חגיגות פורים בירושלים



ירושלים והאתרים בעיר מזמינים את התושבים לבילוי פורימי מהנה הכולל שלל פעילויות לכל הגילאים

פורים במוזיאון לאמנות האסלאם בירושלים

פורים, שבת 11/3/17, שני  13/3/17. המוזיאון לאמנות האסלאם בירושלים מזמין את כל המשפחה לחגוג את חג הפורים במוזיאון בשלל פעילויות ייחודיות לחג:

סדנאות יצירה ברוח החג – הכנת מסכות, רעשנים, כלי נגינה, מארזים למשלוחי מנות, פינת איפור בה יוכלו הילדים להתחפש לדמויות שונות, מופע קריקטורות הומוריסטי שמתחפש לתכנית רצינית : הקריקטוריסט עמוס אלנבוגן ייקח את כל המשפחה למסע משעשע במחוזות ההומור והיצירתיות – יהפוך את המן הרשע לדמות קומיקס, ימצא שימושים יצירתיים לרעשנים ואם יישאר זמן יברר למה אנחנו הכי אנחנו , דווקא כשאנחנו מתחפשים! כמו כן תתקיים הצגת הילדים "אליעזר והגזר" ע"פ ספרו של לוין קיפניס מאת תיאטרון משו משו  וכן סיור במוזיאון לכל המשפחה.

מחירים (כל המחירים כוללים כניסה למוזיאון והשתתפות בפעילויות + סדנת יצירה): ילד : 25 ₪, מבוגר: 40 ₪

תאריכי ושעות פעילות:

יום שבת | 11.3.17| 10:00- 14:00 – סדנאות יצירה | 11:00 – הצגת הילדים "אליעזר והגזר" | 12:00 – סיור במוזיאון לכל המשפחה

יום שני| 13.3.17 | 10:00 – 15:00 – סדנאות יצירה| 10:00 – 12:00 – פינת איפור| 12:00 – מופע הקריקטורות ההומוריסטי "עושים צחוק מפורים".

מרעישים במוזיאון ישראל

במשך שני ימי חג פורים יפתח מוזיאון ישראל את שעריו בחינם לילדים עד גיל 17. תערוכה ייחודית על רעשנים המלווה בפעילות לבניית רעשן אישי, הופעה מיוחדת של להקת טררם, מופעי קרקס וסדנאות יצירה יהפכו את חווית הבוקר במוזיאון לפורימית במיוחד. ימים ראשון ושני, 12-13 במרץ 2017.

אם בימים רגילים גלריות המוזיאון מזוהות עם שקט ודממה, בפורים הקרוב גם מוזיאון ישראל מתחפש ומזמין את הציבור לבוא ולהרעיש. במהלך שני ימי החג יפתח המוזיאון את שעריו לכניסה חינם של ילדים עד גיל 17 ויציע תכניות לכל המשפחה תחת הכותרת "מרעישים במוזיאון".

גולת הכותרת של החג היא תערוכת "רעשנים רועשים" החדשה שנפתחה בימים אלה ומציגה 150 רעשנים עכשוויים שיציתו את דמיונו של כל ילד. בתערוכה רעשנים פרי יצירתו של יעקב קאופמן, מבכירי המעצבים התעשייתיים בישראל, העשויים ממגוון חומרים וחפצים ממוחזרים –התוצאה צבעונית, רבגונית ומשעשעת. הילדים המבקרים בתערוכה יוכלו ליצור רעשן אישי ולהרעיש בו.

המבקרים יוכלו ליהנות מהופעות ללא תשלום נוסף של להקת טררם וקבוצת קרקס הומוריסטית. בנוסף, ייערכו במוזיאון סדנאות יצירה ומיחזור, הדרכות פורימיות מיוחדות ושעות סיפור בהשראת החג.

ימים ראשון ושני, 12-13 במרץ 2017- שעות 10:00 – 15:00, מופע "סופר סבתא" של תאטרון קרקס הומריסטי– יום ראשון 12.3 בשעות 11:00 ו-12:30, המופע "סטאגאדיש" של להקת טררם – יום שני, 13.3בשעה 13.00, הכניסה למופעים –חינם לילדים וכלולה במחיר הכניסה למבוגרים. 15-10 ₪ להשתתפות בסדנאות ליצירת תחפושות ושעת סיפור לחג.


מוזיאון המדע 

'תחפושות זזות' רק בפורים 10-13.3.17

'הסדנה לצעצועים זזים' בהנחייתה של נגה אלחסיד שבה להתארח במוזיאון! סדנה ייחודית ברוחmake, ליצירת מסיכה מכנית משעשעת מנייר וקרטון, כזו שתזיז למשתתפים את השפם והגבות.

לראות אחרת

סדנת בנייה משעשעת, במהלכה יכינו המבקרים משקפי קרטון בעיצוב אישי, בעזרת מסנני אור צבעוניים ומראות. כולל משקפיים היוצרים אפקטים מרהיבים בכל צבעי הקשת. בסיום הסדנה יקחו המשתתפים את המשקפיים למזכרת. (הסדנה מתאימה מגיל 4).

מבלבלים את המח

בסדנת ההתנסות מוזמנים המשתתפים לבחון ולהבין מה מתרחש במח במהלך הפעלת חוש הראייה, ולהבין כיצד מבלבלים את המח תוך כדי שינוי כמות האור ועוד. בסדנה יתנסו המבקרים ב'משקפיים לעצלנים', 'משקפיים הופכים', 'משקפי חריר' ועוד (השתתפות בסדנה מגיל 8).

קסמי מדע

הדגמה מדעית אינטראקטיבית מרתקת במהלכה יצפו המבקרים ויקחו חלק בהדגמה המראה את המדע שמאחורי הקסמים המפורסמים כמו מים שנעלמים מהכוס או כד שהמים בו לא נגמרים, בד שלא נרטב ועוד.

בנוסף מוצגים מובילים ואהובים ינסו המבקרים לחלץ עצמם החוצה ממבוך מראות מתעתע, בו יראו את השתקפותם עד אין סוף, ויצטלמו למזכרת בחוויה של אשליה אופטית משעשעת שמסבירה מה קורה כשקטנים הופכים לגדולים ולהיפך.

כמו כן מוזמנים מבקרי המוזיאון לצפות בסרט טבע מרהיב בתלת ממד, מבית היוצא של דיסני "מעוף החיים" . חווית הצפייה בסרט מזמינה את הצופים לעוף עם פרפרים, דבורים, עטלפים, וציפורים בין הפרחים ולהאביק ביחד איתם פרחים מרהיבים מאזורים שונים (תוספת של 10 ₪ לכרטיס).

מחירון: ילדים עד גיל 5 – חינם, ילד/מבוגר 45 ₪  , כרטיס משפחתי ( הורים/סבים וכל ילדיהם/נכדיהם) 160 ₪. הנחות למחזיקי כרטיס תושב 'ירושלמי', חיילים, כוחות הביטחון, נכים, גמלאים, מועדוני לקוחות.

שעות פתיחה:

פורים – המוזיאון יהיה פתוח ביום א' 12.3.2017 10:00-18:00

ב'-ה':      10:00-18:00

יום ו':      10:00-14:00

שבת:      10:00-16:00

הפעילויות יחלו ב-10.3 כאירוע פורימי וימשכו עד ה-1.4.

חגיגת פורים בתיירות צובה

שישי – שני 10-13.3.2017- תיירות צובה מזמינה את הקהל הרחב לארבעה ימים של כיף בפורים ומעשים טובים: תחרות תחפושות, סדנת איפור, בראנץ' חגיגי לפורים במלון צובה, טעימות יין ביקב צובה וסדנאות שוקולד לפורים בחוות השוקולד גליתא צובה. פארק השעשועים קיפצובה מזמין אתכם לבילוי שמח במיוחד בפורים. במהלך ארבעה ימים יתקיימו פעילויות ואירועי חג לכל המשפחה בנוסף למגוון הפעילויות והאטרקציות שמציע המקום.

הילדים מוזמנים להגיע מחופשים ולהשתתף בתחרות תחפושות שתזכה את התחפושת היפה ביותר בפרס, כמו כן מוזמנים הילדים וההורים להצטלם בסדנת הצילום של אחשוורוש ואסתר המלכה. בכל יום במהלך פורים תגיע לקיפצובה מאפרת שתאפר את הילדים.

המשפחות מוזמנות להביא עימם משלוחי מנות שיתרמו לעמותת 'ברכת רעות' – המטפלת באוכלוסיות עם צרכים מיוחדים. בחדר התחפושות תפעל פינת איפור לשימוש הילדים בשעות מסויימות.

שעות פתיחת הפארק בפורים: 12-13.3. בין 10:00-17:00 ובשישי 10:00-16:00.

לפרטים: 025347952 www.kiftzuba.co.il / https://www.facebook.com/kiftzuba

 קרקס ל'ילדים גדולים' במסיבת פורים הלילית של מגדל דוד

The Circus Is Coming עם DJ במיה, DJ רמזי, DJ גל כדן ו UNCLE JACK.

השוקא מגיע ממחנה יהודה ופוגש את החומות של מגדל דוד ללילה של קרקס לילדים גדולים.

פורים במגדל דוד, יום ראשון, 12.3.2017 פתיחת דלתות בשעה: 22:00 עד השעות הקטנות של הלילה. כמיטב המסורת אנחנו חוזרים אל החומות היפיפיות של מגדל דוד עם מסיבת פורים והפעם היא תהיה קרקסית במיוחד. בין חומות המגדל המבוכים והשבילים תמצאו את הרקדנים והלוליינים באקרובטיקה מכשפת ומחשמלת. מתוך הקסם ואורות המגדל יהדהדו ויפרצו צלילים מכל רחבי הגלובוס.

יהיה לנו את DJ במיה שיקח אותנו לטיול מסביב לגלובוס ויעיף אותנו בין היבשות השונות. DJ רמזי יחזיר אותנו לשורשים עם מוזיקה מקומית תלת לשונית עברית ערבית ואנגלית בסט אלקטרו חפלה. ניתן את הבמה לגל כדן שיאחד כוחות בין מזרח למערב,  אהבה, שנאה, עתיד, עבר, ייאוש ותקווה, עם סט טכנו פסיכודלי מעיף ישבנים. ואיך אפשר שלא –  Uncle Jack מ "Shuka recc" ינגן שוקא סטייל משולב בביטים אלקטרוניים  שירעיד את אבני המגדל ויגרום לכולכם להרגיש אוירת שוק כמו שכולנו אוהבים.

כרטיסים: מכירה מוקדמת: 60 ש"ח, כרטיסים במקום: 70 ש"ח. להזמנות און ליין ובטלפון 2884*

פורים במוזאון ארצות המקרא: תעלומות מסתוריות בפרס העתיקה, ביקור בארמון של אחשוורוש ופעילויות נושאות פרסים

פעילות חדשה ומיוחדת לחג הפורים במוזאון ארצות המקרא ירושלים במסגרתה יצאו המבקרים במוזאון - ילדים והורים, למסע בעקבות דמויות המגילה בפרס העתיקה, יפענחו כתבי חידה ממגילת אסתר ויבקרו בארמונו של המלך אחשוורוש.

הדמויות המוכרות ממגילת אסתר קמות לתחייה ויוצאות למסע אפוף מסתורין ברחבי גלריות המוזאון בו ינסו לגלות את התעלומות הלא פתורות של פרס העתיקה. חידות ומשימות שונות יובילו את המבקרים, הורים וילדים, לגלות את העולם המופלא של הממלכה כשבסוף הפעילות תערך הגרלה בין הזוכים. המבקרים שיעלו בפור יזכו בפרס מלכותי. בסיום הסיור ילמדו המבקרים כיצד להכין את טבעות החותם הייחודיות ששימשו את אחשוורוש המן ומרדכי.

בנוסף, אפליקציה ייחודית תאפשר לכל המשפחה לסייר בתערוכת "בין דוד לגוליית – חידת קיאפה" באופן עצמאי. האפליקציה מכילה מדריך קולי משעשע המתאר בהומור את סיפורה של העיר הקדומה מסיפור הקרב המפורסם בין דוד לגוליית.   

סיור מומחז בעקבות דמויות המגילה בפרס העתיקה- הפעילות תערך בימי ראשון- שני (12-13.3, י"ד-ט"ו באדר) בשעות 10:30 ו- 12:00, משך הפעילות כשעה וחצי ומיועדת לילדים מגיל 5 ומעלה. לאחר הסיור יוכלו הילדים להשתתף בפעילות יצירה עצמאית הכוללת חידות ומשימות לכבוד פורים, ללא תשלום. מספר המקומות מוגבל, יש להירשם מראש.

 

תמונות: ששון תירם, טררם, עמוס אלנבוגן, הדר גל, יח"צ מוזיאון ארצות המקרא.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה