מדינת ישראל חוגגת עצמאות בפארקים וביערות קק"ל

כמידי שנה יערני ועובדי קק"ל נערכים לקליטת רבבות משפחות בחניוני הפיקניק בפארקים וביערות, דואגים שהחניונים, מסלולי האופניים ושבילי ההליכה יהיו נקיים, נגישים ומוכנים לציבור הרחב

יערני קק"ל יסיירו במהלך היום בחניוני היערות, ויחלקו שקיות אשפה למשפחות, ויסבירו את חשיבות שמירת הניקיון ביערות וכללי הזהירות באש.

רמי זריצקי ממונה על היערות מאש ברגיעה ובחרום: " אני מבקש לחזור ולהדגיש את חשיבות ההקפדה והשמירה על כללי הזהירות באש, בכל שנה נשרפים עשרות דונמים של יער וחורש טבעי כתוצאה מרשלנות מטיילים".

כללי זהירות באש: אין להדליק אש ביער שלא במקומות המיועדים לכך, יש לבדוק את כיוון הרוח ועוצמתה, אין לעזוב גחלים לוחשות, אלא, לאחר שכל הגחלים כובו וכוסו בחול, וזאת כדי שלא יעופו גצים לעצי היער.

במקרה של שריפה יש להתקשר 102, יש לפנות את המקום בצורה בטוחה, אין לחסום דרכי גישה, אין להשתמש בחומר מאיץ (בנזין). קק"ל מאחלת חג עצמאות שמח לכל עם ישראל

ביום העצמאות הקרוב קרן קימת לישראל מזמינה את הציבור הרחב לחגוג כמיטב המסורת בחניונים המיועדים הפזורים ברחבי הארץ. החניונים מוסדרים ומאורגנים לקליטת ציבור המטיילים ללא תשלום. הציבור הרחב מתבקש לאסוף ולקחת עימו את הפסולת ולשמור על כללי הזהירות באש.

חניוני מנגל באזור המרכז

פארק שוהם - על הגבעות השוממות של השפלה אחרי תהליך פיתוח מואץ הוקם לפני למעלה מעשור שנים היישוב הקהילתי שוהם - צעיר ותוסס שהפך לאחד היישובים המבוססים במדינה. גן עדן לאוהבי טבע, במקום שולחנות לפיקניק ופינות ישיבה.

איך מגיעים- נוסעים על כביש 444 פונים מזרחה לאזור התעשייה. על השילוט רשום "אזור התעשייה חבל מודיעין". נוסעים מזרחה, כקילומטר בדרך האספלט אל יער שוהם ופונים ימינה אל דרך עפר.

חניון יער אשתאול - עם הכניסה ליער הולכת ומתפוגגת המולת הכביש, רוח מערבית נעימה נושבת מבין האורנים הגבוהים והצפופים. ציר נווה שלום-אשתאול בפארק יצחק רבין שופע חניוני נופש ובהם שולחנות פיקניק, מגוון עשיר של מתקני משחק לילדים, פינות מרגוע המאפשרות ליהנות מפיקניק בחיק הטבע.

איך מגיעים- אל ציר נווה שלום-אשתאול ניתן להגיע מכביש מס' 3 (מחלף לטרון-צומת נחשון). נפנה במחלף נחשון-נווה שלום אל היישוב היהודי-ערבי נווה שלום. אפשר להגיע גם אל החניון מצומת שמשון-נחשון (כביש 44), כ-0.7 ק"מ צפונית-מערבית לצומת שמשון ולפנות בכניסה המובילה למשתלת קק"ל.

יער צרעה-הנשיא – דרך הפסלים - לאורך הדרך מוצבים 37 פסלים סביבתיים העשויים מאבן מקומית ומברזל. אפשר לגעת, לחוש ולהסתובב סביבם, ומעת לעת לצפות בנוף גבעות השפלה והרי יהודה הממלאים את האופק. לאורך דרך הפסלים ממוקמים חניונים ופינות מרגוע.

חניון סופי - חניון קטן ואינטימי שנמצא בין עצי תאנה, שולחנות פיקניק ומתקני מנגל.

איך מגיעים- הגישה מכביש 44 מצומת נחשון לצומת שמשון. פונים לכיוון מושב תרום, אך לא נכנסים לישוב אלא פונים מיד ימינה. זו אחת הכניסות ליער, ומשם שמאלה מגיעים לחניון.

חניון גמלאי עיריית תל-אביב - נוסעים על כביש 38 מצומת שמשון לכיוון בית שמש, פונים ימינה לקיבוץ צרעה, עוברים את הכניסה לקיבוץ ולאחר כחצי ק"מ פונים ימינה לדרך היער המשולטת. בפיצול הדרכים הראשון ניתן לפנות ימינה לדרך אדומה - דרך נוף צרעה. שם נמצא חניון גמלאי עיריית תל-אביב יפו. במקום שולחנות פיקניק ומתקני מנגל. אפשרות נוספת היא לפנות בפיצול לדרך הירוקה "דרך הפסלים" ולטפס עד לראש הרכס. בראש הרכס נמצא חניון הסוהר. במקום, שולחות פיקניק, מתקני משחק ומתקנים חקלאיים עתיקים ותצפית מרהיבה מראש התל לכיוון נחל שורק (שימו לב - הדרך אינה מותאמת למעבר רכבים נמוכים).

פרטים על חניונים נוספים ברחבי הארץ ניתן למצוא בקישור הבא: http://www.kkl.org.il/recreation-and-tours/recreation-areas/