קיץ לכל המשפחה במוזיאון לאמנות האסלאם



המוזיאון לאמנות האסלאם בירושלים מזמין את כל המשפחה לגלות אותיות, צבעים וצלילים ואת המיתולוגיה הקסומה של פרס המסתתרים בתערוכה "אות מאיראן"

מסע בעקבות האות סיור חוויתי המשולב עם סדנת עיצוב:

המשפחה תצא למסע מופלא בעקבות האותיות, בו הם יפגשו חיה מאוירת על ידי אותיות בלבד, ילמדו מילים ואותיות בעברית ובערבית, יחפשו אותיות בין צלילים וצבעים בתערוכה "אות מאיראן" וילמדו על המיתולוגיה הקסומה של פרס.

בתום הסיור תתקיים סדנת עיצוב להורים וילדים בה יכינו כרזה ייחודית באמצעות שימוש בכלי קליגרפיה: ציפורן, נוצה, דיו ועט נובע.

הסיור והסדנה בהנחיית מדריכי המוזיאון מיועד להורים ולילדים סקרנים בגילאי 5- 12

הפעילות תתקיים החל מ ה 25/7 ועד 14/8 בימים ב' – שבת, בשעה 12:00

בין התאריכים 15/8 – 31/8 – הפעילות תתקיים בשעה 11:00

הפעילות מוצעת בכרטיס משפחתי אחד במחיר 100 ₪ ל – 4 משתתפים (הורים וילדים)

סדנת עיצוב כתב וכתיבה אמנותית ויצירת עט אישי בהנחית האמן והקריקטוריסט סעיד אל- נהרי:

האמן, הקליגרף והקריקטוריסט, סעיד אל-נהרי, המייצר גם עטים דיו ונייר המשמשים במלאכת הכתיבה, ינחה מספר סדנאות ייחודיות לכל המשפחה. במסגרת הסדנה יטעמו המשתתפים משפת עיצוב הכתיבה האמנותית ויוכלו בסופה לכתוב את שמותיהם, צירופי מילים או אמירות בצורה מסוגננת וייחודית. כמו כן, המשתתפים ייצרו עט אישי המותאם לכל אחד מהם.

ימי פעילות הסדנה:

יום חמישי ה-28/7 בשעה 12:00

יום שבת ה-6/8 בשעה 12:00

יום שלישי ה-9/8 בשעה 12:00

השתתפות בסדנה מותנית ברישום מראש באתר המוזיאון או בטלפון : 025661291עלות הסדנה: 20 ש"ח למשתתף.

סדנאות יצירה לילדים

סדנאות יצירה בהשראת המוזיאון

סדנת אדריכלות: בנייה של דגמי מסגדים תלת ממדיים בסגנונות ארכיטקטוניים שונים בהשראת תמונות המוצגות במוזיאון.סדנת קיפולי נייר: קיפולי נייר בהשראת דגמים באמנות האסלאם. סדנת חימר וכלי חרס: עבודה בחימר או ציור על כלי חרס בהשראת כלים קרמיים במוזיאון.סדנת הגן באסלאם: הגן כמיקרוקוסמוס של העולם בתרבות האיראנית והמוסלמית בכלל. כל ילד יוכל ליצור גן אישי מחומרים שונים. סדנת שעונים: הכנת שעונים בדגמי ערבסקות ופרחים. פוסטרים, הכנת פוסטרים בהשראת או מאיראן. הכנת מראות, עיטור כלי מוסיקה. 

ימי ב' – ה', 10:00 –15:00|  שישי, שבת 10:00 – 14:00

כניסה לילד כולל סדנה ראשונה 25 ש"ח

סיום החופש הגדול – הצגות ילדים של מבחר תיאטראות הילדים בישראל

מוצרט הקטן. תיאטרון אורנה פורת לילדים ונוער בשיתוף תיאטרון אגדית

בגיל 3 מוצרט הקטן כבר מנגן בפסנתר! בגיל 5 מלחין את היצירה הראשונה שלו!
לאביו יש תוכניות גדולות עבורו, אבל יותר מכל מוצרט הקטן רוצה להיות …ילד. הצגת תיאטרון מסוגננת של שחקנית אחת המחוללת בין כל הדמויות בשילוב תיאטרון אצבעות ידיים, פאות גדולות וחפצים, המלווה ביצירות מוזיקליות שהלחין וולפגנג אמדאוס מוצרט. ההצגה, בעלת שפה אישית מובהקת המצטיינת באיכויות גבוהות של מרכיבי העשייה הבימתית, מטפלת בנושא ענק באמצעים זערוריים, יוצרת קסם אמיתי. 

לגילאי 8-4 , יום שני , 15 באוגוסט | שעה 12:00|

אגדות מרקדות. תיאטרון המטמון.

שתי שחקניות רקדניות, במופע ססגוני וחינוכי לילדים ע"פ סיפורים קלאסיים, פינוקיו, 3 החזרזירים ו... דירה להשכיר. המופע מפגיש את הצופים עם עולם המוסיקה והמחול ומשלב מוסיקה תלבושות ומסיכות ססגוניות.

ריקוד ומשחק: רותם לביא ומאיה בר יעקוב

 יום שלישי, 16 באוגוסט | שעה 12:00|

שבת הזהב, תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער

אגדה יהודית על אושר ועל עושר מבוסס על הספר "יוסף מוקיר שבת". יוסף הוא איש צנוע ונדיב שעובד קשה ותמיד עוזר לאחרים, בניגוד לשכן שלו שהוא עשיר מאד וגם קמצן גדול. יום אחד השכן חולם שכל כספו נלקח ממנו ועובר לשכנו - ליוסף. השכן המבוהל ממהר להחליף את כל כספו במטיל זהב אחד אותו הוא מחביא צמוד אליו, אך המטיל נופל לו לתוך מיכל הקמח הגדול של המאפייה בשוק, מתגלגל לתוך הבצק ובסוף מוצא את עצמו בתוך אחת החלות. השכן החרד קונה את כל החלות שבדוכן וממהר הביתה, אבל הוא אינו יודע שהאופה אשר מוקיר את יוסף על מעשיו הטובים, שמר ליוסף חלה אחת אחרונה לשבת. בעוד השכן נותר חסר כל, יוסף מוצא בתוך החלה עושר גדול. אך גם בעושר הזה יוסף נוהג בדרך הלב, ולא משאיר את שכנו מקופח. בסופה של ההצגה אנו מגלים את הרווח שיש בנתינה לאחר ובעזרה לזולת, שכן מעשינו יביאו אלינו תגמול, כך או אחרת, מעבר לתחושה הטובה בעצם עשייתם.

יום רביעי, 17 באוגוסט| שעה 12:00

אין כמו בישראל, תיאטרון שמח

טוביה רוצה לצאת ולחקור מדינות חדשות, הוא נפרד מישראלה ידידתו ופוגש חברים חדשים ממדינות חדשות כדי למצוא לו בית חדש. לבסוף חוזר טוביה למדינת ישראל ומגלה שאין כמו בבית. הצגה קסומה ומצחיקה המפעילה את הילדים בריקודים ומשימות במסע בין עולמי.

יום חמישי, 18 באוגוסט| שעה 12:00

האוצר שאינו נגמר, תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער

שני אחים מקבלים מאביהם במתנה שטח אדמה. האדמה צחיחה ומוזנחת, אך האב מבטיח להם ש"באדמה הזאת חבוי אוצר". שני האחים מתחילים מיד לחפור ולהפוך בכל כוחם את האדמה אך אינם מוצאים כלום. כשהם מתלוננים בפני אביהם, האב מתעקש שהאוצר נמצא באדמה.  בעוד אחד מהאחים מתייאש והולך לחפש קיצורי דרך להשיג את "אוצרו", האח השני מתחיל להבין מהו בדיוק האוצר שאביהם התכוון אליו ברוב חכמתו. בסופו של דבר האחים מבינים שהאדמה עצמה היא האוצר, ושעם התמדה, מסירות, עבודה קשה, וכמובן אהבה - האדמה תעניק עוד ועוד, כמו אוצר שאינו נגמר

יום שני, 22 באוגוסט| שעה 12:00

"מי מה פנטומימה", תיאטרון המטמון

שני אמנים מוכשרים, בתוספת מנה גדושה של דימיון פרוע,אינטראקציה קולחת עם הקהל, אילתורים חינניים,אהה... ושפע של הומור  סוחף... והרי לכם מופע מדליק ויוצא דופן שירתק את הקהל הצעיר והמבוגר כאחד  ולא ישכח. המופע בשיתוף הקהל.

יום שלישי, 23 באוגוסט| שעה 12:00

"שמוליק קיפוד"- הצגה דו לשונית,  תיאטרון אלמינא

מבוסס על סיפור הילדים המוכר "שמוליקיפוד" מאת ט. כרמי. בערג גשום וסגרירי מאבד שמוליקפוד את דרכו בחיפוש אחר חבר לשחק אתו. הוא מוצא עצמו בחדרו של ילד חולה, שלגמרי במקרה מחפש גם הוא חבר. אבל מה לקיפוד ולילד? זה קוצני וזה עם שפעת! זה דובר עברית וזה ערבית! האם יצליחו להיות חברים?

יום רביעי, 24 באוגוסט| שעה 12:00

"מעוף של בוקר", תיאטרון המטמון

מופע מוסיקלי מצחיק אינטליגנטי ולא שיגרתי לילדים שנוצר מתוך חברות מושלמת בין המוזיקה הקלאסית לאומנות הפנטומימה. בדרך משעשעת זו, נחשף הקהל ליצירות מוסיקליות מוכרות ואהובות כמו גם למושגים חשובים בתחום המוזיקה והכל בעזרת קטעי פנטומימה מצחיקים ואינטראקטיביים . במופע מוגשות יצירות קלאסיות חשובות ומוכרות כגון: באך-"אלגרו מתוך סונטה בדו מיג'ור", סן סנס- "קרנבל החיות" "הברבור", גריג- "השחר", תאלמן- "מינואט מתוך סויטה ללה מינור", רימסקי-קורסקוב- "מעוף הדבורה" ועוד... פסנתר חשמלי- מיכאל ליבמן ;חליל, פיקולו- תמי דג'לדוב; פנטומימאי:- דני ארגון                            

יום חמישי, 25 באוגוסט| שעה 12:00

ההצגות מיועדות לילדים בגילאי 5 ומעלה

הכניסה על בסיס מקום פנוי

עלות כלולה בדמי הכניסה למוזיאון

המוזיאון לאמנות האסלאם- רחוב הפלמ"ח 2 ירושלים, שעות פעילות המוזיאון: שני – רביעי : 10:00- 15:00, חמישי: 10:00- 19:00, שישי – שבת: 10:00 – 14:00.

תמונה: יח"צ  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה