסיקה מקורית: קובי ויטמן

עיצוב תלבושות: דינה קונסון

קריינות: עידו בורנשטיין

מפיקה: שני קינסטלר

מנהלת אנסמבל כאן: מיכל זהבי

 

תמונה: אייל בן משה 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה