עושים קיימות בירושלים



חודש מרץ הקרוב: חודש של אירועי קיימות וסביבה ברחבי העיר; יצירת נייר ממוחזר, שוק אפנה מבגדי יד שנייה והכנת תחפושות מעוצבות לפורים, סיור עם יערן מיער ירושלים על סיפורי עצים ועוד ועוד

בחודש מרץ הקרוב, עיריית ירושלים, מכון ירושלים למחקרי מדיניות וההאב הסביבתי-חברתי של הגן הבוטני מובילים את חודש "עושים קיימות בירושלים". חודש הקיימות הינו אירוע ראשון מסוגו בעיר המחבר את כל הפעילות המתקיימת בעיר, וייתן ביטוי ציבורי לעשייה היומיומית הענפה ופורצת הדרך שנעשית במהלך השנה בתחום הקיימות ברחבי ירושלים, במטרה להעלות את המודעות לתחום ולהנגישו לתושבים.

בירושלים פועלים מעל 70 סוכני שינוי ביניהם עמותות, עסקים, יזמים, אמנים, מתכננים, גננים ועוד המקדמים את תחום הסביבה והקיימות בירושלים במגוון תחומים- טבע עירוני, חקלאות אורבנית, פלייס-מייקינג, תכנון, בנייה ירוקה, גינון מקיים, תחבורה, אנרגיה ועוד. 

חודש הקיימות בירושלים מתחבר לטרנד העולמי, ומהווה הזדמנות לחשוף את תושבי ירושלים לעשייה העירונית, הארגונים ושאר סוכני השינוי לתחומי הקיימות והסביבה ולהציע להם דרכים לשיפור אורח החיים ואיכות החיים, ה-well-beingשלהם, והאיתנות העירונית.

"התוצאה מדברת בעד עצמה" אומרות שלש הנשים, נציגות ארגוני הפורום שהניעו את החודש הזה לפעולה תוך הפיכת פעילותם של ארגוני הקיימות  בעיר לחוויות שפתוחות לכלל המשפחה ללא עלות או בעלות סמלית.

"תפישת הקיימות התבגרה ועברה שינוי", מסבירה אריאלה צוויקל מעיריית ירושלים, "היום כבר כולם יודעים שקיימות זו דאגה לסביבה, זה יצירת דיאלוג מפרה בין האדם לקהילה, לטבע וההבנה שקיימות שייכת לכל היבט בחיים שלנו בעיר: טבע עירוני, תחבורה, כלכלה מקומית, גינות קהילתיות ואפילו יזמות טכנולוגית ועוד, הכל יחדיו מתחבר למצרף שמשפיע על איכות החיים של כל אחד מאיתנו ומה מביע את זה טוב יותר מחוויות אישיות ומשפחתיות?".

אירועי הקיימות בירושלים יפתחו בכנס השנתי לקיימות וקהילה שיתקיים בתאריך ה 1/3/17 בבית הנסן בין השעות 09:00-15:00.

שלל האירועים יקובצו בדף ייעודי באתר kayamut-jlm.co.il ובאתר העירוני, ויפורסמו באמצעים השונים ע"י כל השותפים.

תמונה: הדס פרוש/ flash 90 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה