לגעת בשיר בכניסה לעיר



תלמידי בית חינוך עיוורים בירושלים עיצבו מייצג ברייל המתאר את השיר 'האור שלי' בפרויקט הכניסה לעיר

במסגרת פרויקט הכניסה לעיר ירושלים, נרקם לו לאחרונה פרויקט אומנות מיוחד במינו- ביוזמת חברת מוריה לפיתוח ירושלים וחברת עדן לפיתוח מרכז ירושלים קיימה 'העמותה לאמנות בקהילה' פרויקט ראשון מסוגו עם בית הספר, בית חינוך עיוורים- פרויקט "לגעת בשיר".

במהלך הפרויקט, התכנסו כ-20 נערים ונערות עיוורים בגילאי 14-16 ויצרו במסגרת מספר מפגשים עם האמן אבי סביליה וסטודנטים מ'שנקר', תבליטי אלומיניום על בסיס השיר "אור שלי" אותו כתבה והלחינה ליה קורדוניס, זמרת ויוצרת לקוית ראייה ושמיעה ובוגרת בית הספר. התבליטים מסמלים את החלקים השונים בשיר וכאשר חוברו יחד ליצירת אומנות אחת באורך של 9 מטרים, הם מהווים אינטרפרטציה פיזית אומנותית לתחושות, מחשבות ורגשות שחשו בעקבות שמיעת השיר.

50 התבליטים שיצרו התלמידים הונחו כקומפוזיציה אחת, בתוך מסגרת עץ, המספרת באופן ויזואלי את הסיפור של השיר מימין לשמאל. תבליטי האלומיניום נצבעו בזהב כדי לסמל את האור שפורץ מתוך החושך של המסגרת הכהה. היצירה הסופית מוצגת על גבי קיר שהוצב בשדרות שז"ר במסגרת פרויקט הכניסה לעיר, ובמסגרתו יכולים העוברים והשבים לחוות את היצירה במגע, בהתבוננות, בקריאת כתב הברייל שהתווסף וכן הלאה.

עדי יקותיאלי, מנכ״ל ומייסד 'העמותה לאמנות בקהילה' מסביר כי "יש הבדל בין אומנות בקהילה לאומנות קהילתית. אומנות קהילתית מתרכזת בתהליך שהוא בעיקר חברתי-קהילתי, במובן של הדינמיקה בין האנשים והתוצר שבו, הוא הרבה פחות חשוב. להבדיל, במקרה הזה מדובר באומנות בקהילה, הנותנת את אותו תוקף לתהליך החברתי אך גם יוצרת תוצר אומנותי שהוא רלוונטי בהקשר לעולם האומנות. העיר ירושלים ידועה בקהילתיות הרבה שיש בה וגם בהיותה בית יוצר לאמנים רבים".

רחל סקרוביץ, מנהלת בית חינוך עיוורים ציינה כי "זו הייתה חוויה יוצאת דופן עבורנו כצוות חינוכי ועבור התלמידים כי היה זה תהליך של חיזוק, גאווה ושייכות". רחל הוסיפה כי "הפרויקט הוא כמו מתנה של התלמידים לעיר ירושלים, עם מסר סמלי וחברתי חשוב".

דורון נויוירט ,מנכ"ל חברת מוריה "עבור חברת מוריה המעורבות של הקהילה והעשייה למען הקהילה הם ערכים חשובים במיוחד. אנו רואים את הפרויקט המשותף עם תלמידי בית חינוך עיוורים כזכות גדולה שהיא גם חובה וכפרויקט ערכי והכרחי, המבטא את חוזקה של ירושלים לקבל ולהכיל את מגוון האוכלוסיות שבה ולהעצים את הקהילה שבתוכה. מדובר בפרויקט מרגש במיוחד עבורנו ואנו נמשיך בעשייה הרבה ובפעילות עם ולמען הקהילה גם בפרויקטים נוספים ברחבי ירושלים".      

תמונה: דורון נוירט


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה