ירושלים פנים רבות לה



לכבוד 50 שנה לאיחוד העיר ירושלים מוזיאון מגדל דוד מסייר איתכם אצל האנשים, המשפחות והקהילות שיוצרות את הפנים הרבות שלה

לירושלים פנים רבות – התרבויות והדתות שהתקיימו בעיר במהלך השנים יצרו בירושלים מגוון אנושי ייחודי. בסדרה החדשה "פנים רבות לה" נכיר את סיפורם של אנשי העיר ונגלה את הסיפורים המרתקים של מגוון הקהילות החיות בירושלים. בכל מפגש בסדרה נצא לסיור בשכונה או במתחם של אחת מקהילות העיר ונשוחח עם נציג הקהילה שייתן לנו הצצה אל חיי הקהילה מקרוב.

מחיר: 80-90 ₪  מחיר הסדרה: 400-450 ₪ משך המפגשים כ-3 שעות

הקראים יום חמישי 16.3.17 בשעה 17:00 מדריכה: עדנה עסיס

סיור בעקבות קהילת הקראים בירושלים – "בני מקרא". נספר על תולדות הזרם הקראי בעיר ונכיר את מנהגיהם ואת מורשתם של הקראים בישראל. נצא בעקבות עולי רגל קראים ובעקבות "אבלי ציון" ונשמע על היחסים בין היהודים הרבניים והקראים בירושלים לאורך הדורות. נבקר במרכז המבקרים החדש של הקהילה ברובע היהודי, במתחם אחד מבתי הכנסת הקדומים בעולם ונפגוש את בן העדה שייתן לנו הצצה אל עולמם של הקראים.  

הארמנים יום חמישי 20.4.17 בשעה 17:00 מדריכה: אסתר סעד 

סיור בעקבות הקהילה הארמנית שחיה בעיר העתיקה, ברובע הקטן והעתיק מבין ארבעת הרבעים שבתוך החומות. העם הארמני היה הראשון שהתנצר כאומה ומאז המאה ה-4 לספירה ועד היום מתקיימת בירושלים קהילה ארמנית. נבקר בבית מלאכה לקרמיקה ארמנית ונפגוש נציג מהקהילה שיספר לנו על ההיסטוריה, על אורחות החיים ועל אמונתם של בני אחת הקהילות הוותיקות בעיר. 

משפחות חוסייני ונשאשיבי יום חמישי 11.5.17 בשעה 17:00 מדריך: ערן צדקיהו

סיור בעקבות משפחות חוסייני ונשאשיבי, שתי המשפחות הפלסטיניות המכובדות שהובילו את התנועה הלאומית הפלסטינית בשלהי התקופה העות'מאנית ובתקופת המנדט הבריטי, שהתחרו ונלחמו זו בזו בעבר והתגוררו באותה השכונה בירושלים. נבקר במתחמים ההיסטוריים המפוארים של המשפחות: בית הינד אל-חוסייני המשמש כיום בית ספר ומוזיאון, מלון אמריקן קולוני, האוריינט האוס, מסגד שייח ג'ראח, ווילת הסופר אסעאף נשאשיבי המשמשת כיום מרכז תרבות פלסטיני ובית קפה ונפגוש נציג של המשפחה.  

האתיופים הנוצרים יום חמישי 29.6.17 בשעה 17:00 מדריך:  דר' בני פירסט

סיור בעקבות הקהילה האתיופית הנוצרית ששורשיה נעוצים בירושלים כבר מהמאות הראשונות לספירה - נבקר במתחם דיר אל סולטאן ונספר על המפגש בין שלמה המלך למלכת שבא ועל הקשר של האתיופים הנוצרים לירושלים. נכנס אל מערת הלנה שבתוך כנסיית הקבר, נשמע על חג מציאת הצלב הקדוש ("מסקל"), נבקר בפטריארכיה האתיופית ונפגוש בבן הקהילה שיאפשר לנו הצצה אל הנצרות האתיופית אפופת המסתורין.

חסידי בעלז יום חמישי 27.7.17 בשעה 17:00 מדריכה: לאה שרייבר

סיור בעקבות חסידות בעלז שהייתה אחת החסידויות המשפיעות והגדולות בעולם עד אמצע המאה העשרים. נבקר בקריית החסידות בירושלים, נספר על החצר החסידית המפוארת מגליציה המזרחית שחוותה השמדה בשואה וקמה לתחיה במדינת ישראל. נכיר את אורח החיים הייחודי של בני החסידות וניכנס אל בית המדרש הגדול שלה שם נפגוש חסיד שיספר על מנהגי הקהילה ועל החסידות בירושלים. * חובה להגיע בלבוש צנוע (גברים: כיפה ומכנסיים ארוכים, נשים: חצאית ארוכה/מכנסיים ארוכים, כיסוי ראש לנשואות, צווארון סגור, שרוול עד המרפק)

היהודים המשיחיים יום חמישי 24.8.17 בשעה 17:00 מדריך: עידן פנחס, מנהל המוזיאון בכנסיית המשיח

סיור בעקבות היהודים המשיחיים בירושלים, באחד המתחמים היפים בירושלים, "הרובע הפרוטסטנטי", הסמוך לשער יפו. נשמע על הקשר שבין בני הקהילה היהודית-משיחית לבין חברי הקהילות היהודיות-נוצריות שהלכו בעקבות ישו בארץ ישראל והאמינו בו ובתורתו במאות הראשונות לספירה ועל השפעתו של המיסיון שפעל בכנסיית המשיח המאה ה-19. נפגוש בבן הקהילה המשיחית שיספר על אמונתם ומסורותיהם של היהודים המשיחיים.

צילומים באדיבות יח"צ- מרכז בני המקרא ירושלים, ריקי רחמן/ מגדל דוד. 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה