פארק קולנוע בגן העצמאות



פסטיבל הקולנוע הבינלאומי ירושלים מציע לילדים ולכל המשפחה: מתחם חדש – פארק קולנוע ייחודי בגן ווילף שלל חויות קולנועיות ואינטראקטיביות לילדים וכל המשפחה

לראשונה בישראל, יוקם במסגרת פסטיבל הקולנוע ירושלים פארק קולנוע המציע חוויה קולנועית אינטראקטיבית ובלתי נשכחת לילדים וכל המשפחה. המתחם יוקם בגן העצמאות ע"ש ווילף ובשעות הערב יהווה גם אולם הקרנות קייצי תחת כיפת השמיים בו יוקרנו מיטב סרטי הפסטיבל.

"סינמטק ירושלים פועל כל השנה במגוון  אמצעים כדי לטפח את אהבת הקולנוע ואת הבנת המדיום בקרב קהל הילדים" אומרת נועה רגב מנכ"לית סינמטק ירושלים "אנחנו מאמינים שגם לילדים מגיע ליהנות מקולנוע איכותי ולכן יוצרים לאורך כל השנה אירועים מהנים ולימודיים לילדים. בפסטיבל מתקיימת תחרות סרטי ילדים בינלאומית שהשופטים בה הם חברי תא מבקרי הקולנוע הצעירים של הסינמטק, ילדים בני 11-12 שלמדו אצלנו כל השנה להבין סרטים וליהנות מהם, ובשנה זו, גולת הכותרת של החגיגה הקולנועית לילדים בפסטיבל הקולנוע ירושלים, תהיה במתחם האינטראקטיבי החדש שיוקם במרכז העיר בגן ווילף ויאפשר לילדים לחוות באופן פעיל היבטים שונים של אמנות הקולנוע, ושל יצירת סרטים״.

מתחם הקולנוע לילדים ומשפחותיהם יזמין את מבקריו לתחנות המתמקדות באמנות הקולנוע. בכל תחנה יופיע הסבר על האפקט הקולנועי כך שהמבקרים יוכלו להבין את מנגנון היצירה וללמוד דבר או שניים על ההיסטוריה של הקולנוע ובפרט האנימציה.

פליפבוקאומגה- מתקן אומגה באורך של 100 מטר, שלצידו, על גבי קיר שנפרס לאורך תנועת האומגה מצויירים ציורים שיוצרים סרט אנימציה. תנועת האומגה מייצרת את התנועה בין התמונות המרכיבות ביחד סרט של סוס דוהר שעם התנועה הופך לחד קרן מעופף. וכך לומדים המבקרים על היחס שבין תמונה לתנועה ונהנים מרכיבה מעל מדשאות הגן.

GREEN SCREEN חלל בו יש מסך ירוק ומצלמה במעגל סגור. אל מול המצלמה יעמוד דגם של מכונית. הילדים ישבו בתוך המכונית ועל ידי לחיצה על הדש בורד , ישתנו רקעי הוידאו שמאחוריהם. לרשותם של הילדים יעמדו גם תלבושות, פאות, איפור ואביזרים שונים.

מתחם יצירה וחוויה  אוהל ובו פינות יצירה ליצירת זואטרופים, עמדת סטופמושן, עמדת פטיפונים עליהם הילדים יכולים לנגן ולהנפיש ציורים, עמדת עריכה לילדים, עמדת סטוריבורד ועוד! הילדים יוכלו לעלות את המוצרים המוגמרים לאתר האינטרנט.

תחנת דיבוב אינטראקטיבית בתחנה זו יעסקו הילדים בהפקת דיבוב ואפקטים קוליים. המשתתפים יוכלו לשלוט על תדר הקול שלהם ולייצר את הסאונד של הדיבוב על-פי בחירתם.

פופקורןמתקן המיועד לגיל הרך - טרמפולינה וספוגים בצורת פופקורן. הילדים מוזמנים להכנס אל תוך המכונה ולקפוץ בין הררי הפופקורן, לבד או עם חברים.

פארק הקולנוע יפעל בין השעות 16:00-20:00 בתאריכים 10-14 ביולי 2016. מחיר כרטיס: 46 ש"ח (הורה מלווה בחינם).

בנוסף לפעילות במתחם הילדים המיוחד יוקרנו במסגרת פסטיבל הקולנוע ירושלים בסינמטק ירושלים  סרטי איכות בינלאומיים לילדים, ומתוכם יבחר חבר השופטים המורכב מ-20 ילדים בני 11-12, אשר לקחו חלק בפרויקט מבקרי הקולנוע הצעירים של סינמטק ירושלים - את הסרט הטוב ביותר. פרס מועדון מבקרי הקולנוע הצעירים של הסינמטק לסרט ילדים ע"ש קמינגס ניתן זו השנה השלישית.

מבין סרטי הילדים שיתמודדו על הפרס לסרט הילדים הטוב ביותר במסגרת הפסטיבל:  

הצב האדוםסרט אנימציה קסום ללא דיאלוגים המתאר את חייו של אדם הנקלע לאי טרופי בודד שיושביו הם צבים, עקרבים וציפורים. שם הסרט רומז לסרט הילדים המופתי "הבלון האדום", שאף הוא ללא דיאלוגים, של אלבר למוריס "הבלון האדום". כמו "הבלון האדום", כך גם "הצב האדום" מציע לצופיו, שהם בני כל הגילים, חוויה אסתטית מרוממת נפש, מעוררת מחשבה ומרגשת. זהו סרט הביכורים של הבמאי ההולנדי מייקל דודוק דה וייט  (אשר סרטו הקצר "Father and Daughter" זכה בפרס האוסקר) והוא נוצר בהפקה משותפת של ויילד באנץ' וסטודיו ג'יבלי (מייסודו של גדול האנימטורים הייאו מיאזקי). הסרט הוקרן בפסטיבל קאן האחרון, וזכה בו בפרס מיוחד במסגרת "מבט מסוים", ואף נבחר לסרט הפתיחה של פסטיבל האנימציה אנסי היוקרתי.

אנשים קטנים - לאחר שסבו של ג'ייק הולך לעולמו, הוריו מחליטים לעבור לבית המשפחה הישן בברוקלין. הנער המופנם והאמנותי מתיידד עם טוני המוחצן יותר, שאמו מנהלת חנות בגדים בקומת הקרקע של הבית. אך ככל שחברותם מעמיקה, ההורים הולכים ומסתכסכים סביב גובה דמי השכירות. הבנים, מצדם, מחליטים למחות בנדר של שתיקה. "אנשים קטנים" הוא סרטו הארוך השביעי של איירה סאקס, הקולנוען האמריקאי המוערך שחתום על "השאר את האור דולק" (2012) ו"אהבה היא מוזרה" (2014). הסרט העדין והמרגש הזה, שהוצג בבכורה בפסטיבל סאנדנס האחרון, התקבל בהתלהבות בקרב מבקרי הקולנוע וזכה לחמישה כוכבים ב"סקרין", ב"גרדיאן" וב"הוליווד רפורטר", שם כינו את סאקס "מאסטר של לשון המעטה אקספרסיבית".

קובו - אגדה של סמוראי סרט הרפתקאות באנימציה, שעלילתו מתרחשת בכפר דמיוני ביפן. קובו בן ה-12, חי את חייו השקטים עד שיום אחד, כתוצאה מטעות הוא מזמן רוח מן העבר. יחד עם חברים חדשים הוא יוצא למסע מופלא בעקבות אביו הסמוראי.

הילד והחיה -בטעות אל יקום מקביל המאוכלס בידי בעלי חיים מדברים. קיוטה נהפך לחניכו של לוחם מפורסם דמוי-דב, והיחסים בין השניים, על אף מורכבותם, מתחזקים מיום ליום. שנים רבות חולפות עד שהנער מחליט לשוב ליקום האנושי, שם הוא פוגש בקדה, נערה חכמה המלמדת אותו קרוא וכתוב. אך השהייה שוב בקרב בני אדם מעמתת אותו עם שאלות של זהות ושייכות. אשף האנימציה היפני מאמורו הוסודה מטפל בחוכמה וברגישות בשלל ערכים אנושיים ומגיש פנטזיה קולנועית מרהיבה, השופעת בסצנות ססגוניות של אמנויות לחימה ולוקחת אותנו למסע שמציע הרבה מעבר לחוויה האסתטית.

תמונה: פסטיבל הקולנוע ירושלים, באדיבות יח"צ 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה