1000 רצים בעקבות סיפור חייו של מנחם בגין



מרכז מורשת בגין קיים הבוקר (ו') את מרוץ בגין ה-7 בהשתתפות מאות רצים ורצות. תוואי המסלול עבר בתחנות חייו של בגין- בימים בהם עמד בראש ארגון האצ"ל. בין הרצים- ראש עיריית ירושלים ניר ברקת ומבני משפחתו של בגין ז"ל

הבוקר (ו')  התקיים בירושלים מרוץ בגין ה-7 שמקיים מרכז מורשת בגין בהשתתפות כ-1000 רצים ורצות. תוואי המסלול עבר בתחנות בחייו של ראש הממשלה לשעבר מנחם בגין ז"ל- בתקופה בה עמד בראש ארגון האצ"ל.  הרצים השתתפו במקצים באורך 5 ו-10 ק"מ. בין המשתתפים במרוץ היו גם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת ומבני משפחתו של בגין ז"ל.

המרוץ יצא ממרכז מורשת בגין, ראש מרכז מורשת בגין הרצל מקוב: "שוב ניתן להיווכח כי גם 25 שנים לאחר לכתו של מנחם בגין ו-40 שנים לאחר המהפך הגדול - הוא ממשיך להיות נוכח בשיח הפוליטי והציבורי במדינת ישראל. הבוקר אנו רואים כי פועלו רלוונטי גם לאלפי הרצים שרצים  בעקבות תחנות חייו בעיר ירושלים שכה אהב". לכיוון מלון "המלך דוד" בו התרחשה פעולת תנועת המרי העברי ובמהלכה פוצצו לוחמי האצ"ל את המפקדה הבריטית במלון.משם המשיך המרוץ לתחנת הרכבת הראשונה בה אירעה פעולת האצ"ל לפיצוץ התחנה במסגרת מאבקם במנדט הבריטי. הרצים המשיכו לשכונת מלחה –השכונה שנכבשה ע"י לוחמי האצ"ל במלחמת השחרור. המרוץ הסתיים במתחם התחנה הראשונה.

תמונות: מרכז מורשת בגין. צלמת: תמר דרמון

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה