פסטיבל שאון חורף: כ-20 אלף איש מילאו את רחובות ירושלים



סדרת האירועים הבועטת לחורף 2017 'שאון חורף' שננעלה השבוע בירושלים משכה למעלה מ-15 אלף מבקרים בכל הגילאים מרחבי הארץ

כמדי שני נהנו המבקרים ממופעי מוסיקה, מפגש עם כוכבי רשת מיוחדים, סדנאות אוכל ואלכוהול מדי שני בערב. 

המבקרים נהנו ממגוון אירועים קולינריים ואמנותיים כמו יריד אמנות ואוכל ברחוב ינאי, מלחמת זומבים באקדחי לייזר, תצוגת אופנה בחנות אופטיקה, מחווה לכוכבים שהלכו מאיתנו ב-2016, קפה טהרן – חווייה אירנית-סופית, משחק אמנותי לילי בסמטאות גלריית כורש, מפגש עם שושקה אנגלמאייר, זומבים שהגיעו למשרדי עירית ירושלים, כיתת אמן עם שם-טוב לוי, הופעות חיות של סיסטם עלי, נטע אלקיים, דורי בן זאב ועוד, ספוקן וורד, תערוכת נשים סוריות ממחנות הפליטים, סיורים בבניינים נטושים, אליפות חורף בשש-בש עם דאבל ירושלמי, טורניר טניס-רגל שיכורים לזכרו של הזמר פרינס,סדנאות תיפוף, צילום, אלכוהול, סלנג בשפת הסימנים, אפטר פארטי ועוד ועוד.

הפסטיבל ביוזמת והפקת מחלקת הצעירים באגף תרבות בעיריית ירושלים התקיים זו השנה השישית בו השתתפו למעלה מ-300 אמנים ב-200 אירועי תרבות מגוונים. האמנים והיוצרים השתלטו על מוקדים שונים ברחבי העיר והפכו את הבניינים, הרחובות, המסעדות הפאבים הוברים, חלונות הראווה והגלריות לחללי אלטרנטיביים בהם התרחשה הפעילות.

כמדי שנה, גם השנה פעל הפסטיבל לפי מודל ייחודי בו שותפים האמנים היוצרים הסוחרים ובעלי העסקים שבמרכז ירושלים יחד עם המחלקה לאירועי צעירים בעירייה והם אלה שיצרו יחד את התכנים.

במהלך 'שאון חורף' דיווחו העסקים במרכז ירושלים על עלייה משמעותית בפדיונות ורבים מבעלי העסקים בעיר ברכו על יוזמה זו ושכמותה, המביאות את ההמונים אל הרחוב ואל תוך העסקים, תוך התחשבות בבעלי העסקים ושיתוף פעולה מלא עמם. 

ארז ספיר הבעלים של הבולינט: 'ההשתתפות שלנו בשאון חורף היתה מוצלחת מאוד. המונים מילאו את הבולינט  וזה מחמם את הלב לראות את הירושלמים יוצאים לבלות במסגרת פסטיבל בחורף. אני שמח ומברך על היוזמה ועל זה שהצטרפנו לשאון חורף. אין ספק שפעילות זו היא מבורכת מביאה פריחה לעסקים. אני מקווה שיוזמות כאלו ירבו".

רחל דבח מסעדת 'נחמן' – כמי שכבר עבדה בעבר עם שאון חורף אני יכולה להגיד שהיוזמה הנפלאה הזאת שמתחרשת בכל חורף בהחלט חושפת את הקהל לעסקים חדשים. העברתי במהלך הפסטיבל סדנאות להכנת פיצה שחשפו את המשתתפים לרזי המטבח הנפוליטני. היה מעולה ואני מצפה לשנה הבאה.

יונתן סטרייר המח' לאירועי צעירים בעיריית ירושלים: "שאון חורף הסתיים בהרגשת ניצחון. כל האירועים התקיימו כפי שתוכנן. בערבי שני התמלאו הרחובות מבקרים, שנהנו ממופעי מוסיקה, מפגש עם יוצרים ייחודיים, אירועי אמנות ועוד כל זה ללא תשלום.

הצלחנו להביא לירושלים יוצרים לא שגרתיים כמו שושקה אנגלמאייר, בנהאל כוכב רשת, מוסיקאים מן השורה הראשונה כגון שם טוב לוי, נטע אלקיים, מורין נהדר, תומר ישעיהו להקת ארמון ועוד ולהרחיב את סצנת התרבות והאמנות בעיר.  גם השנה התברר כי הנוסחה של חיבור בין אמנים ויוצרים לסוחרים ובעלי עסקים ביוזמת עירית ירושלים מנצחת. אירועי 'שאון חורף' הם מוצר תרבותי עכשווי ובועט המובילים את העיר כפורצת דרך בתחום".

צילום: ארבע על שבע  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה